Uszczelka-tuleja wodzika lewarka zmiany biegów
: 05 maja 2009, 9:13
Witam. Nie wiem, czy w temacie dobrze nazwałem te części.

Zaznaczyłem je na rysunku powyżej. Tuleja (1) jest już mocno wytarta, w związku z czym występuje pomiędzy nią, a wodzikiem (?), czyli tym prętem który biegnie w kierunku skrzyni duży luz (około 3-4 mm). Tuleja ta znajduje się w obudowie lewarka zmiany biegów (2). Mam problemy z 2 i 4 biegiem (2 w zasadzie w ogóle nie wchodzi, 4 coraz częściej wyskakuje, bądź są problemy z jej wbiciem). Znajomy mechanik stwierdził, że wymiana tej tulei wyeliminuje problem (1,3 i 5 bieg wchodzą bez problemu). Za radą jednego z forumowiczów, przesmarowałem obficie wnętrze tej tulei i rzeczywiście pomogło, ale jedynie na kilka wbić 2 biegu. Później smar się wytarł i dalej jest tak samo źle. Chodziłem po sklepach, przeglądałem internet i nigdzie nie mogę dostać tej tulei. Gdzie mógłbym ją znaleźć? Może ktoś z forumowiczów posiada takową na sprzedaż? Jak poradzić sobie z tym problemem?
Pozdrawiam, Wojtek.

Zaznaczyłem je na rysunku powyżej. Tuleja (1) jest już mocno wytarta, w związku z czym występuje pomiędzy nią, a wodzikiem (?), czyli tym prętem który biegnie w kierunku skrzyni duży luz (około 3-4 mm). Tuleja ta znajduje się w obudowie lewarka zmiany biegów (2). Mam problemy z 2 i 4 biegiem (2 w zasadzie w ogóle nie wchodzi, 4 coraz częściej wyskakuje, bądź są problemy z jej wbiciem). Znajomy mechanik stwierdził, że wymiana tej tulei wyeliminuje problem (1,3 i 5 bieg wchodzą bez problemu). Za radą jednego z forumowiczów, przesmarowałem obficie wnętrze tej tulei i rzeczywiście pomogło, ale jedynie na kilka wbić 2 biegu. Później smar się wytarł i dalej jest tak samo źle. Chodziłem po sklepach, przeglądałem internet i nigdzie nie mogę dostać tej tulei. Gdzie mógłbym ją znaleźć? Może ktoś z forumowiczów posiada takową na sprzedaż? Jak poradzić sobie z tym problemem?
Pozdrawiam, Wojtek.