Strona 1 z 1

zamiana silnika

: 20 maja 2011, 23:22
autor: kris@@
witam wszystkich.
Mam ogromną prośbę o porade dotyczącą zamiany silnika a dokładnie jego ustawienia.
mam polo 6n1 z 99r. i silniczkiem 1,0
umarł mi silnik ale za dobrą flaszeczke dostałem od znajomego silnik ale 1,4
zamontowałem i w sumie jest wszystko ok, zasuwa jak mało które polo, mało pali i w ogóle jest ok tylko że mam za niskie wolne obroty na poziomie 600-650 obr/min.
i tutaj moje pytanie czy da się jakoś ustawić-podnieść te obroty czy już tak zostaną.
dodam jeszcze że przełożyłem sam silnik bez kompa-modułu czy czegokolwiek innego.wiem że komputer z 1,1 na pewno steruje silnikiem 1,4 inaczej niż powinien ale czy może właśnie ktoś wie jak go oszukać żeby podnieść te obroty do normalnych 900

Re: zamiana silnika

: 23 maja 2011, 20:00
autor: marcin86
Masz silnik 1.4 na jednopunktowym wtrysku? Bo tak to rozumiem. Czyli przelozyles tylko blok silnika z 1.4 a sterowanie (wiazka, komputer, kolektor dolotowy) zostawiles z 1.0 czy z 1.1?
Poza tym skad twierdzisz ze obroty 600-650 sa za niskie, sa jak najbardziej prawidlowe. No i jak to sprawdziles ze akurat masz 600-650 obr/min. U mnie wolne na zagrzanym silniku to ok 700 obr/min. Nie wiem skad ludziom sie ubzduralo ze 900 obr to norma? Moze w maluchu choc i tam sie ustawialo je na poziomie 700 obr (latem). Gasnie Ci ze chcesz je tak bardzo podniesc?

Re: zamiana silnika

: 23 maja 2011, 20:10
autor: mistrzsieci
Również posiadam 1.4 8v i u mnie zaraz po starcie mam 900 obr/min a później potrafi zejść do 750 (ale niżej już nie chce) i to dopiero jak się silnik dobrze nagrzeje.

Re: zamiana silnika

: 23 maja 2011, 20:43
autor: marcin86
To jest jak najbardziej ok. Nie martw sie o te obroty, sa w 100% prawidlowe. Mialem kiedys Audi 80 2.6 V6 i tam obroty schodzily do 650 a nawet 600 jak stal dluzej zapalony.

Re: zamiana silnika

: 25 maja 2011, 0:53
autor: kris@@
przełożyłem cały silnik na jednopunktowym wtrysku bez wiązki i kompa a reszta została z 1,1 nawet skrzynia też jest z 1,1 co daje mu niesamowitą elastyczność i niezłego kopa.jak mam 600-650 obr. to czuje że buda drży a jak tylko dodam lekko gazu i podniosę obroty na 850-900 to w ogóle nie czuć żeby silnik pracował dodam że wszystkie poduszki pod silnikiem czy skrzynią są dobre. nie powiesz mi chyba kolego marcin86 że komputer z 1,1 będzie tak samo sterował silnikiem 1,4. jeden mechanior podpinał kompa z 1,4 i obroty podniosły się na powiedzmy850-900 na ciepłym silniku więc jakaś różnica jest. a przekładka kompa wiąże sie kosztami a tego chciałbym uniknąć dlatego pytam czy da się jakoś to oszukać

Re: zamiana silnika

: 25 maja 2011, 21:52
autor: marcin86
Powiedz mi jeszcze gdzie i jak sprawdzasz obroty. Podpinasz VAG'a? czy patrzysz na obrotomierz?

Re: zamiana silnika

: 25 maja 2011, 22:33
autor: kris@@
no na obrotomierzu, ale na vagu jest tyle samo i czuć drgania na budzie. nawet ruszanie na pół sprzęgle jest kłopotliwe bo lubi zgasnąć jak nie dodam gazu. stary silnik miał wyższe bo ok. 900 a tutaj 600 to troszkę za mało nie uważasz? jeśli nic się nie da zrobić to ok tak zostanie ale może da się je jakoś podnieść

Re: zamiana silnika

: 26 maja 2011, 5:19
autor: marcin86
Wykonaj adaptacje moze sie podniosa.

Re: zamiana silnika

: 31 maja 2011, 23:14
autor: Katoo
[quote="marcin86"]Masz silnik 1.4 na jednopunktowym wtrysku? Bo tak to rozumiem. Czyli przelozyles tylko blok silnika z 1.4 a sterowanie (wiazka, komputer, kolektor dolotowy) zostawiles z 1.0 czy z 1.1?
Poza tym skad twierdzisz ze obroty 600-650 sa za niskie, sa jak najbardziej prawidlowe. No i jak to sprawdziles ze akurat masz 600-650 obr/min. U mnie wolne na zagrzanym silniku to ok 700 obr/min. Nie wiem skad ludziom sie ubzduralo ze 900 obr to norma? Moze w maluchu choc i tam sie ustawialo je na poziomie 700 obr (latem). Gasnie Ci ze chcesz je tak bardzo podniesc?[/quote]


Mam pytanie też posiadam 1.0 i myślałem o przekładce całego silnika, ale teraz mnie zaszokowałeś czy wystarczy przełożyć blok i tłoki z 1.4 wraz z mono wtryskiem i będzie hulać? Głowica z 1.0 też będzie pasować? Czy jak bym zakpił blok z 1,4 wielopunkt będzie się różnił?

[quote="kris@@"]witam wszystkich.
Mam ogromną prośbę o porade dotyczącą zamiany silnika a dokładnie jego ustawienia.
mam polo 6n1 z 99r. i silniczkiem 1,0
umarł mi silnik ale za dobrą flaszeczke dostałem od znajomego silnik ale 1,4
zamontowałem i w sumie jest wszystko ok, zasuwa jak mało które polo, mało pali i w ogóle jest ok tylko że mam za niskie wolne obroty na poziomie 600-650 obr/min.

Wykonaj adaptacje, albo zakup 2 komputer z 1.4 , możesz podać jaki masz oznaczenie silnika tego 1.4? Poszukam sobie info na jego temat bo to mono.
i tutaj moje pytanie czy da się jakoś ustawić-podnieść te obroty czy już tak zostaną.
dodam jeszcze że przełożyłem sam silnik bez kompa-modułu czy czegokolwiek innego.wiem że komputer z 1,1 na pewno steruje silnikiem 1,4 inaczej niż powinien ale czy może właśnie ktoś wie jak go oszukać żeby podnieść te obroty do normalnych 900[/quote]

Albo adaptacja,albo komputer z 1.4.