pytanie o ustawianie pompy wtryskowej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

pytanie o ustawianie pompy wtryskowej

Post autor: booster29 »

Potrzebuję się dowiedzieć jakie są objawy źle ustawionej pompy wtryskowej ( chodzi mi o początek tłoczenia) i jakie mogą być tego konsekwencje.
Mam VW Polo 1.9 D, niedawno w warsztacie zmieniono pasek rozrządu i nie wiem czy sprawdzono ów początek tłoczenia (według biblii do VW Polo powinno się to skontrolować).
Samochód zapala, po chwili obroty spadają (ssanie puszcza). Nie kopci (ani na biało, ani na czarno). Jeżeli chodzi o jazdę, to jest tak: Obroty 1700-1800 wydaje mi się że są to obroty minimalne do jazdy. Obroty 2000-2500 najbardziej adekwatne do jazdy. Obroty 2700-3000 ,tak muszę dac gazu, aby zmienić bieg.
Niby jeżdzi, chodzi, a czasami mam wrażenie jakby reagował w pewnym zakresie obrotów z opóźnieniem (jakby go przymuliło).
Czy tak ten diesel ma chodzić :?:
Pozdrawiam
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Moze napisz o jaki zakres Ci chodzi bo przeciez kazdy silnik w kazdym wozie reaguje dynamicznie tylko w pewnym zakresie obrotow. Ja od swojej benzyny 1,4 nie wymagam zeby przy 1500 rozpedzala sie szybko. Maksymalny moment obrotowy u mnie jest przy 2750 bodajze. W dieslu napewno nizej ale napisz cos wiecej zeby koledzy olejowcy mieli o co sie zaczepic.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Wlasnie tez mam AEFa ( 1.9D) i pasek byl wymieniany jeszcze za granica- ładnie sie swieci jak nowka sztuka, napisy są itp. wiec nie wymienialem. Szkoda ze w tym silniku nie mozna sprawdzic na vagu Jak to jest w TDI (w tdi-timing). tutaj niestety trzeba patrzec na znaki albo tez mozna jak ktos ma doswiadczenie na sluch. Wyprzedzony delikatnie kat wtrysku spowoduje ze auto bedzie lepiej sie zbierac ale bedzi eglosniej chodzic i tak twardo a nawet moze troszke gorzej zapalać. Opozniony bedzie odwrotnie czyli miekka praca, latwiej zpala ale na wyzszych obrotach bedzie slabszy.
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Powiem Ci tak kolego, w moim AEF to już przy 2tyś obrotów zmieniam biegi i to wystarcza w zupełności. Ostatnio miałem ustawiany kąt wtrysku, tak jak pisał mój poprzednik - gorzej zapala ale ciszej i moim zdaniem bardziej dynamicznie chodzi...no i spalanie spadło znacznie :-) Pozdrawiam :-)
b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

Post autor: booster29 »

[quote=""cage009""]Powiem Ci tak kolego, w moim AEF to już przy 2tyś obrotów zmieniam biegi i to wystarcza w zupełności. Ostatnio miałem ustawiany kąt wtrysku, tak jak pisał mój poprzednik - gorzej zapala ale ciszej i moim zdaniem bardziej dynamicznie chodzi...no i spalanie spadło znacznie :-) Pozdrawiam :-)[/quote]

Hmm, podejrzewam że wogóle nie sprawdzono mu zapłonu podczas wymiany paska :( . U mnie wydaje się być dziura w mocy pomiędzy 1800 a 2000 obr. (Silnik kiepsko reaguje). Powyżej 2000 tak do 2300 obr jak przycisnę to idzie już całkiem zwinnie (prawie jak benzyniak). Pojeżdże jeszcze troche, to może coś więcej napisze.
Pozdrawiam.

PS. Może ktoś podpowie do kogo się zwrócić, żeby ustawić zapłon? Serwis Autoryzowany?, mam pecha jeżeli chodzi o dobór fachowców.
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

A skąd jesteś? bo ja mam namiary na specjalistow...KRAKów :-)
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

[quote=""cage009""]A skąd jesteś? bo ja mam namiary na specjalistow...KRAKów :-)[/quote]


To napisz na PW namiary, napewno mi się przydadzą. :-)
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”