Alfa Romeo 156 by Edi & Ilka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Alfa Romeo 156 by Edi & Ilka

Post autor: _edi »

No i minął już ponad miesiąc od dnia zakupu, auto w przeciwieństwie do ostatniego dupovozu dalej całe, więc można się pochwalić :D
Zatem do rzeczy.

Model:
Alfa Romeo 156 Sedan; 2002 rok, wersja po lifcie środka;
Silnik: 1.9 JTD, 115PS, 5 biegów;
Wyposażenie:
- dwustrefowy climatronic + klimatyzowany schowek;
- skórzana, wentylowana tapicerka w kolorze bananowym;
- ABS + EBD, wspomaganie, kontrola trakcji (ASR);
- 8 poduszek + 4 kurtyny;
- centralny zamek + bagażnik otwierany z pilota;
- elektryczne, podgrzewane lusterka;
- elektryczne szyby przód;
- podłokietnik przedni i tylny ze schowkiem;
- halogeny przód + spryski lamp;
- system FPS (fire prevention system);
- ori felgi na lato + takie same na zimę;
- ori radio CD na pokładzie;
- kiera regulowana we wszystkich płaszczyznach;
- więcej nie pamiętam za wszystko dziękuję :hello:

Autko sprawdzone przed kupnem w ASO, nabite 156tyś., kupione od prywatnego sprzedawcy, jestem drugim właścicielem w kraju, a trzecim w ogóle, autko serwisowane w ASO, full dokumentacji, paragony, duperele. Oryginalna powłoka lakiernicza. Jest dobrze i oby tak zostało :)
Na dzień dobry dostałem w gratisie kompletne zawieszenie obniżające Koni + sprężyny z Vogtlanda, które zdemontował pierwszy właściciel w PL - przyznam, że pokusa ponownego montażu była duża, ale udało się zaniechać te zamiary.
No i wreszcie sprawdzę ile jest prawdy w niezniszczalności JTDka i wypada w porównianiu z TDI.

Plany? Zdałby się do kompletu oryginalny ksenon z GTA, zwłaszcza, że cena stosunkowo nieduża (w granicach 1000zł można mieć nowe kompletne lampy), do tego może jakieś inne koła na lato, np. pięciodziurowe telefony, chociaż z drugiej strony posiadanie 8 identycznych alufelg to też zaleta w razie uszkodzenia, felg z któregoś kompletu; póki co pozostaje cieszyć się jazdą, a jeśli Alfa okaże się dobrym zakupem, może kiedyś skuszę się na wymarzoną 159 :D

No i po tych kilku tygodniach użytkowania można już nawet pokusić się o małą recenzję (przyznam, że głownie w odniesieniu do Passata B5FL, którego miałem) - może komuś się przyda:

Plusy:
- stosunkowo niskie średnie spalanie (trasa/miasto - 50/50) - 5,2l/100km;
- bardzo precyzyjny układ kierowniczy, auto daje niesamowitą frajdę z jazdy i "lepi" się do drogi, IMHO pod tym względem Bora, Passat i Golf 4 wyraźnie w tyle, naprawdę idzie się zakochać po pierwszych kilometrach;
- dość sztywno zestrojone zawieszenie, nie ma efektu "bujania się" w zakrętach, a mimo to dalej jest komfortowe;
- mega wygodne fotele i pozycja za kierownicą;
- bardzo fajny, stylowy design wnętrza, wszystko jest przygotowane pod kierowcę;
- wyraźne czytelne zegary i nie męczące oczu podświetlenie;
- mimo 115PSów autko całkiem dynamiczne;
- tańsze części niż do TDI;
- bardzo bogate wyposażenie w tym przedziale cenowym;
- zdecydowanie lepsza praca skrzyni biegów niż w Passku;
- silnik nagrzewa się dużo szybciej niż w TDI co znacząco wpływa na spalanie;

Minusy:
- spalanie w trasie przy dużych prędkościach (w drodze na Rothenburg przy Vśr.= 140-150 km/h, spalanie wyszło w graniach 6l/100km, może to i niewiele, ale brakuje tutaj 6 biegu, który miałem w Passku);
- dynamika ciut mniejsza niż w TDI o tej samej mocy (ale za to Golf 4 1.8 kuzyna wąchał spaliny);
- w środku mogłyby być użyte ciut lepsze materiały, chociaż te w Passku B5FL też niestety nie powalały;
- w mocnym słońcu nieczytelny infocenter na środku deski rozdzielczej;
- szybko zużywające się elementy zawieszenia (tego jeszcze co prawda nie doświadczyłem, ale tak niestety jest);
- chyba jeden z mniejszych bagażników w tej klasie aut;
- wielki promień skrętu, co skutecznie utrudnia parkowanie w mieście i wjazd do mojego garażu (do tej pory wszystkim wjeżdżałem na raz, włącznie z Passkiem, natomiast 156 po prostu nie da rady);
- trochu małe lusterka zewnętrzne;
- silnik ciut mniej "elastyczny" niż TDI w moim odczuciu;
- trochę za duży "klekot" w porównianiu z TDI, chociaż środek jest całkiem przyzwoicie wyciszony;
- seryjne audio w Passku zdecydowanie lepsze;
- nie wygląda tak dobrze jak 159 :crazy:

No i trochę fotek:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 mar 2012, 13:19 przez _edi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Teraz tylko forum alfakoholicy i bedziesz wiedzial wszystko.
Kumpel tez ma taka w alfe,ale z krotkim tylem.Teraz robi zawieszenie z przodu i na dzien dobry musial miec tysiaka.
Ogolnie autko ladne.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

[quote="przem_polo"]Teraz tylko forum alfakoholicy i bedziesz wiedzial wszystko.[/quote]
Już długo, długo tam siedzę ;)

[quote="przem_polo"]Teraz robi zawieszenie z przodu i na dzien dobry musial miec tysiaka.[/quote]
Coś za coś. Zawias w Passku B5 też do tanich nie należy. Na szczęście kupiłem auto po wymianie zawieszenia z przodu oraz z praktycznie nowym sprzędłem. Do wymiany rozrządu też sporo zostało, także póki co tylko jeżdżę. Jedynie zawór EGR musiałem wyczyścić, bo troszkę zmuliło motor. Do wymiany mam jedynie elektrozawór (overboost), bo sporadycznie wskazuje błąd, dobrze że to raczej niewielki koszt.
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Zawsze mi sie alfy podobaly... git srodek! Jak sie tym jezdzi po polskich drogach?
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

[quote="shao"]Jak sie tym jezdzi po polskich drogach?[/quote]
Bardzo fajnie, tak jak pisałem wyżej -> zawias zdecydowanie sztywniejszy niż w przypadku Passata B5FL, ale jeździ się komfortowo. Mimo wszystko obawiam się, że w przypadku większych felg, a opon na niższym profilu mogłoby się zrobić ciut za twardo - aktualnie mam 195/65/15 i jest naprawdę si, więc ta zostanie. Ale łykanie zakrętów tym autem to prawdziwa przyjemność, naprawdę rewelacja :)
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Kolejny Włoch :) nie za piękny (nie mój gust) ale wyposażenie gniecie :oki:

[quote="_edi"]- spalanie w trasie przy dużych prędkościach (w drodze na Rothenburg przy Vśr.= 140-150 km/h, spalanie wyszło w graniach 6l/100km,[/quote]
to raczej w zaletach powinno być :niewiem:

Jak z awaryjnością tego auta? Temat masz obadany podejrzewam na wszystkie strony, więc może mógłbyś się obiektywnie wypowiedzieć. Na chwilę obecną opinie znam tylko te z dowcipów o Alfach :P
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

[quote="madmax"]to raczej w zaletach powinno być :niewiem: [/quote]
Wszyscy tak mówią, ale Passat przy tej prędkości brał o ponad litr mniej. Miał co prawda 15 kucy więcej i szósty bieg - coś za coś.
Napisałem, żeby było porównanie.

[quote="madmax"]Temat masz obadany podejrzewam na wszystkie strony, więc może mógłbyś się obiektywnie wypowiedzieć. [/quote]
Silnik typowy 1.9 JTD, czyli ponoć jedna z lepszych jednostek minionej dekady. Jedyne zastrzeżenia to to, że lubi syfić się właśnie EGR (można go zaślepić) oraz elektrozawór. Typowe usterki? Słabe elementy zawieszenia (ale zawsze można dołożyć i skorzystać z poliuretanowych zamienników), lubi padać infocenter (komp pokładowy) ale to w większości wypadków ponoć wina styków, elektryka też ponoć lubi poświntuszyć. Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na tylne klamki, u mnie akurat są ok, ale w wielu oglądanych egzemplarzach były popękane. Generalnie polecam lekturę na alfaholikach na ten temat. Niestety sporo ludzi ma takie zdanie, głównie za sprawą czterocylindrowych benzynówek o złej sławie, ale te odradzają nawet najwięksi fanatycy. Zobaczymy co się będzie działo. Na razie jest ok, sprawdza się na co dzień i zdała egzamin w trasie do Rothenburga (800km w obie strony). Jak będzie się coś działo będę meldował :)
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Najlepszy silnik jaki montowali w tym samochodzie :vinsent: - chociaż w Lancii jest nawet bi-turbo i ma 210 kucy :grin:
Kiedyś miałem okazję polatać alfą- co prawda mniejszą i starszą ( 146 1.6 boxer :) 103KM ) i ona też dawała rady -215km/h 7100obr/min i odcinało zapłon. Zawieszenie lekko w stronę sportu ustawione i to się docenia, prawie jak bi em dablju
Te samochody się poprostu kocha, albo nienawidzi.
Powodzenia i bezawaryjnego latania.
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote="rdylus"]Te samochody się poprostu kocha, albo nienawidzi.[/quote]

dokladnie :) swiete slowa, mimo stereotypów o awaryjnosci i tak ktos tym bedzie jezdził, te auta mają swoj indywidualny charakter, czego nie mozna powiedziec o paskach ktorych pełno ;)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote="Paffcio"]te auta mają swoj indywidualny charakter, czego nie mozna powiedziec o paskach ktorych pełno [/quote]
i o polówkach... :blush2:
Żeby z polo wycisnąć coś ciekawego trzeba ruszyc głową i portfelem, w przypadku Alfy lepiej za dużo nie myśleć bo można tylko zepsuć ;)
Oczywiście jakieś ulepszenia typu elementy od wersji mocniejszych/nowszych każdemu autu służą i pewno Edi coś fajnego zmajstruje :)
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

[quote="rdylus"]Te samochody się poprostu kocha, albo nienawidzi.[/quote]
Lepiej bym tego nie ujął ;)
[quote="Paffcio"]czego nie mozna powiedziec o paskach ktorych pełno ;)[/quote]
156 też się narobiło na pęczki już, albo mi się tak wydaje, bo częściej zwracam teraz uwagę na AR.
[quote="Borek"]Oczywiście jakieś ulepszenia typu elementy od wersji mocniejszych/nowszych każdemu autu służą i pewno Edi coś fajnego zmajstruje [/quote]
Jedynie wymieniony wyżej ksenon z GTA mi po głowie chodzi, ale w najbliższym czasie nadmiar gotówki, żeby móc pomodzić coś przy Alfie mi nie grozi, więc pewnie na marzeniach się skończy. Ma być właściwie eksploatowana i tyle. Jak już to całą może kiedyś zamienię na model 159 bo jestem w niej zakochany (albo Civic VIII generacji mniammm :D ).
Takie małe podkręcone foto z ostatniej sesji w ramach zabawy z formą:

Obrazek

[size=99px]Wiem, wiem, trochę złe kadrowanie (góra, miałem uciąć tę barierkę, ale tak mi się podobała, że ją zostawiłem), niedoświetlony dół auta i lakier auta strasznie z dupy wyszedł. Obiecuję się poprawić.[/size]
Awatar użytkownika
czacha001
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 554
Rejestracja: 26 maja 2009, 20:13
Lokalizacja: Świebodzin/Poznań

Post autor: czacha001 »

O proszę ;) Zawsze mi się te auta podobały, jednak ulegałem do tej pory stereotypom, że AR taka czy siaka... Mam nadzieję, że teraz zmienię zdanie :) !
Jest smaczna ! A środek to już w ogóle :bow:
Szerokości i bezawaryjności Edi ;)
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

No i masz babo placek. Padła jedna z diod podświetlających obrotomierz. Jednak Alfa to zło.
Za 2 tygodnie kolejny długodystansowy test - ok 1500km do pokonania, w kwietniu machnęła trasę 800km to i teraz sobie powinna poradzić. Zobaczymy.
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

Mały up po kolejnej długodystansowej próbie:
1) w ciągu 7 dni Alfa łyknęła 1600km (2 trasy po ok. 800km) - zero problemów, (przy okazji pozdrawiam Panów malkontentów, którzy na spocie jojoczeli, że lepiej nie zapuszczać się tym daleko od domu - dalej ulegajcie stereotypom, bo "wujek szwagra sąsiada miał to i...");
2) średnie spalanie w trasie wyszło 5,1 l/100km, przez prawie 300km leciałem ok. 140 km/h, więc jestem bardzo zadowolony;

Teraz trzeba nabić klimę oraz poogarniać środek po podróży (odkurzanie, mycie skórki itepe) i dalej czerpać radość z jazdy. Na razie dalej "na plus".
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

_edi alfa piękna, ale brakuje mi tu większych kółek, Apropos kumpel ma chyba jeszcze do sprzedania ori telefony 17 calowem jak chcesz mogę popytać?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta inne niż polo”