cewka zaplonowa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dziobak_89
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 maja 2011, 21:38

cewka zaplonowa

Post autor: dziobak_89 »

witam mam takie pytanie mam problem z moja poloweczka 1,3 cat '95 mianowicie nie odpala mi stanołem na swiatłach auto zgasło i od tego czasu cisza kreci kreci ale nie zapala sprawdzilem i okazało sie ze nie ma iskry sprawdzałem czy prad dochodzi do cewki i czy dalej wychodzi z niej okazało sie ze do cewki wchodza 3 przewody tylko na jednym jest napiecie a na dwoch pozostałych nie ma czy tak musi byc czy prad powinnien byc na 2 przewodach a 3 to zero. dalej jak wypiełem przewod wysokiego napiecia z aparatu zaplonowego tam juz pradu nie ma wcale. najbardziej mnie interesuje czy to moze byc zepsuta cewka i czy na tych 3 przewodach powinien byc prad czy tak jak jest u mnie teraz tylko na jednym prosze o szybka odp z gory dzieki
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""dziobak_89""]witam mam takie pytanie mam problem z moja poloweczka 1,3 cat '95 mianowicie nie odpala mi stanołem na swiatłach auto zgasło i od tego czasu cisza kreci kreci ale nie zapala sprawdzilem i okazało sie ze nie ma iskry sprawdzałem czy prad dochodzi do cewki i czy dalej wychodzi z niej okazało sie ze do cewki wchodza 3 przewody tylko na jednym jest napiecie a na dwoch pozostałych nie ma czy tak musi byc czy prad powinnien byc na 2 przewodach a 3 to zero. dalej jak wypiełem przewod wysokiego napiecia z aparatu zaplonowego tam juz pradu nie ma wcale. najbardziej mnie interesuje czy to moze byc zepsuta cewka i czy na tych 3 przewodach powinien byc prad czy tak jak jest u mnie teraz tylko na jednym prosze o szybka odp z gory dzieki[/quote]



Spróbuj tak włóż świece w przewód idący z cewki i zobacz czy będzie iskra (druga osoba kręci) jak iskry nie będzie to na bank cewka. U mnie padła cewka a dokładniej ją stopiło i też nie chciał palić, po wymianie na Beru nie było już tego problemu.
Mój wątek możesz prześledzić tu: viewtopic.php?f=20&t=3868
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Sprawdzanie zasilania napięciem
• Odłączyć złącze od zintegrowanej cewki
zapłonowej.
• Podłączyć woltomierz do styków 1 i 3 (-)
złącza. Po włączeniu zapłonu
napięcie powinno wynosić co najmniej 11 V.
• Wyłączyć zapłon, odłączyć woltomierz. W razie
potrzeby odszukać według schematu instalacji
elektrycznej i usunąć przerwę w przewodzie.
Uwaga. Rezystancja przewodu nie powinna
przekraczać 1,5 Q.

Sprawdzanie napięcia sterującego
• Odłączyć od zespołu wtryskowego złącza
wtryskiwacza i czujnika podgrzewania zasysanego
powietrza, by nie było wtryskiwane paliwo.

(gdzie 2 styk to środkowy;))

• Podłączyć próbną lampkę z diodą między
styki 2 i 3 złącza zintegrowanej cewki zapłonowej. Uwaga. Podczas
sprawdzania nie należy dotykać dłońmi części
przewodzących zintegrowanej cewki i przewodu
lampki próbnej.
• Włączyć rozrusznik i sprawdzić sygnał zapłonowy
z urządzenia sterującego Mono-Motronic.
Dioda świecąca powinna przy tym migać.

W przeciwnym razie sprawdzić wg schematu
instalacji elektrycznej, czy nie ma przerwy w przewodzie
od styku 2 do urządzenia sterującego.
• Dodatkowo sprawdzić wszystkie przewody,
czy nie ma zwarć między nimi. Rezystancja
powinna wynosić oo Q.
• Jeśli nie zostanie wykryta żadna usterka, to
chociaż było napięcie między stykami 1 i 3,
może być uszkodzone urządzenie sterujące
układu zapłonowego i wtryskowego.
• Wyłączyć zapłon, podłączyć złącze do zintegrowanej
cewki zapłonowej.
• Podłączyć lampkę próbną z diodą między
zaciski 1 i 15 zintegrowanej cewki zapłonowej
(rys. V28-0871).
Uwaga. Podczas sprawdzania nie należy dotykać
dłońmi części przewodzących zintegrowanej
cewki i przewodu lampki próbnej.
• Włączyć rozrusznik. Dioda świecąca powinna
migać, w przeciwnym razie należy wymienić
moduł wzmocnienia.
• Podłączyć do zespołu wtryskowego złącza
wtryskiwacza i czujnika podgrzewania zasysanego
powietrza.

jeżeli napięcie do cewki jest prawidłowe oraz sygnał sterujący również, a iskry nie ma to na 100% cewka, możesz jeszcze samą rezystancje cewki
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

Witam
Nie tworze nowego tematu i wykorzystam ten. Mam pytanie.Czy orientuje się ktoś czy do polo 1998r była montowana cewka firmy "Auto Quality" 6N0 905 104? Znajomy ma hurtownie i mi wcisnął taka mówiąc ze takie montowali i ze to orginał za 220zł. Dzisiaj sprawdziłem i znalazłem taka za 75zł ale chce sie jeszcze dowiedziec jaka jest prawda z tym orginalem.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”