Strona 1 z 1
[6N] zawieszenie/gwint
: 28 kwie 2011, 20:51
autor: knapior
Witam skladam powoli pole i mam pytanko jesli chodzi o zawieszenie przod kupilem poduszke zalozylem na gwint i na auto lecz pod poduszka niezalozylem lozyska jakie sa konsekfencje?
Re: zawieszenie/gwint
: 28 kwie 2011, 21:21
autor: Michał88
Będzie bardzo trudno skręcić ponieważ guma będzie musiała się obrócić w kielichu co jest wręcz nie wykonalne . A kierownica nie będzie sama wracała na miejsce.
Re: zawieszenie/gwint
: 28 kwie 2011, 23:17
autor: marcin86
Zaloz lozysko, po cos ono jest. Zajedziesz gume, zniszczysz ja po prostu. Kup lozysko i je zamontuj. Wydasz raz, a tak za daje gora 2 tygodnie jazdy i bedziesz musial wymieniac tez poduszke.
Re: zawieszenie/gwint
: 01 lip 2011, 8:43
autor: fisitko
ciekawi mnie dlaczego w momencie kiedy miałem skręcony gwint na ok. -40/40 czyli wyżej niż obecnie miałem beton nie do wytrzymania i auto skakało (sprężyny utworzyły jakby komin) a w momencie kiedy opuściłem budę niżej to było bardziej miękko i dało się posuwać po drogach, jakieś sugestie?
Re: zawieszenie/gwint
: 01 lip 2011, 8:49
autor: paffcio
fisitko
to oczywiste, krecisz wyzej gwint to sprezyny sie bardziej sciskają, pod naciskiem auta na dołkach są tak twarde, ze tloczysko amorka nie pracuje w pelnym zakresie bo trzymają go sprezyny, przy skreceniiu nizej sprezyny sie rozluzniają, nie potrzeba wtedy tyle siły zeby "ugiąć" sprezyny i amorek pracuje swobodnie
Re: zawieszenie/gwint
: 01 lip 2011, 9:08
autor: marcin86
Paffcio, tylko ze sprezyny sa ciagle tak samo sciskane... przez wage samochodu (niezaleznie od wysokosci). Co najwyzej amortyzator pracuje w innym miejscu, nie u gory cylindra tylko w srodku jego wysokosci. Pewnie tak maja gwinty bez regulacji twardosci, bo zapewne takiej nie masz.
Re: zawieszenie/gwint
: 01 lip 2011, 9:13
autor: Michał88
[quote="marcin86"]Paffcio, tylko ze sprezyny sa ciagle tak samo sciskane... przez wage samochodu (niezaleznie od wysokosci). Co najwyzej amortyzator pracuje w innym miejscu, nie u gory cylindra tylko w srodku jego wysokosci. Pewnie tak maja gwinty bez regulacji twardosci, bo zapewne takiej nie masz.[/quote]
Kolego bierzesz pod uwagę tylko masę auta która działa na amortyzator ze sprężyną. Dodatkowo musisz wziąć pod uwagę nakrętki ustawiające wysokość które im wyżej tym bardziej ściskają sprężynę bez obciążenia i analogicznie im niżej tym sprężyna jest bardziej rozciągnięta i działa na nią tylko waga auta.
Re: zawieszenie/gwint
: 01 lip 2011, 9:14
autor: Lodzio525
No ko wage ktora na nie naciska jest taka sama ale przy maksymalnym skreceniu w góre ta waga pracuje na (załóżmy) 8 cm a przy rozkręconym na 14 cm z tąd ruznica twardosci chodzi i o swobodna prace zawieszenia skracajac sprezyne utwardzasz, tyle
Re: zawieszenie/gwint
: 01 lip 2011, 9:29
autor: marcin86
Ok macie racje zakrecilem sie...
Re: zawieszenie/gwint
: 01 lip 2011, 11:03
autor: fisitko
nie mam regulacji twardości, jedynie regulację wysokości.
myślałem o takich właśnie powodach twardości, ale odrzuciłem to rozwiązanie problemu bo jak może być, że im wyżej gwint tym twardszy:)
czyli jedyna opcja, żeby mieć "miękko" w gwincie to maks w dół?
dzięki za pomoc i podpowiedzi :hello:
Re: zawieszenie/gwint
: 04 paź 2011, 22:01
autor: Lozek
[quote="fisitko"]nie mam regulacji twardości, jedynie regulację wysokości.
myślałem o takich właśnie powodach twardości, ale odrzuciłem to rozwiązanie problemu bo jak może być, że im wyżej gwint tym twardszy:)
czyli jedyna opcja, żeby mieć "miękko" w gwincie to maks w dół?
dzięki za pomoc i podpowiedzi :hello:[/quote]
Jak sie ma duże wymagania co do twardości to się albo kupuje gwint z regulacja twardości, albo gdy jest kupiony bez tej funkcji to się pisze do np dystrybutora Eibacha/KW/H&R by dobrać i kupić sprężyny wg potrzebnej nam twardości.
Re: zawieszenie/gwint
: 21 paź 2011, 11:21
autor: bicker83
Panowie tak zeby nie zkaldac nowego tematu podlaczam sie do tego z pytaniem o gwint. CHce wrzucic do go auta tylko mam problem z wyborem. Jaki gwint polecacie i czy FK AK Street sie nadaje? Zalezy mi zeby auto poszlo duuzo na glebe a przy okazji bylo jak najbardziej twarde zeby mi oponki nie tarly bo mam szerokie felgi. Dajcie znac jaki gwint najlepiej wrzucic do 6N?
POZDRO