Strona 1 z 1
[6n2]Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 30 kwie 2009, 17:34
autor: Lazlo1990
Witam, wczoraj wymieniłem u mechanika akumulator ponieważ z wcześniejszego rzadko dało się odpalić i ciągle świeciła się lampka kontrolna akumulatora. Jak stał w cieniu odpalał na następny dzień, jak na słońcu postał do popołudnia to juz niedawało rady odpalić samochodu. Akumulator wymienilem na nowy bosha i po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki, póżniej gasną i zostaje tylko akumulator. Niewiem zupełnie co się z nim dzieje, niby odpala, ale boje się nawet radia posluchać, bo juz po szkole będę musiał go z pychu brać :glare: . Teraz piszę z pytaniem, oraz prośbą o pomoc do Was. Ilę muszę przejechać +/- by akumulator był pełny ? no i co może być nie tak ? Wkońcu nowy akumulator powinien być naładowany do pełna no chyba ze długo stał. Samochod to Polo 1.4 TDI 2001r. Niestety nie mam do dyspozycji ani miernika by sprawdzić napięcia ani prostownika by go naładować. Na samochodach również wogóle się nieznam, więc leże. Jest to mój pierwszy samochód kupiony tydzien temu a problemow z nim narazie co nie miara, na słaba sztuke chyba trafiłem. Pozdrawiam
Re: Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 30 kwie 2009, 17:48
autor: rat4
:scratch:
Witaj,
Świecąca kontrolka aku oznaczać może:
- Szczotki w alternatorze się skończyły i nie masz ładowania (alternator do naprawy, wymiana szczotek)
- Padł regulator napięcia (do wymiany)
- Obluzowanie lub zerwanie paska klinowego napędzającego alternator (brak napędu=brak ładowania)
Nie chcę robić antyreklamy ale co jak co to akumulatory Bosha nie cieszą się sympatią użytkowników,
Możliwe jest też, że nie było ładowania przez cały czas i akumulator wcale nie był zły....bo i tak odpalałeś na nim.
Jeśli masz dostęp do multimetru albo jakiegoś prostego voltomierza to sprawdź napięcie na klemach kiedy masz wł silnik.
Powinno wynosić od 13,2-14,4 V max. Jeśli nie podjedź do elektromechanika niech to sprawdzi.
Do tego trzeba też wykluczyć, że połączenia tzn klemy są zabrudzone itd.
A tak przy okazji to żeby ci nigdy do głowy nie przyszło co by odpalać na pych auto.
Grozi to uszkodzeniem paska rozrządu, zerwaniem lub przeskoczeniem o ząbek..... :shock: :amen:
Re: Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 30 kwie 2009, 23:01
autor: Lazlo1990
Zupełnie niemam zielonego pojęcia co to jest ten regulator napięcia, ale może to jest przyczyną. Dzisiaj zauważyłem wsiadając do samochodu że zresetował mi się zegarek, a samochód zapalił bez problemu, wiec może tu tkwi problem. Po majówce przejadę się do mechanika, bo jeszcze szyba prawa elektryczna niedomyka się.
Jaka cena +/- może byc za każdą z tych cześci ? Juz przed wczoraj 900 zł wsadziłem w samochód, a to skrzynie nasmarować, cięgna wyregulować, nowy akumulator, klakson, wymiana oleju oraz filtrów. Dziękuję za pomoc, szkoda że tyle problemów mam z nim, bo naprawdę super się jeździ wiec, mam nadzieje że mi jeszcze posłuży. W miarę chęci proszę o podanie przybliżonych cen części podanych przez kolegę wyżej.
edit: Jeszcze ważne dla mnie pytanie. Mój nowy akumulator to BOSCH SILVER S4 Pojemność: 60 Ah, Napięcie: 12 V ,Prąd rozruchowy: 540A. Czy alternator który jest standardowo zamontowany w moim samochodzie podoła takiemu akumulatorowi ? Można kupić wydajniejszy alternator ? w jakiej cenie może być taki alternator i czy wplynie on w jaki kolwiek sposob na samochód.
Re: Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 01 maja 2009, 10:06
autor: BALON
[quote="Lazlo1990"]edit: Jeszcze ważne dla mnie pytanie. Mój nowy akumulator to BOSCH SILVER S4 Pojemność: 60 Ah, Napięcie: 12 V ,Prąd rozruchowy: 540A. Czy alternator który jest standardowo zamontowany w moim samochodzie podoła takiemu akumulatorowi ? Można kupić wydajniejszy alternator ? w jakiej cenie może być taki alternator i czy wplynie on w jaki kolwiek sposob na samochód.[/quote]
niezawracaj tym sobie głowy :commando: alternator masz wystarczająco mocny :!: :!: :!:
a z tą kontrolką to podjedź na jakiś warsztat i niech ci ładowanie zmierzą

Re: Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 01 maja 2009, 10:43
autor: petardoo
[quote="Lazlo1990"]Mój nowy akumulator to BOSCH SILVER S4 Pojemność: 60 Ah,[/quote]
Dziwne.Sprzedawca w sklepie zalecił mi akumulator o pojemności 71Ah.Stary akumulator też miał 71Ah.Chyba , że to nie robi wielkiej różnicy między 71Ah a 60Ah ?
Re: Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 01 maja 2009, 11:31
autor: rat4
Może ktoś z forum ma Autodatę albo jakiś inny program to by ci zobaczył jaki do twojego samochodu fabrycznie powinien być :szefu:
Re: Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 01 maja 2009, 18:03
autor: Stanley
[quote="Lazlo1990"]Akumulator wymienilem na nowy bosha i po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki, póżniej gasną i zostaje tylko akumulator.[/quote] Rozumiem z tego, że kontrolka pali się na zgaszonym silniku i tak ma być, chyba że świeci się na zapalonym, to już nie dobrze. Napisz czy gaśnie/świeci na zapalonym silniku, czy tylko świeci na zgaszonym. Co do pojemności, to w zupełności wystarczy. Mój też ma tyle i nie mam z nim żadnych problemów.
Re: Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 04 maja 2009, 22:43
autor: Lazlo1990
A wiec przekrecam raz kluczyk, wciskam tajny guzik od odcinki. Przekrecam drugi raz kluczyk, zapalaja sie wszystkie kontrolki, pozniej gasna i zostaje akumulator. Zapalam silnik i gasnie kontrolka od akumulatora. Chyba ta kontrolka tez powinna gasnąć z innymi na zgaszonym silniku. Jeszcze tak nawiasem ile powinien on palić ? i przy jakich obrotach zmieniac biegi i na jakich utrzymywac na dluzszym kawalku wolnej jezdni. W Majowkę jak jechalem nim w jedna stronę 50 km z 3 osobami (ze mna wlacznie) w samochodzie i utrzymywalem obroty przy prawie 3000 przy predkosci miedzy 100 a 120 z czestym wyprzedzaniem i zwiekszaniem predkosci od 100 do 140 km/h spalil mi z 9 litrow. :shock: Jak dojechalem az mnie zamurowało, w drodze powrotnej juz go trzymalem na piatce przy 2000 i 110 km/h spalil na oko 3 litry moze 4. Wolę was sie zapytac jak to robicie bo szkoda troche kasy o samochodzie nie wspomne juz. Jest sens zmieniac biegi przy predkosciach:
0-20 1 bieg/2 jak się tocze.
20-30 2 bieg
30-40 3 bieg
40-60 4 bieg
60 w górę 5 bieg.
Tak mnie uczyli na kursie ale czy warto nadal sobie utrwalac taki sposob ?
Dzieki Panowie za pomoc

Re: Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 05 maja 2009, 18:34
autor: bazi
[quote="Lazlo1990"]Zapalam silnik i gasnie kontrolka od akumulatora.[/quote]
prawidlowo
[quote="Lazlo1990"]Chyba ta kontrolka tez powinna gasnąć z innymi na zgaszonym silniku.[/quote]
na zgaszonym silniku i wlaczonej stacyjce akumulator ma sie swiecic. Brak ladowania = swiecaca kontrolka. [quote="Lazlo1990"]est sens zmieniac biegi przy predkosciach:
0-20 1 bieg/2 jak się tocze.
20-30 2 bieg
30-40 3 bieg
40-60 4 bieg
60 w górę 5 bieg.[/quote]
jesli to odpowiada obrotom powiedzmy ok 2800 przy zmianie na wyzszy bieg to ok
[quote="Lazlo1990"]utrzymywalem obroty przy prawie 3000 przy predkosci miedzy 100 a 120 z czestym wyprzedzaniem i zwiekszaniem predkosci od 100 do 140 km/h spalil mi z 9 litrow.[/quote][quote="Lazlo1990"]w drodze powrotnej juz go trzymalem na piatce przy 2000 i 110 km/h spalil na oko 3 litry moze 4.[/quote]
sam sobie odpowiedziales jak jezdzić
Re: Nowy akumulator, lampka kontrolna akumulatora się pali.
: 05 maja 2009, 22:12
autor: Lazlo1990
Dzięki ci serdeczne za pomoc, o wiele lzej na sercu. Teraz tylko pozostalo mi uczyc sie bezpiecznie jezdzic i pilnowac obrotow by jezdzic tanio.
Pozdrawiam Serdecznie, problemy rozwiązane

:-D