Problem z diagnostyką AAV
: 14 kwie 2011, 18:12
Witam.
Problem wygląda następująco: Po podpięciu interfejsu przy zgaszonym silniku wyświetla się komunikat o krótkotrwałych zakłóceniach na złączu diagnostycznym, a odczyt danych ze sterownika trwa dość długo, przy czym jedyną opcją jest odczyt kodów błędów i nic więcej. Nie da rady odczytać bloków pomiarowych ani zrobić adaptacji przepustnicy. Po włączeniu silnika połączenie jest stabilne, dane odczytują się szybciej, ale nie można zrobić nic poza odczytaniem błędów. Próbowałem różnymi programami (VW Tool, różne wersje VAG COM). To samo wyszło w warsztacie zajmującym się diagnostyką. Pytanie następujące: czy przy silniku AAV występowały różne typy sterowników? Ja mam 030 906 026 B, a wg. ETKI są jeszcze 2 różniące się literkami za numerem AH i N. Po podłączeniu drugiego takiego samego sterownika bez zmian. W mojej poprzedniej polówce ten sam rocznik, ten sam silnik adaptacja była robiona, chyba był inny sterownik ale jaki nie pamiętam.
I jeszcze pytanie dla jakiego silnika montowany był sterownik o numerze 030 906 026 A.
Pozdrawiam
Problem wygląda następująco: Po podpięciu interfejsu przy zgaszonym silniku wyświetla się komunikat o krótkotrwałych zakłóceniach na złączu diagnostycznym, a odczyt danych ze sterownika trwa dość długo, przy czym jedyną opcją jest odczyt kodów błędów i nic więcej. Nie da rady odczytać bloków pomiarowych ani zrobić adaptacji przepustnicy. Po włączeniu silnika połączenie jest stabilne, dane odczytują się szybciej, ale nie można zrobić nic poza odczytaniem błędów. Próbowałem różnymi programami (VW Tool, różne wersje VAG COM). To samo wyszło w warsztacie zajmującym się diagnostyką. Pytanie następujące: czy przy silniku AAV występowały różne typy sterowników? Ja mam 030 906 026 B, a wg. ETKI są jeszcze 2 różniące się literkami za numerem AH i N. Po podłączeniu drugiego takiego samego sterownika bez zmian. W mojej poprzedniej polówce ten sam rocznik, ten sam silnik adaptacja była robiona, chyba był inny sterownik ale jaki nie pamiętam.
I jeszcze pytanie dla jakiego silnika montowany był sterownik o numerze 030 906 026 A.
Pozdrawiam