Strona 1 z 1
Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 11 kwie 2011, 22:28
autor: czmc
Dzisiaj wyciąłem to cudo z układu wydechowego i zastanawiam się ponieważ znajomy mechanik powiedział, że to strumienica a w dowodzie nie mam wbitego kata i dlatego mam wątpliwości co to tego sprzętu.
a co do sondy to wykręciłem ją i dopiero podłączyłem pod miernik
wskazania miernika : 0,14 do 0,18 V skacze. dobra/zła ?
Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 11 kwie 2011, 22:39
autor: Lechu_1987
to jest katalizoator a co do sondy z tymi wartosciami to ci juz nie powiem bo sam nie wiem ale pewnie w ksiazce jest napisane na bank

:)
Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 11 kwie 2011, 22:43
autor: vwkas18
zapytam tak a co jest w środku ?? rura czy wkład ceramiczny
Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 11 kwie 2011, 22:48
autor: czmc
[quote=""vwkas18""]zapytam tak a co jest w środku ?? rura czy wkład ceramiczny[/quote]
wiesz co , zaglądałem i ciemno, jakby jakoś zawirowane było ale nie na 100%, lekko coś lata, ze środka wypadają opiłki drobne srebrne...
Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 11 kwie 2011, 22:52
autor: Lechu_1987
ceramika sie sypie

Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 11 kwie 2011, 22:53
autor: picksar
0,1 do 0,9V - to prawidłowe wartości sondy. A to cudo to katalizator tylko może już opróżniony przez kogoś. Spójrz do środka, jeśli to katalizator to będziesz widział tam taką "siateczkę".
Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 11 kwie 2011, 22:59
autor: czmc
dobrze, że kat, zawsze parę groszy może wpadnie, co do sondy w sumie to pewnie będę musiał ją sprawdzić jak spaliny będą przechodziły przez nią więc teraz nic nie sprawdzę.
dzięki za odpowiedzi,
Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 12 kwie 2011, 17:18
autor: lukas2305
[quote=""czmc""]a co do sondy to wykręciłem ją i dopiero podłączyłem pod miernik
wskazania miernika : 0,14 do 0,18 V skacze. dobra/zła ?[/quote]
hehehhe...to tak jakby mierzyć ciśnienie sprężania ze ściągniętą głowicą :lol:
lambde mierzy się jak jest jeszcze zamontowana, zagrzana i na uruchomionym, sprawnym silniku. wtedy parametry jak podałpicksar
Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 12 kwie 2011, 21:58
autor: czmc
[quote=""lukas2305""][quote=""czmc""]a co do sondy to wykręciłem ją i dopiero podłączyłem pod miernik
wskazania miernika : 0,14 do 0,18 V skacze. dobra/zła ?[/quote]
hehehhe...to tak jakby mierzyć ciśnienie sprężania ze ściągniętą głowicą :lol:
lambde mierzy się jak jest jeszcze zamontowana, zagrzana i na uruchomionym, sprawnym silniku. wtedy parametry jak podał
picksar[/quote]
to akurat wiem, tylko zmierzyłem ją bo już była wyciągnięta a nie miałem możliwości założyć bo kata nie było

Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 22 kwie 2011, 17:23
autor: czmc
sprawdziłem sondę
http://www.youtube.com/watch?v=w-PVM4IkH9g ...
i niby wskazania są poprawne... ale co może być powodem zwiększenia spalania ?
Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 22 kwie 2011, 20:05
autor: lukas2305
czmc, moim zdaniem ok. Wartości poniżej 0,5V świadczą o mieszance ubogiej więc komputer wydłuża czas wtrysku dodając paliwa (przyspieszanie). Wartość powyżej 0,5V świadczy o mieszance bogatej więc komputer skraca czas wtrysku (hamowanie silnikiem).
U ciebie na jałowym przez większą część czasu jest napięcie poniżej 0,5V. Pomierz ciśnienie paliwa, zmień filtr paliwa i powietrza i skontroluj wtryskiwacz (łatwo powiedzieć :glare: ..zobacz pod patelnią czy nie leje i czy prawidłowo rozpyla paliwo). Potem będziemy dalej kombinować.
A swoją drogą nie masz odcięcia?

tak jakoś dziwnie wysoko się zakręcił :scratch:
Re: Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna
: 22 kwie 2011, 22:04
autor: czmc
[quote=""lukas2305""]
czmc, moim zdaniem ok. Wartości poniżej 0,5V świadczą o mieszance ubogiej więc komputer wydłuża czas wtrysku dodając paliwa (przyspieszanie). Wartość powyżej 0,5V świadczy o mieszance bogatej więc komputer skraca czas wtrysku (hamowanie silnikiem).
U ciebie na jałowym przez większą część czasu jest napięcie poniżej 0,5V. Pomierz ciśnienie paliwa, zmień filtr paliwa i powietrza i skontroluj wtryskiwacz (łatwo powiedzieć :glare: ..zobacz pod patelnią czy nie leje i czy prawidłowo rozpyla paliwo). Potem będziemy dalej kombinować.
A swoją drogą nie masz odcięcia?

tak jakoś dziwnie wysoko się zakręcił :scratch:[/quote]
nigdy go nie katowałem powyżej 5tysi... teraz mam stożek i tak chodzi raz pierdząc , raz gwiżdżąc i tak słychać różnie jakby się wysoko kręcił.
*filtr paliwa zmieniony i powietrza też... po świętach resztę zobaczę..