Obroty silnika 1.9sdi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Obroty silnika 1.9sdi

Post autor: norekuk »

jakie obroty powinien mieć sdi na zimnym(zaraz po odpaleniu) i póżniej na ciepłym silniku ?
zauważyłem, że u mnie zawsze są takie same ?! co może być problemem?
dodam też, że zauwazylem, że dłużej kręci na ciepłym, żeby odpalił - ale to domyślam się, że popmpa pada.
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
Gepard
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:14
Lokalizacja: Zabrzeg SBI

Post autor: Gepard »

[quote="norekuk"]jakie obroty powinien mieć sdi na zimnym(zaraz po odpaleniu) i póżniej na ciepłym silniku ?[/quote]
to jest wg mnie i uzależnione od temperatury otoczenia:
przy temperaturze poniżej zera obroty (chociaż u mnie) przez chwilę utrzymywały się powyżej 1000 obr/min a potem spadały do niecałych 900 obr/min ,
teraz po odpaleniu przy temperaturze parę stopni powyżej 0 C trzymią nie całe 900 obr/min od razu
wg mnie nie ma żadnego problemu chyba że są jakieś jeszcze inne objawy.
Ale niech wypowiedzą się jeszcze inni
POLO CLASSIC - Maluch wsród Limuzyn
2012 Ślesin
2013 Ślesin
2014 Ślesin
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

Gepard
poniżej 900 ? ostatnio bawiłem się elektronicznym obrotomierzem to on wskazuje chyba około 930 -940 jak się nie mylę. Jak jest silnik zimny i jest zimno to mam lekko koło 1000 obroty przez chwile potem opadają. Jak nie jest zimno to non stop tyle samo mam obrotów. ;)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

u mnie zaaawsze czy ciepło, czy zimno - tak samo około 950...
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

Post autor: artmajster »

u mnie na zimnym ok 1000, jak się trochę zagrzeje to spadają do ok 900

na ciepłym od razu ok 900

z tego co wiem to zachowanie to zależy od tego czy ma się sprawny EGR czy "zaślepka mod" jest zrobiony
u mnie jest zrobiony
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

egr nie ma nic do tego. Poprostu ECM lub inny uklad sterujacy ( tak jak w AEFie jest) decyduje o tym czy podawac wieksze obroty czy nie. Zalezne jest tood temperatury silnika a w niektorych autach innej marki nawet i temp otoczenia , paliwa w bakuy czy chocby temp powioetrza w dolocie( info z przeplywki).
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

gdzie w AEF znajduje się ten ECM - w pompie??
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

dlatego napisalem ze ECM lub jak w AEF inny uklad odpowiedzialny za sterowanie podgrzewaniem swiec oraz zwiekszaniem obrotów.
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

a w AEF znajduje się coś takiego co odpowiada za zwiększenie obrotów pompy w przypadku większego poboru prądu (np. włączona klima + wiatrak chłodnicy) ?? Bo słyszałem że skoro pompa jest na lince to nie ma czegoś takiego jak samoregulator który jest np. w SDI czy TDI. Po prostu w razie większego poboru z alternatora obroty automatycznie spadają i pompa nie ma nic do gadania.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Mozliwe z enie ma tekiej potrzeby by zwiekszac obroty. Powodem moze byc to ze obroty w AEF sa i tak juz dosc wysokie w porownaniu do innych silnikow. Do tego beny sa dosc slabe na biegu jalowym a diesel bardzo mocny wiec cizko go zdławic. wAEF jalowe to 940-960. Obciazenie klima chyba nie jest straszne dla diesla i nawet w tdi jakos nie zauwazylem podnoszenia obrotow. ALternator- hmm prad jaki podaje uzaleznione jest od wypelnienia rdzenia ale mimo to nie poda ci powiedzmy 90 amper na biegu jalowym tylko okolo 30-40A. Wydaje mi sie ze nie ma ukladu odpowiedzialnego za to w AEF ale ja nie mam klimy w poli to tego nie potwierdze.

w sumie to sprawdzalem na schemacie i niby AEF ma to tak spiete ze "komputer sterujacy swiec żarowych" steruje "zaworem regulacyjnym biegu jalowego" czyli wychodiz na to ze moze podniesc obroty zwlaszcza ze dochodzi do tego komputerka sygnal od altka tak jak od czujnika temp cieczy chlodzacej ktory tak wielu z nas odcinalo by poprawic odpalenie na cieplym. Wychodzi na to ze ten komputerek robi za taki ubogi ECM bo monitoruje sporo czujnikow i reaguje na ich sygnaly.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”