Strona 1 z 1

elektryczne domykanie szyb sdi 99rok

: 31 mar 2011, 2:53
autor: norekuk
chiałem założyć sobie taki moduł do domykania szyb w momencie zamknięcia auta.
Założyłem pilota do centralnego zamka i mam sterowanie do owego modułu..
tylko problem się pojawia w tym, że moduł daje napięcie + 12 w momencie gdy dostaje sygnał na domknięcie szyb.

Próbowałem się wpiąć w instalacje przy przełączniku - ale badając miernikem doszedłem, że napięcie cały czas jest na białym i biało czarnym przewodzie - w momęcie zamykania na jednym z nich znika napięcie i pojawia się masa i szyba się zamyka.

Próbowalem wstawić tam przekaźnik. czyli podać sygnał na zamknięcie na jeden z przewoodów od szyb i na przekaźnik by podał mase na 2gim przewodzie... skończyło się na spaleniu bezpiecznika od mudułu w momencie włączenia zapłonu ponieważ tam gdzie mase dawał przekaznik pojawiło się +12.

Czy ktoś podłączał owy moduł już ? jak to rozwiązać? gdzie się wpiąć?
myślałem oddać to do elektryka...ale tutaj w murzyni (czyt. uk) to ciężko kogoś kumatego znaleźć - pytałem w paru miejscach to nikt nie wie o co chodzi...

przepraszam, za błędy, więcej się to nie powtórzy.
:amen:

Re: elektryczne domykanie szyb sdi 99rok

: 23 kwie 2011, 23:54
autor: marcin86
Musisz dac diody skierowane zaporowo w strone silnika szyby. Dopiero po diodzie (patrzac od wylacznika) podajesz mase. Zaporowo tzn paskiem w strone wylacznika. Powinno Ci to dzialac. Mozesz tez dac po prostu przekaznik zwierno-rozwierny. Tzn gdy nie ma napiecia to podaje tam +12V a gdy sie ono pojawia przelacza tam mase.
1. Na styk wspolny dajesz +12V(30) w tym momencie jest to przewod ktory leci na silnik.
2. Jako styk normalnie zwarty wstawiasz +12V(87a), czyli przewod ktory leci z przelacznika na silnik (musisz go przeciac)
3. Jako normalnie otwarty dajesz mase(87).
W momencie gdy przekaznik zalaczy sie styki sie przemienia i nie nastapi zadne zwarcie. Tzn rozlaczy sie +12V ktore lecialo pierwotnie na silnik, a zalaczy sie masa wiec silnik ruszy. Radzilbym dac jakis bezpiecznik polimerowy aby nie spalic silnika gdy szyba bedzie np w pol otwarta a silnik bedzie ja zamykal jeszcze pare sekund po zamknieciu. Zmierz sobie prad jaki pobiera silnik przy zamknietej juz szybie i taki bezpiecznik dobierz.

Obrazek
Na rysunku pogladowym jest blad, nie znalazlem innego ale widac ze 87a jest stykiem NO (normally open) a tak naprawde jest to styk NC (normally connected). W handlu mozna spotkac przekazniki z dwoma stykami NO, i pewnie taki masz.