Strona 1 z 4

Golf Mk5 sidewinder3

: 28 mar 2011, 21:56
autor: sidewinder3
Czarny Golf Mk5 sidewinder3

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Od końca lutego stałem się posiadaczem czarnego Golfa piątej generacji. Pojechałem wszak do Niemiec po 6N2 z silnikiem 1.4 16V, a przyjechałem Golfem napedzanym taką właśnie jednostką. Auto jest jak widać koloru czarnego (L041) i występuje w wersji wyposażenia Trendline. Jeżeli chodzi o dynamikę to muszę przyznać, że 6N z 60-konnym AEX było żwawsze niż 1K z 75-konnym BCA. Inny jest zakres obrotów i inne rozłożenie maksymalnego momentu obrotowego. Bardzo podoba mi się dźwięk tego silnika, który zwłaszcza przy przyspieszaniu wydaje regularny, kulturalny i przyjemny dla ucha dźwięk, inaczej niż 8-zaworowy krzykliwy AEX. Coś za coś, manewr wyprzedzania wykonuje się więc bardziej "dostojnie".Znacznie natomiast rózni się Mk5 od 6N-ki komfortem jazdy. W środku jest duużo większy, fotele bardzo wygodne, duzo miejsca na nogi dla zajmujących tylną kanapę, których może wejść i podróżować tam nawet 3 osoby, co w Polo nie było takie oczywiste. Szukałem auta 3-drzwiowego i takie znalazłem. Wsiada się bardzo wygodnie, także do tyłu, fajnym rozwiązaniem jest składany i jednocześnie przesuwany do przodu fotel pasażera. U kierowcy tego nie ma, albo u mnie nie działa. Jestem równiez pod wrażeniem przestronnego bagażnika, nieporównywalnie wiekszego niż w Polo
Jako że wersja wyposażenia to Trendline mogę się pochwalić takimi rzeczami jak:
ESP, ABS,
lusterka elektryczne
radio fabryczne RCD 300
3-drożny system nagłośnienia na przód
elektryczne szyby
poduszki i kurtyny powietrzne w sumie 10
kluczuk scyzoryk z pilotem
moduł komfortu
klimatyzacja manualna

a także takimi rzeczy jak:
zamykany schowek po stronie pasazera (chłodzony!)
dzielona tylna kanapa
zestaw naprawczy zamiast dojazdówki(!)
mnóstwo uchwytów na napoje i kubki
kierunowskazy w lusterkach
których w Polo nie miałem.

Auto jest z 2005 roku, ale niestety bez MFA, nad czym ubolewam. Tak czy inaczej moim celem jest teraz poszerzanie swej wiedzy w kierunku VCDS.

Pod koniec zeszłego tygodnia odebrałem w końcu dowód rejestracyjny i mogłem przystapić do doprowadzania auta do stanu pozwalającego na jego użytkowanie.
Na pierwszt ogień zawitałem w ASO celem dorobienia drugiego kluczyka. Zbiedniałem o ponad 500 za kluczyk i dodatkowo prawie 150 za kodowanie. Nie chciałem tego robić u jakiś podtrójmiejskich Mietków, ale tu gdzie mam gwarancję że wyjadę o własnych siłach i nikt mi nie dorobi jeszcze jednego kluczyka o którym mógłbym nie wiedzieć.
Dzieki znanemu wszystkim serwisowi aukcyjnemu nabyłem tylna półkę, której w aucie nie było. Drogo dosyc, ale wyhaczyłem półkę z siatką, niby że z lepsiejszej wersji.
Zamontowałem też blokadę skrzyni biegów i nabyłem w ASO komplet gumowych dywaników korzystając z akcji -15% na wybrane akcesoria. Do tego doszedł jeszcze filtr kabinowy, który kupiłem na zaś i oryginalny spray do kokpitów i piankę do tapicerki przy okazji pobytu w ASO.

Co dalej, czas pokaże. Mimo negatywnych opinii na temat fabrycznego radia, ja jestem z niego całkiem zadowolony. Prawdą wszak jest że gra jedynie na przód, ale w sumie z tyłu nie mam zamiaru za często jeździć. Trochę brakuje mi funkcji mp3 w tym radyjku, ale to z kolei koszt przynajmniej 300 złotych. Być może zamiast fabrycznego zawita mój Blaupunkt Milano, który jeździł w Polo. Juz nabyłem stosowna połkę za śmieszne pieniądze. Jeść nie woła.
O ile poczuję taką potrzebę, pokusze się o zamontowanie na tył Hertzów DSK 165 (co wiąże się z zakupem odpowiednich uchwytów, dystansów itd) zasilanych wzmacniaczem EMA 260, który tak jak i głośniki wyciągnąłem z Polo.
Alternatywą dla mp3 jest kupno emulatora zmieniarki, ale to koszt porównywalny z zakupem używanego radia RCD 300 z funkcją mp3. O innych na razie nie myślę bo to bardziej zawiły temat.
Auto powinno wkrótce dostać komplet letnich kół. Myślałem o 16 calowych felgach ATLANTA
i oponkach Continentala, ale sprawa jest jeszcze rozwojowa i może będę musiał budżetowo zadowolić się pietnastkami na Fuldach.
Co do wyglązu z zwenątrz, to bardzo podobaja mi się diodowe lampy na tył, ale to dośc kosztowna ipmreza.
Czarne auto ciężko utrzymać w czystości, co odczułem po dwóch wizytach na myjce ciśnieniowej. Przy odrobinie sprzyjającej pogody w ruch pójdzie rękawica z mikrofibry i Meguiar's Mirror Glaze. Na lato zostawiam sobie większe zabiegi detailingowe takie jak glinkowanie czy powyciaganie widocznych rys.

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 28 mar 2011, 22:01
autor: Anonymous
przystępne autko! właśnie teraz głowię się pomiędzy mkV fiatem bravo albo oktavką:D
niezawodności i wytwałości w detailingu! :vinsent:

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 28 mar 2011, 22:02
autor: vwkas18
sidewinder3 bida trochę ale cuż trzeba liczyć siły na zamiary

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 28 mar 2011, 22:04
autor: Artpolo
sidewinder3 za tego golfa to już mi stawiasz 2 browary :angry2: :piwo:

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 28 mar 2011, 22:14
autor: sidewinder3
[quote=""Artpolo""]sidewinder3 za tego golfa to już mi stawiasz 2 browary :angry2: :piwo:[/quote]
dobra, na zlocie :piwo:

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 28 mar 2011, 22:17
autor: Sako11
Zacna fura :piwo:

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 28 mar 2011, 23:19
autor: ore83
golfik V świetne autko(rodzicom niedawno taki przyprowadziłem w TDI) tylko ten motorek 1.4 lichy jak na tą budę
powodzonka w detailingu i niezawodności życzę

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 28 mar 2011, 23:30
autor: Alan6R
sidewinder3
Mam parę fantów do MK5, np. lanpy przód od GTI, radio RCD 300 z MP3 i srebrnymi gałkami, dywaniki materiałowe i coś tam jeszcze. Tak ogólnie zwykła piątka, życzę bezawaryjnej jazdy. Ocenimy na zlocie ;).

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 29 mar 2011, 9:48
autor: sidewinder3
Aoox do Ciebie uderzę na pewno boś biegły w tajniej sztuce programowania VCDSem. Odnośnie fantów to odezwę się na PW.
Dziękuję wszystkim za komentarze. Zgadza się że jest to zwykła piatka (choć moim zdaniem nie bida), niemniej jednak po przesiadce z 6N odczuwam ogromną różnicę i jestem całkiem kontent z Golfa. Owszem, że chciało by się przynajmniej GTI albo R32, ale marzenia przytłacza jeszcze szara rzeczywistość, galopujące ceny paliw i abstrakcyjne ceny ubepieczeń. Uważam zakup za udany, auto nigdy nie było bite (tylko kilka rysek na błotnikach) co sprawdzono wielkorotnie różnymi mienikami grubości lakieru, układ jezdny jak i całe podwozie możnaby rzec że w stanie wnet idealnym, przebieg minimalny i co najważniejsze prawdziwy (ASO) a i wnętrze doprowadzi się do czystości. A kto wie, może niedługo kupi się młodszego 1.6 w wersji Comfortline?

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 29 mar 2011, 10:14
autor: czaja
Przemku, zawiodłem się. Miało być A3 :crazy:
A poważnie to łądna furka. Kolor fajny, trochę trudno utrzymać czerń, ale... dasz radę.

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 29 mar 2011, 19:44
autor: sidewinder3
[quote=""czaja""]Przemku, zawiodłem się. Miało być A3 [/quote]

Zgadza się, Piotrze miało być A3 i to poliftowe 8L albo wczesne 8P, ale osobniki które dane było mi oglądać, nie odpowiadały moim wymaganiom albo były co najmniej podejrzane. Zresztą kupno Golfa i tak przewyższyło planowany wydatek na auto (na szczęście miałem zapas gotówki) a na godne uwagi 8P wydałbym sporo więcej, a nie takie było założenie. Pocieszam się tylko faktem, że płyta podłogowa w Golfie taka sama jak w 8P i zawiecha podobna. A temat A3 podobnie jak i silniejszego Mk5 moze nawet w wersji Variant pozostaje na tapecie...

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 30 mar 2011, 2:10
autor: MiSiEk-GDA
[quote=""sidewinder3""]Zgadza się że jest to zwykła piatka (choć moim zdaniem nie bida), niemniej jednak po przesiadce z 6N odczuwam ogromną różnicę i jestem całkiem kontent z Golfa[/quote]
Coś wiem na ten temat jak 1,5 miesiąca temu przesiadłem się z 14letniego 6N (identyczny kolor jak Twój :crazy: ) do 9Nki(również seria bez wielkich wodotrysków w wyposażeniu).
czaja może powiedzieć jaką miałem zacieszoną michę bo był świadkiem zakupu. Wszystko wydaje się jak z innej epoki takie miękkie delikatne i nie toporne,więcej miejsca, że trzeba się oswoić. Ciekawe jak 1.4 16V chodzi w tej budzie bo ja ze swojego jestem zadowolony, czasem na światłach patrzę na obrotomierz czy oby nie zgasł tak cicho chodzi, a dynamika o niebo w porównaniu z 1.0 które poprzednio miałem. Ile pali Ci na 100 przy naszych trójmiejskich korkach?? u mnie wyszło od 8,5 do max 8,9l na 100km (zależy jak jeździ się i z jakiej stacji paliwo-najmniej spił po zalaniu 95tki zwykłej z Shella). Niech służy bezawaryjnie i jak najdłużej :good: no i do zobaczenia gdzieś na drogach :grin: w końcu z tych samych rejonów jesteśmy ;)

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 30 mar 2011, 3:30
autor: Anonymous
Ojciec ma Golfa 5 1.4. 16V i średnie całkowite spalanie według komputera (pamięć 2 to pamiec calkowita) nie przekracza 8,5litra. Auto jezdzi caly czas po miescie, góra pare razy pojedzie latem na dłuższa wyprawę. Dodam, ze ojciec lubi jezdzic ekonomicznie, wiec nie cisnie auta.

Polo 1.4 jest lzejsze niz golf 1.4, wiec polo z silnikiem 80 konnym bedzie dynamiczniejsze niz golf. Dla golfa chyba cos kolo 10.5 czy 11.5 sek do 100km/h Nie da sie porownac Golfa V do Polo zbytnio, bo przede wszytkim golf ma elektryczne wspoamganie, ktore jest zaje...... precyzyjne. Nie znam lepszej prezcyji w tej klasie. Pomijam auta nowsze niz golf 5 i z wyzszej ligi. Druga kolosalna roznica, to golf V ma wielowahaczowe zawieszenie, nie ma belki z tylu i nawet silnik 1.4 ma tylne tarczowe hamulce. Jak ktos ma szczescie miec Climatronica, to jest to wygoda ze hej a wiem co mowie, bo mam climatica w 4fl i trzeba ciagle manipulowac. Fabryczne radio RCD210 z MP3 jest przecietne. Głosniki za to są wedlug mnie okej. Lubią zamarzac zamki imaska ciulowo sie zamyka. Awaryjne zamykanie drzwi np przednich pasazera jest przy zawiasie taka szczelina do przekrecania, bo nie ma cypelkow. Mozna zrobic kodowanie sterownika i zrobic np swiatala tryb ameryka PN albo doswietalnie za pomoca p. mgielnych lub wlaczyc/wylaczyc ComingLEaving home. W autach , ktore maja ESP mozna programowo wlaczyc kontrole ciśnienia w kołach. W przypadku sterownikow z samym ABS lub ABS+ASR mam rozbieznosc opinii. Dodam jeszcze, ze golf V ma krotką jedynke i dlugo sie wkreca na 5k obortow, ale wtedy ladnie mruczy i ma gdzies tam max mocy.

Przyjemnej jazdy.

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 30 mar 2011, 10:15
autor: sidewinder3
[quote=""MiSiEk-GDA""]Ciekawe jak 1.4 16V chodzi w tej budzie bo ja ze swojego jestem zadowolony, czasem na światłach patrzę na obrotomierz czy oby nie zgasł tak cicho chodzi, a dynamika o niebo w porównaniu z 1.0 które poprzednio miałem. Ile pali Ci na 100 przy naszych trójmiejskich korkach??[/quote]
Chodzi cicho a na wyższych mile pomrukuje o czym pisałem już wcześniej a co mi się bardzo podoba. Kultura pracy tego silnika jest nieporównywalnie lepsza niż AEX, ale w połączeniu z cięższą o ponad 300 kg budą i szerszymi oponami możnaby rzec że z jazdy "dynamicznej" przesiadłem się na "dostojną". Co do spalania to jeszcze do końca nie wiem, ale przy nie najlżejszej prawej stopie polo brało mi do 6,7/100 a "na emeryta" zszedłem kiedyś nawet do 5,2/100. Golf na pewno weźmie więcej niż 7 i nie ma się tu nawet co oszukiwać. W korkach pewnie i więcej.
[quote=""MiSiEk-GDA""]do zobaczenia gdzieś na drogach :grin: w końcu z tych samych rejonów jesteśmy ;)[/quote]
W 3mieście bywam rzadko, przeważnie w weekendy bo pracuję w zachodniopomorskim, ale jak to mawiają "góra z górą się nie zejdzie, a Polo z Golfem..."

cruz słusznie prawisz o wspomaganiu, które jak i sam układ kierowniczy jest precyzyjne i lepsze niż w 6N. Zaletą jest też jak piszesz zawieszenie wielowahaczowe i tarcze na tyle. W końcu to silnik 75KM i cięższa buda. Climatic jest z lekka irytujący, ale lepszy niż korbotronic. Ogólnie za pomocą kompa można wyciągnąć z auta trochę ciekawych funkcji, comming/leaving home na razie sobie odpuszczam, doświetlanie też ( po pierwsze że nie mam halogenów, a po drugie że o ile świecą jak w 6N to uważam że nie są mi potrzebne). Co do ciśnienia w kołach to też poznałem różne opinie na ten temat aczolwiek wolę nie sprawdzać. Jak pisałem wcześniej, innejest spektrum obrotów i inny rozkład momentu obrotowego. O ile w 6N z AEX "dynamika" rozpoczynała się od 2500 rpm i sięgała trochę poza 3500 rpm, o tyle w Golfie trzeba podkręcić przynajmniej do 3000 rpm żeby cokolwiek zaczęło się dziać. Potem już ładnie idzie.

Re: Czarny Golf Mk5 sidewinder3

: 30 mar 2011, 12:41
autor: Anonymous
rozne wersje sa tych silnikow 1.4. W koncowych latach produkcji silniki BUD albo B?? nie pamietam teraz, maja maja 80 albo 82 konie.