Strona 1 z 1
[9n] Dodatki do paliwa
: 27 kwie 2009, 17:35
autor: rafal_xl
Witam, czy dolewacie jakieś dodatki (formuły) do TDI?
Są dostępne jakieś dodatki co czyszczą wtryski itp.
Warto coś takiego czasami zastosować? Może to mieć jakiś zły wpływ na silnik?
Re: Dodatki do paliwa
: 27 kwie 2009, 17:54
autor: Rafesc
jako pracownik magazynu paliw osobiście odradzam stosowania wszelakich dodatków do diesla jak i odradzam tankowania wszelakiej vervy v-poverów ultimatów itp, najlepszym sposobem na czyszczenie jest butowanie

i regularna zmiana filtra oraz raz na jakiś czas jest dobrze go odwodnić
Re: Dodatki do paliwa
: 27 kwie 2009, 18:50
autor: mmmarcin
[quote="rafal_xl"]Warto coś takiego czasami zastosować?[/quote]
nie
[quote="rafal_xl"]Może to mieć jakiś zły wpływ na silnik?[/quote]
wszyscy producenci mówią zdecydowane nie takim wynalazkom
jak już przedmówca pisał lepiej "przydeptać" samochód co jakiś czas
Re: Dodatki do paliwa
: 27 kwie 2009, 18:55
autor: sppawacz
a co z benzyną, ja do mojego polcia tankuje shell v-power (1.4 16V 75KM) - czy to moze miec negatywny wpływ? odrazu czuje przyrost mocy, i zamierzam dalej lać v-power.
Re: Dodatki do paliwa
: 27 kwie 2009, 20:12
autor: mmmarcin
[quote="sppawacz"]odrazu czuje przyrost mocy[/quote]
ten Twój przyrost mocy to zjawisko paranormalne
więcej oktanów = mniejsza moc
Re: Dodatki do paliwa
: 27 kwie 2009, 20:37
autor: Rafesc
kup sobie rękawice olejoodporne i wrzuć do zwykłej benzyny i wrzuć do v-pover,a zobaczysz jaki ma wpływ i co sie dzieje z Twoim autem
Re: Dodatki do paliwa
: 27 kwie 2009, 20:51
autor: Kepad90
Ja też słyszałem, że oktany się nie liczę. Natomiast pozytywny wpływ mają dodatki do paliw (chodzi chyba o jakość paliwa, z niektórych przydrożnych stacji nie ma co nawet patrzeć na paliwo:))
Re: Dodatki do paliwa
: 28 kwie 2009, 0:07
autor: rafal_xl
Dzięki,
nie leje nic innego do baku poza dobrym dieslem!
:amen:
Re: Dodatki do paliwa
: 28 kwie 2009, 0:39
autor: sppawacz
[quote="Rafesc"]kup sobie rękawice olejoodporne i wrzuć do zwykłej benzyny i wrzuć do v-pover,a zobaczysz jaki ma wpływ i co sie dzieje z Twoim autem[/quote]
ok, szkoda mi kasy na takie experymenty:P
czyli źle ze leje v-power? powinienem zwykle pb 95?
Re: Dodatki do paliwa
: 28 kwie 2009, 10:49
autor: Kepad90
Nie koniecznie. V-power jest akurat dobrą benzyna, ktora rzeczywiscie dodawac moze troszke mocy, ale tylko dzieki temu ze jest uszlachetniana. Natomiast nie dodaje nic lanie czysto wyzszo oktanowej benzyny

Re: Dodatki do paliwa
: 28 kwie 2009, 11:18
autor: sppawacz
Dedykowana benzyna do mojego auta to 95, pisza ze moge lać 91 ale bedzie niewielki spadek mocy. Tylko ze to są paliwa niemieckie, u nas spadek okatanów na stacjach jest dość spory. Co jesli leje tego v-powera? Obniże żywotność silnika?
Re: Dodatki do paliwa
: 28 kwie 2009, 16:01
autor: Rafesc
na stacji jest tyle oktanów ile jest podawane nawet więcej przeważnie benzyna 95 ma 96 oktanów, v-pover to zwykłe 98 tylko jest podnoszona liczka oktanowa do 100+ co za tym idzie a by podnieść liczbę oktanowa dodaje się rożnego typy rozpuszczalniki wysokooktanowe typu toluen itp które są suche i nie maja takiego smarowania jak co prawda 95 ale jest to wszystko w normach UE (czyli powiedzmy dobre, tak jak nie pić wódki tylko sam spirytus )[quote="Kepad90"]Nie koniecznie. V-power jest akurat dobrą benzyna,

[/quote]
a sadzisz ze shell orlen itp maja rożne paliwa ??
jezeli masz podana 91 lub 95 to się powinno do tego stosować,
Re: Dodatki do paliwa
: 07 maja 2009, 10:26
autor: Kepad90
[quote="Rafesc"]a sadzisz ze shell orlen itp maja rożne paliwa ??[/quote]
Tak sądzę

Re: Dodatki do paliwa
: 07 maja 2009, 15:05
autor: Alan6R
Ja również tak sądze. Zaleje zwykły ON, a BP Ultimate to czuć różnice.
Re: Dodatki do paliwa
: 07 maja 2009, 16:49
autor: rat4
Popatrzcie sobie na to
ROZ/RON - Research Octane rating/ fuel grade (from ETK)
P: Co oznacza skrót „RON”?
O: RON oznacza Resarch Octane Number (Liczba Oktanowa Badawcza).
Liczba ta charakteryzuje odporność paliwa na spalanie detonacyjne i oznaczana jest ona w testach silnikowych CFR. Wykonywana jest bez wcześniejszego podgrzewania silnika przy prędkości 600 obr./min. Jeśli wartość RON jest za niska obserwuje się wzrost szybkości stuków (przeważnie można to usłyszeć).
P: Co oznacza skrót „MON”?
O: MON oznacza Motor Octane Number (Liczba Oktanowa Motorowa). Liczba ta charakteryzuje odporność paliwa na spalanie detonacyjne, oznaczana jest ona w testach silnikowych CFR. Wykonywana jest bez wcześniejszego podgrzewania silnika przy prędkości 900 obr./min. Jeśli wartość RON jest za niska obserwuje się szybkie stuki (są one szczególnie niebezpieczne, gdyż przeważnie są one niesłyszalne, ponieważ silnik jest za głośny).
(pochodzi ze strony shella)
przykładowa stacja benzynowa Shella w Niemczech: zwróćcie uwagę na te wartości zwłaszcza benzyny V-power :scratch: :rotfl:
