Strona 1 z 1

[6n] szarpanie po nagrzaniu sie silnika

: 13 mar 2011, 22:20
autor: Krasi120
Witam wszystkich forumowiczów po serii wymian i napraw pojawił się kolejny problem taki że gdy samochód jest zimny jeździ bez problemu ma dynamikę i ma ,,kopa,, ale gdy nagrzeje się silnik zaczyna się ostre szarpanie gdy ściągnę nogę z gazu ustaje ale gdy znowu przyśpieszam to szarpie oznaka jak by paliwa za mało dostawał pojechałem na komputer i pokazało że sonda ma za małą temp wymieniłem sondę ( silnik 1.4 16V sona firmy Bosch oryginalna 380zł ) nie pomogło dalej szarpie wymieniłem filtry powietrza ( stożek ) i filtr paliwa dalej nie pomogło dalej szarpie. Ładowanie prądu jest ok mam nowy akumulator Bosch i nowy alternator . Czy może to być coś z kolektorem albo ogólnie z układem wydechowym proszę o pomoc bo już nie wiem co jest grane ;( Silnik 1.4 16V AFH 101 KM

Re: szarpanie po nagrzaniu sie sielnika

: 13 mar 2011, 23:33
autor: czaja
A kable, świece, cewka, kopułka, palec? Sprawdzałeś te elementy?

Re: szarpanie po nagrzaniu sie sielnika

: 14 mar 2011, 7:52
autor: marcin86
Dokladnie, sprawdz kable, swiece, kopulke oraz palec rozdzielacza. Ja bym zaczal od kabli, Bo w zasadzie ich stanu nie da sie sprawdzic. Kopulke i palec mozna sprawdzic wizualnie. Swiece niby tez ale moglo dojsc do pekniecia izolatora w srodku i bedzie miala male przebicia. Stad slaba iskra. A szarpie gdy sie nagrzeje bo dostaje mniejsza dawke paliwa, niz na ssaniu. Jakbys mial LPG to dopiero by Ci szarpalo silnikiem.

Re: szarpanie po nagrzaniu sie sielnika

: 14 mar 2011, 17:58
autor: Krasi120
Kable świece sprawdzone kable ok napięcie mają w porządku świece też są ok ( kable i świece firmy NGK wymienione w tamtym roku przejechane na nich 1500km ) kopułka ma kolor pomarańczowy nie widać w środku żeby sie przypaliła albo była okopcona jedynie paluch jest trochę okopcony jutro pojadę kupie nowy i zobaczę czy to pomogło . Rozgrzeje silnik do normalnej temp ( 90 ) i przejadę kilka km i zobaczę czy ustało a jeżeli nie pomoże to co zrobić ?? pozdrawiam

Re: szarpanie po nagrzaniu sie sielnika

: 14 mar 2011, 19:22
autor: murzyn
Weź pod uwagę także cewkę,najlepiej podmień na sprawną.
Sprawdź też czy twoja po kilku/kilkunastu minutach jazdy nie robi się gorąca.
Może też łapać lewe powietrze.Dolot ale wydech w sumie też bo może oszukiwać sondę :niewiem:

Re: szarpanie po nagrzaniu sie sielnika

: 14 mar 2011, 21:11
autor: Krasi120
jeżeli to komuś pomoże samochód stracił moc nie ma takiej mocy jak przedtem dzięki kolego wezmę pod uwagę także cewkę . I zauważyłem że mam wycięty nie profesjonalnie katalizator ;/ jest wspawana metalowa rura ( nawet to nie jest z nie rdzewki albo niklu tylko jakaś stal bo jest zardzewiała )

Re: szarpanie po nagrzaniu sie sielnika

: 20 mar 2011, 22:10
autor: SkoreK
Mi też szarpie :( Palec, sonda, kopułka wymienione. Świece Boscha 4k km przejechane, choć wydaje mi się, że to po ich wymianie i akumulatora tak szarpie. Ale jakby to były świece, to czy nie szarpało by też na zimnym? Kwestia jest też taka, że jak ruszę spod świateł dynamicznie, to wtedy głównie lubi poszarpać. Z wydechu często słychać lekkie strzelanie, jak w rajdówkach, może to za bogata mieszanka jest podawana, nie spala się całkowicie bo jest gdzieś za mała iskra, wybucha i spala się w wydechu i informacje są przesyłane z powrotem do sondy, o obniżenie mieszanki i przez to szarpie? Sam nie wiem, walczyłem z tym i dałem sobie spokój, ale jest to bardzo wkurzające :/

Re: szarpanie po nagrzaniu sie sielnika

: 18 wrz 2011, 21:42
autor: Krasi120
PROBLEM ROZWIĄZANY PROBLEMEM BYŁ CZUJNIK PODCIŚNIENIA KOMORY SILNIKA KOSZT 215 ZŁ + 200 ZŁ ROBOCIZNA