Polo zamula..

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jasiek_xd
Newbie
Newbie

Polo zamula..

Post autor: jasiek_xd »

Witam serdecznie,
Mam kilka pytań odnośnie polóweczki.
Niestety nie mam dużego doświadczenia w dziedzinie motoryzacji więc średnio się orientuje.
Samochód dostałem od taty, tata lubi oszczędzać. Polówka rocznik 98 jeździ na oleju Mineral (bo tańszy...). Wiele osób mówi mi że to błąd i że powinien być wlewany przynajmniej pół-syntetyk. Może się ktoś wypowiedzieć na ten temat? Zastanawiam się czy olej ma wpływ na to, że ten samochód jakoś tak mułowato jeździ.
Inne polówki wyprzedzają mnie bez problemu. Mam silnik 1,4 i z tego co mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (jest to dziwne) moja polówka ma 74,00 kW.. ile to będzie koni? powyżej 100? jest to możliwe? Kilka osób wypowiadało się w sposób "moja polowka przy tym silniku jest bardziej dynamiczna".
Od czego to zależy? na co powinienem zwrócić uwagę?
Proszę o pomoc i z góry dziękuje!
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator

Post autor: czaja »

[quote=""jasiek_xd""]Polówka rocznik 98 jeździ na oleju Mineral (bo tańszy...)[/quote]
:banghead: :banghead:
[quote=""jasiek_xd""]Mam silnik 1,4 i z tego co mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (jest to dziwne) moja polówka ma 74,00 kW[/quote]
Przy 1.4 16V to możliwe. Taki silnik (AFH) ma 101KM. Pokaż jaki masz silnik a powiemy ile koni. Zwykły 1.4 8V ma 60KM (44kW).
Olej raczej nie będzie miał znaczenia w stosunku do zamulenia auta. Może być sporo przyczyn czemu jest tak zamulony: złe paliwo, emerycka jazda mogła go zamulić, zatkany katalizator, kable, świece, cewka. no można by długo wymieniać. Napisz co byo ostatni robione przy aucie.
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę

Post autor: d4ri0 »

[quote=""czaja""]złe paliwo, emerycka jazda mogła go zamulić, zatkany katalizator, kable, świece, cewka. no można by długo wymieniać. Napisz co byo ostatni robione przy aucie.[/quote]