Uszczelka głowicy? Czy inna sprawa? Prośba o rady

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Uszczelka głowicy? Czy inna sprawa? Prośba o rady

Post autor: mistrzsieci »

Witam!

Mam problem, dlatego się do was forumowicze zwracam.

W moim Polo zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego mam taką dziwną, ciecz zmieszana z płynem chłodniczym. Jest ona oleista i podobna do oleju. Już jak kupiłem auto to ten zbiorniczek nie był idealnie przezroczysty i coś tam pływało (ale było tego mniej). Teraz jakby więcej...
Dodam, że ilość płynu raczej się nie zmieniła...
Auto od kiedy je kupiłem "chodzi" i zapala tak samo.

W międzyczasie zmieniałem pompę wody i dolałem nowego płynu do układu (stary był tego samego koloru - niebieski, ale jakiej firmy to nie wiem). Masło pod korkiem oleju mam, ale robię krótkie trasy autem...

Na bagnecie oleju brak śladów cieczy chłodzącej, jest on w odpowiedniej ilości...

Co radzicie zrobić forumowicze? Aby się przekonać czy to uszczelka pod głowicą?
Czy są inne oznaki mówiące o tym, że uszczelka przepuszcza?

A może to coś innego?
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i spojrz czy nie "babluje" - chyba nie musze dodawac zebys nie robil tego na goracej wodzie ;)
Nadmierne kopcenie z rury wydechowej (intensywnie i na bialo)
Jednym z objawow moze byc tez pojawienie sie oleju w plynie chłodzacym, albo plynu w oleju...
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Najpierw zrob dluzsza trase i przegon auto porzadnie, jak maslo nie zniknie to trzeba bedzie pokombinowac. Dobrze Ci sie grzeje fura?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli to na pewno olej wpłynie, to wskazuje na uszczelkę ,nie zawsze płynu ubywa w dużej ilości ,bulgoce, lub silnik nie chce palić ,tak wygląda początek końca uszczelki w moim przypadku tak było z jedną różnicą zauważyłem iż sączy się maź na zewnątrz pomiędzy uszczelką a głowicą,na początku poza zmianą koloru płynu nic nie wskazywało na uszczelkę , nie twierdze iż w twoim przypadku tak jest , może też płyn zmienić kolor jeśli wcześniej był o innych właściwościach ,możesz spróbować zlać obecny i nalać wody rozgrzać silnik do okło 30*C i zlać wodę po przepłukaniu nalać nowego odpowiedniego płynu ,sprawdzenie kompresji w100% też może nie dać odpowiedzi, uszczelka mogła paść pomiędzy kanałami
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Autko grzeje się dobrze, nawet na krótkich trasach "łapie" swoje 70 stopni i rośnie temperatura :)

No to na najbliższy czas jak już będę mógł trzeba zrezygnować z innych przedsięwzięć i wziąć się za wymianę całego płynu w układzie, może jeszcze jakieś płukanie mu zrobię i na pewno dokładnie wymyje ten zbiorniczek wyrównawczy:)

Co do bąbli patrzyłem i to mają być takie malutkie bąbelki, prawda? Bo pojawiły się dwa zaraz po zimnym rozruchu a później spokój miałem.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”