[6R] Shell V-Power Racing +99 Oktan w 1.2 TSI - Warto?
: 08 mar 2011, 13:44
Cześć koleżanki i koledzy,
Jakiś czas temu, moje autko po raz pierwszy w życiu zostało zatankowane paliwem wysokooktanowym Shell V-Power Racing +99 Oktan. Zdecydowałem się na to paliwo z kilku powodów. Po pierwsze chciałem przetestować czy faktycznie autko będzie paliło mniej i przejedzie więcej kilometrów. Po drugie wiele osób mówiło, że paliwo to jako jedyne na Shellu pochodzi bezpośrednio z Niemiec i jest uszlachetnione dodatkami, które przy okazji "przeczyszczają" komponenty silnika i dają więcej mocy.
Ostatnie tankowane przeze mnie paliwo, przed testem, to Shell e95. Przejechałem na jednym baku (45 litrów) 633km. Byłem bardzo ciekaw czy V-Power Racing +99 Oktan da dużo lepsze wyniki. Po wyjeżdżeniu do końca zatankowanego "lepszego" paliwa, moje spostrzeżenia i wnioski były takie:
1. Nie zauważyłem ŻADNEJ różnicy w osiągach auta. Jeżeli nawet jakieś są to minimalne, których ja nie zauważyłem. :niewiem:
2. Co najważniejsze, przejachałem, o 121km!!! więcej na tym paliwie niż na E95 z Shella. Obie próby odbyły się przy 45 litrach paliwa.
3. Wydałem na stacji za pierwszym razem (E95) 198,12zł i przy V-Power 247,26zł co daje 49,14złzł różnicy. Teoretycznie te 121km więcej przejechane nie wiem czy w pełni rekompensuje poniesione wydatki... Wychodzi w sumie na "zero". :niewiem:
I teraz mam do Was pytanie zasadnicze:
Czy paliwo wysokooktanowe jak Shell V-Power Racing +99 Oktan można śmiało stosować w naszych Polówkach z silnikami 1.2 TSI?
Czy ktoś z Was tankuje to paliwo i czy może powiedzieć czego mogę się spodziewać?
Na klapce od wlewu paliwa w naszych Polówkach jest napisane: "Minimum 95 Oktan", więc teoretycznie to paliwo +99 też jest ok, ale proszę Was, o rady i opinie.
P.S. Podsumowując koszty to prawdopodobnie dwa lub trzy razy do roku "pod rząd" zaleję to "lepsze" paliwo ale wracam do E95.
Jakiś czas temu, moje autko po raz pierwszy w życiu zostało zatankowane paliwem wysokooktanowym Shell V-Power Racing +99 Oktan. Zdecydowałem się na to paliwo z kilku powodów. Po pierwsze chciałem przetestować czy faktycznie autko będzie paliło mniej i przejedzie więcej kilometrów. Po drugie wiele osób mówiło, że paliwo to jako jedyne na Shellu pochodzi bezpośrednio z Niemiec i jest uszlachetnione dodatkami, które przy okazji "przeczyszczają" komponenty silnika i dają więcej mocy.

Ostatnie tankowane przeze mnie paliwo, przed testem, to Shell e95. Przejechałem na jednym baku (45 litrów) 633km. Byłem bardzo ciekaw czy V-Power Racing +99 Oktan da dużo lepsze wyniki. Po wyjeżdżeniu do końca zatankowanego "lepszego" paliwa, moje spostrzeżenia i wnioski były takie:
1. Nie zauważyłem ŻADNEJ różnicy w osiągach auta. Jeżeli nawet jakieś są to minimalne, których ja nie zauważyłem. :niewiem:
2. Co najważniejsze, przejachałem, o 121km!!! więcej na tym paliwie niż na E95 z Shella. Obie próby odbyły się przy 45 litrach paliwa.

3. Wydałem na stacji za pierwszym razem (E95) 198,12zł i przy V-Power 247,26zł co daje 49,14złzł różnicy. Teoretycznie te 121km więcej przejechane nie wiem czy w pełni rekompensuje poniesione wydatki... Wychodzi w sumie na "zero". :niewiem:
I teraz mam do Was pytanie zasadnicze:
Czy paliwo wysokooktanowe jak Shell V-Power Racing +99 Oktan można śmiało stosować w naszych Polówkach z silnikami 1.2 TSI?
Czy ktoś z Was tankuje to paliwo i czy może powiedzieć czego mogę się spodziewać?
Na klapce od wlewu paliwa w naszych Polówkach jest napisane: "Minimum 95 Oktan", więc teoretycznie to paliwo +99 też jest ok, ale proszę Was, o rady i opinie.
P.S. Podsumowując koszty to prawdopodobnie dwa lub trzy razy do roku "pod rząd" zaleję to "lepsze" paliwo ale wracam do E95.
