Strona 1 z 1

[6n] Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 07 mar 2011, 10:55
autor: waglik
Witam ostatnio kolega z roboty pochwalił mi się, że zamontował mu gość turbo w golfie II 1.6 D czy coś takiego tam ma, różnica jest kolosalna, spalanie zwiększyło się zaledwie o 1,5 litra na 100 km. a moc nie wie, ale prędkość max z 140 do 160-170 i przyspieszenie spadło o 3 sek. do 100 km. ! Pytanie czy jest możliwość zamontowania turbo do Polo 6N 1.9 D i jakie są tego koszty pieniężne, czy aby ingerencja w motor może coś zepsuć (obciążenie dla tłoków, wału korbowego itd) i czy ogólnie opłaca sie. Podobnego tematu nie znalazłem. I jeśli to możliwe prosiłbym o link do alledrogo z jakąś turbo, koszt nie mały, ale myśle auto sprzedać z jakimiś modyfikacjami pod machą. Jak myślicie dobry pomysł i czy w ogóle jest to możliwe ?

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 07 mar 2011, 11:01
autor: Borek
waglik jesteś już długo na forum... takich tematów było wcipkę już, niczego odkrywczego się nie wymyśli bo wiadomo że takie pomysły wymagają ogromnych nakładów kasiory, bez 10tyś na starcie nie ma co zaczynać. Jeśli jednak możesz sobie pozwolić na taki wydatek to sa duzo lepsze opcje niż uturbianie wolnossacego dizla

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 07 mar 2011, 11:04
autor: waglik
Heheh nie znalazłem serio żadnego tematu... 10 tys ? Co tak drogo, sama turbina kosztuje ok. 1500 zł. nowa a montaż to nie wiem co tam wchodzi w gre, wiem, że jest spora ingerencja w motor

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 07 mar 2011, 11:19
autor: paffcio
[quote="waglik"]koszt nie mały, ale myśle auto sprzedać z jakimiś modyfikacjami pod machą[/quote]
WTF ? chcesz wsadzic turbo zeby sprzedać auto z modyfikacjami ? :D

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 07 mar 2011, 11:23
autor: sabled
[quote="waglik"]myśle auto sprzedać z jakimiś modyfikacjami pod machą[/quote]
To nie lepiej spalić pieniądze jak murzyni w teledyskach?

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 07 mar 2011, 11:31
autor: Borek
sabled :lol: dobrze ujęte

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 07 mar 2011, 11:38
autor: adam
Poczytaj najpierw o 1.6d podstawowa rzecz to brak natryskow oleju http://www.google.pl/custom?domains=for ... cof=&hl=pl

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 08 mar 2011, 12:07
autor: jhosef
Nie widzę zbytni sensu uturbiać silnik 1Y. Zbyt duże koszta, turbo, pompa z LDA, kolektory, downpipe. Do tego jakoś zorganizować odpływ oleju z turbo i zasilanie. Wrzucić chłodniczkę oleju itp. Lepiej kupić AAZ i wsadzić. Z tym, że AAZ jest cięższy i nie wiem po co dociążać małe autko. Sam mam również Golfika GTD z AAZ pod maską i z prędkością max nie ma szału. Krótka skrzynia nie rozwinie skrzydeł. przy 3000 obotów na skrzyni CHD mam niecałe 120 km/h. A ciągnięcie tego silnika wyżej (zwłaszcza uturbionego bez natrysków na dno tłoka) może spowodować, że przy dłuższej jeździe z wysokimi obrotami pociekną tłoki do miski.

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 08 mar 2011, 21:39
autor: cage009
Nie lepiej kupić 6n2 1,4tdi??

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 08 mar 2011, 22:56
autor: VAGfan
Jeśli chciałbyś dość niedrogim kosztem uturbić to może swap volkswagenowskiego 1. 6 TD z intercoolerem - oznaczenie RA lub SB - tam było 80 KM, ale te silniki to ze starszej generacji aut (Golf II, Passat B3)

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 09 mar 2011, 18:48
autor: wesol
owszem nalepiej wymienic na RA tylko polecam najpierw zerknac na allegro ile kosztuje taki silniczek. Nawet nie kompletny sporo a co dopiero taki wyciagniety z golfa2 gotowy do swapa. Tez mi chodzilo po glowie na uturbienie AEFa. Nie myslalem tam wcale o wyciaganiu jakichs mega mocy tylko tak by z tych 64 ktore i tak juz nieco podkrecilem wydatkiem na pompie podciagnac tak w okolice 85KM i styka. Turbo jak turbo trzeba je zmiesci i spasowac z kolektorami no i chyba tez nie najlatwiej z tym doporowadzeniem i splywem oleju bo i weze potrzebne no i napewno rzeźba z tym bedzie.

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 10 mar 2011, 21:59
autor: wodzu.janovia
ilu ?? AEF i 85 KM jak ??

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 11 mar 2011, 18:47
autor: wesol
przeczytales to co napisalem? Chcialbym podciagnac tak do 85 KM poprzez montaz turbo. Nie chcialbym narazac sie na uszkodzenie tłokow czy korbowodow tylko nieco podkrecic bo i tak nie wiem ile zniesie sprzeglo. Trzeba miec na uwadze wytrzymalosc skrzyni i sprzegla ktore do silnych nie naleza. Dwumasy juz nie mam ale ile moze wytrzymac takie male sprzegielko gdzie tdi maja srednicy 228 i 240 mm i tez za ciekawie nie ma z nimi.

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 06 lip 2012, 13:27
autor: oSAlj
Ja posiadam 1.9 SDI i myślę o zmianie silnika na 1.9 TDI, ale niestety nie wiem jakie będą tego koszta... Bo na pewno będzie potrzeba jeszcze parę rzeczy wymienić

Ja mój PoloPocisk dostałem od znajomego czyli tak naprawdę jestem do przodu jakieś 4 tys. czy ile ona tam jest warta :)

Prośba do osób, które mają pojęcie...

Możecie mi powiedzieć co by trzeba było zmienić jak bym chciał wrzucić do niego 1.9 TDI

Re: Turbodoładowanie- koszty, zyski, straty w 1.9 D

: 06 lip 2012, 18:31
autor: Jabolek
[quote="oSAlj"]Możecie mi powiedzieć co by trzeba było zmienić jak bym chciał wrzucić do niego 1.9 TDI[/quote]

Polo 6N HB nie było z silnikiem 1,9 TDI, więc roboty i kasy będzie w pipkę, zaczynając od cięcia podłużnic, dopasowanie ławy od classica no i kompletny silniczek w wiąchą 1,9 TDI, jeśli masz nadmiar gotówy i czasu możesz rzeźbić :P