Temperatura silnika.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Temperatura silnika.

Post autor: zulv »

Witam!

Wiem, że optymalna temperatura dla silnika do 90 stopni C. Niestety u mnie w normalnej jezdzie osiaga max 80 stopni. Chyba, ze sa korki to wtedy powedruj do 90 C. Czy to wina termostatu ? Czy to oznacza, ze jest on juz do wymiany ?

Pozdrawiam
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

bardzo prawdopodobne ze termostat. ale przed wymianą spróbuj jeszcze odpowietrzyć układ.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

jaki czujnik odpowiada za strzałkę na zegarach, niebieski?
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote="Crazy"]jaki czujnik odpowiada za strzałkę na zegarach, niebieski?[/quote]
czarny :) niebieski podaje sygnal do ecu
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

:oki: dzięki
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

[quote="mario1987"]bardzo prawdopodobne ze termostat. ale przed wymianą spróbuj jeszcze odpowietrzyć układ.[/quote]

Nie jestem za dobry w te klocki. Jak sie odpowietrza układ ;)
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

pod osłoną plastikową (oczewiście pod maską) koło akumulatora jest nawiew do salonu, na chłodniczce jest plastikowa (chyba plastikowa) śrubka którą odkręcasz i jak poleci woda to masz odpowietrzony, jak powietrze to czekasz az poleci woda ;)
oczewiście zbiorniczek wyrównawczy nie może być pusty.
Tak by to wyglądało w szybkim opisie ;)
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Dzieki wielkie bede dzisiaj, kombinowal ;) Jak to nic nie zmieni to termostat do wymiany ? Orientujecie sie moze jakis to jest koszt ?
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
Banan
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Banan »

Z tego co pamietam to kolo 25zl :)
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

zamiennik czy oryginal ?
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

ja kupowalem za 30 zamiennik bardzo dobrej jakosci :) aha i zabieg odpowietrzania najlepiej zrob na jaknajbardziej nagrzanym silniku i zapatrz sie w rekawiczki zeby sie nie poparzyć :)
m
marbino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 12 gru 2008, 9:51

Post autor: marbino86 »

jak odpowietrzyc po wymianie termostatu najprostrzy i skuteczny sposub... zmien termostat zalej płyn do układu pod kreske max,zakrec korek,odpal silnik i czekaj temperatura skoczy do 110stopni C zalonczy sie wentylator i gotowe potem uzupełnij tylko plyn w zbiorniczku.narx
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Dzieki chlopaki teraz w tym tyg bede sie bawil w wymiane termostatu. Napisze czy cos sie zmienilo i jak prace przebiegaly :)
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

odpowietrzasz tak:
-wyłączasz ogrzewanie w autku pokrętłem
-nagrzewasz silnik do włączenia się wentylatora
-odkręcasz nieco korek przy nagrzewnicy (taki biały) i włączasz grzanie na full w aucie
-powietrze będzie uchodzić z układu czekasz aż pod korkiem pojawi się płyn chłodniczy i zakręcasz
-czynność możesz powtórzyć jeszcze raz dla pewności
pozdro
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

marbino86 czy twoje odpowietrzanie nie konczy sie zmianą uszczelki pod głowicą?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”