Dziwna sprawa z obrotami silnika [AEF]

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Dziwna sprawa z obrotami silnika [AEF]

Post autor: cage009 »

Sprawa wygląda tak: na zimny silniku po odpaleniu - przez ok 2 minuty motorek pracuje na niskich obrotach - ok 900, po upływie tych 2 min. wchodzi normalnie na 960, a jak osiągnie już 70C to jego praca staje się cichsza ale nie zmieniają się już obroty i nadaj jest prawidłowe 960. Po odpaleniu autka gdy silnik jest już ciepły - nie ma schodzenia na te niskie obroty tylko 960 trzyma się cały czas. Mechanik powiedział mi że to przez to że przez te pierwsze 2min po odpaleniu grzeją jeszcze świece żarowe i daje to w kość alternatorowi. Ale czy to prawda??
Co może być przyczyną tego że zamiast po odpaleniu mieć wyższe to on ma niższe obroty?? Coś związanego z pompą może bo ostatnio mechanik mi przy niej kombinował...
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

bzdura ! u mnie jak odpali jest ok 1000 i swiece grzeja i slychac jak sie wylancza przekaznik i obroty spadaja troszeczke a jak pochodzi z minute i sie podgrzeje to juz normalnie mam 960 obrotów i pozniej juz sie nic nie zmienia.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

no tak się domyślałem że bzdura, tylko co może być przyczyna właśnie takiego stanu rzeczy, że z tymi obrotami na zimnym jest inaczej niż książkowo powinno być??
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Raczej nie bzdura - świece żarowe pobierają podczas pracy 8A na sztukę x4 = 32 Ampery. To normalne, że po uruchomieniu zimnego silnika a podczas pracy świec żarowych (dogrzewanie) obroty silnika będą niższe. Tak duży pobór prądu powoduje zwiększenie oporów alternatora, a w konsekwencji zmniejszenie obrotów silnika.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

Racja. Ale nie przesadzajmy... nie podgrzewa przez 2 minuty. U mnie podgrzewa po odpaleniu jeszcze dokładnie przez 3 sekundy ;p
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

cage009mam pytanie silnik pali na ryz czy z oporami ?
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

[quote=""bialy0666""]cage009mam pytanie silnik pali na ryz czy z oporami ?[/quote]

Po zimnej nocy (tak jak dziś -11) to musi tak 4 razy pokręcić rozrusznikiem i odpali. Ale gdy są normalne warunki (albo jak już jest troszkę zagrzany) to pali od strzała.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jedna usterka a możliwości wiele od prostych takich jak paliwo zgęstniałe oraz olej,świece żarowe , aku też na mrozie,po końcówki wtrysków, pompę ,kompresje rozrząd ponieważ diziowi potrzebna jest temperatura i paliwo odpowiednio wtryśnięte aby palić a może kilka niewielkich niedomagań naraz i problem sprawdz czy działa tzw, ssanie nie chce gdybać trzeba szukać
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""VAGfan""]Raczej nie bzdura - świece żarowe pobierają podczas pracy 8A na sztukę x4 = 32 Ampery.[/quote]

Polecam jednak dobrze zmierzyc amperomierzem i sie jeszcze bardziej mozna zdziwic. Na boscha i beru amperomierz wykazywal ponad 20 amper na szt. Wstawilem ostatnio NGK i tutaj nieco mniej bo 12A/szt. To sa odczyty jak tylko sie podlaczy swieczke bo jak sie juz nagrzeje to prad spada wiadomo. Z tym ze w bosch beru to spadalo tak do 14A gdy w ngk min jakie widzialem to okolo 9A/ szt.

[quote=""Lynn""]Racja. Ale nie przesadzajmy... nie podgrzewa przez 2 minuty. U mnie podgrzewa po odpaleniu jeszcze dokładnie przez 3 sekundy ;p[/quote]

Tutaj tez polecam sprawdzic bo juz nieprwde piszesz. Swieczki sa grzane przez 2,5 minuty od odpalenbia lub jesli temp osiagnie 68 stopni. Jesli oczewisice mamy silnik nagrzany to swieczki wylacza sie praktycznie odrazu.
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

[quote=""Lynn""]Racja. Ale nie przesadzajmy... nie podgrzewa przez 2 minuty. U mnie podgrzewa po odpaleniu jeszcze dokładnie przez 3 sekundy ;p[/quote]

to masz coś zwalone jeśli grzeje Ci przez 3 sekundy albo piszesz głupoty...

Poza tym jak to zmierzyłeś?
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Ja chyba jednak skłaniałbym się ku tym świecom, bo po tych ok. 2 min po odpaleniu, oczywiście jak jest na zimnym słychać charakterystyczne "cyk" z przekaźnika, podobnie jak wtedy gdy osiągnie już 70C. Tak więc chyba świeczki robią swoje, dodam że aku jest dobrze doładowywany bo po odpaleniu gaszę go dopiero po przejechaniu 60KM (droga do pracy :-) )
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

można to sprawdzić drugie autko[oczywiście na chodzie] i odpalić na kablach AEF-a, jeśli mechanik miał rację to powinno być wszystko ok.
edit;
jesteś pewny aku ,długo stoi jak jesteś w pracy i pali bez problemu ?
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

7h stoi pod moją pracą :-) ale jak go odpalę, i przejadę np. 200 m, wiadomo nie złapie temp. zgaszę i znów odpalę to te obroty są też niskie na nowo przez 2 min. chyba że gdy już osiągnie 70C to po odpaleniu już ładnie 960 się trzyma :-)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli nie chce palić to mogą być świece, aku,tylko te obroty :scratch: powinien mieć około 1000 na zimnym a ssanie pracuje przy pompie paliwa ?
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Tak się właśnie skłaniam po przeczytaniu tych wszystkich postów, że chyba z ssaniem coś jest nie tak :-(
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”