Strona 1 z 2
Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 22 lut 2011, 14:33
autor: adamoos2004
Witajcie. Dzisiaj rano było minus kilkanaście stopni i wywaliło mi olej bagnetem. Trzeci raz tej zimy. Po dwóch dotychczasowych awariach odkręcałem odmę, płukałem z całego syfu benzyną i zakładałem z powrotem. Po ostatnim razie oddałem samochód do mechanika. Wymienił uszczelkę pod głowicą, i generalnie uszczelniacze na na zaworach, pasek rozrządu itp. Natomiast dołu nie robił, mówił, że pierścieni nie wymienił, bo cylindry są w takim stanie, że lepiej nie ruszać bo są dopasowane do siebie, a jak się wymieni to będzie jeszcze gorzej. No i dzisiaj najprawdopodobniej przez zbyt wysokie przedmuchy wypierdzieliło olej bagnetem. Jak odkręcałem korek oleju to było ciśnienie takie jak ze wzburzonej coca-coli.
Pytanie do was, czy w ogóle opłaca się cokolwiek jeszcze robić przy tym samochodzie czy spylić w cholerę? Przebieg licznikowo 180tys, ale mechanior twierdzi, że był kręcony i jest duuuuuużo więcej.
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 22 lut 2011, 14:46
autor: lemik
odma zamarza przy wejściu do obudowy filtra powietrza (obok rozrządu) odepnij odmę od obudowy filtra powietrza i tak zostaw, czuć trochę spaliny ale rozwiąże to problem z wyrzucaniem oleju - miałem ten sam problem 2 razy w tamtym roku, jeździsz na gazie więc z powodu woda+olej będziesz miał brązową maź która zamarza pod korkiem, w odmie i w obudowie filtra powietrza
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 22 lut 2011, 15:07
autor: adamoos2004
Oj, ale nie zgodzę się, u mnie zamarza odma, ale właśnie w puszce którą trzeba odkręcać. Dodatkowo widzę, że zachlapany olejem jest tył samochodu, czyli widać, że jakoś ciśnienie wepchnęło olej do środka filtra powietrza, tam przez przepustnicę spaliło się w cylindrach i wypluło rurą. Na razie kombinuję jak wrócić z pracy do domu żeby nie wywaliło oleju do suchego. Myślę nad tym, żeby jakoś lekko odkręcić korek od oleju na tyle żeby miało ciśnienie jak ujść, ale żeby go też nie zgubić.
Dodam, że dystanse nie pokonuję aż tak małe, bo w jedną stronę 25 km (z czego jakieś 80% to trasa około 100km/h reszta to miasto) i tyle samo z powrotem. Temp chłodziwa 90 C, więc silnik dogrzany, olej mineralny mobil1 15/40.
Kurcze, każdy większy mróz i wywałka oleju.
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 22 lut 2011, 19:01
autor: madmax
[quote=""adamoos2004""]olej mineralny mobil1 15/40.[/quote]
a czemu na 15w40 jeździsz? Olej o tej lepkości trochę za gęsty na takie polskie mrozy - trasy latasz całkiem spore, dbałeś o odmę i wąż, więc dziwi mnie, że już trzeci raz masz ten sam problem. Wydaje mi się, że jednak coś z olejem. Jeśli masz jeszcze zdrowie do tego auta to zmień markę i klasę wyżej i patrz co się będzie działo.
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 22 lut 2011, 20:56
autor: adamoos2004
na 15/40 dlatego że tak mi zmienił miesiąc temu mechanik, do tej pory latał na półsyntetyku ale powiedział, że auto jest w takim stanie i z takim przebiegiem, że już na mineralu latało ale ktoś z poprzednich wlał 10/40 i tak lałem ja do tej pory.
Proszę was o opinie, czy tak częste wywalanie oleju przy zrobionej całej górze świadczy o kompletnym zajechaniu silnika? Nawet jak ta odma zamarza to przecież przy braku takich przedmuchów by tak nie wywaliło. Nawet zastosowanie bardziej lepkiego oleju, który powinien cylindry bardziej uszczelnić dzieje sie to samo. Proszę o opinie, czy są jeszcze szanse na ratunek czy pomału rozglądać się za innym autem? Pozdrawiam
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 22 lut 2011, 22:33
autor: adam
W kazdym silniku nawet bez przedmuchow jak odma bedzie zatkana wywali Ci olej to jest normalne
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 23 lut 2011, 11:09
autor: ghul177
ja bym wymienił chyba olej być może zalał jakiś syf może w oleju jest kapke wody i zamarza
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 23 lut 2011, 11:47
autor: Jacoo
A jeszcze taka sprawa
Skoro odma jest odpowietrzeniem skrzyni korbowej, a w skrzyni korbowej jest olej i na zdrowy rozum jesli tego oleju jest na poziomie max na bagnecie, to moze chlupac i przedmuchiwac odme "mocniej" niz w przypadku minimalnego poziomu oleju. Sprawdz moze jak ta u Ciebie z poziomem oleju, moze masz poprostu nalane za duzo?
Ale to takie moje spostrzezenia

Pozdrawiam
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 24 lut 2011, 15:41
autor: adamoos2004
Nawet jakby było za dużo wlane to bym musiał dolewać aż 2 litry? Bo tyle mi w ciągu jednego dojazdu do pracy wywaliło. Bardzo proszę nie piszcie, że to normalne, że odma zamarza i wywala olej bo teść ma ibizę 1.4 APQ czyli silnik prawie identyczny jak mój a u niego się nie dzieje nic(co prawda autko garażowane). Na razie zrobiłem taki myk, że przewierciłem korek od oleju, ale nie na wylot tylko to trzymadełko, żeby przełożyć przez nie drucik żeby korka nie zgubić i póki co jeżdżę na wlewie od oleju nie dokręconym szczelnie. Ciśnienie które tworzy się w misce olejowej od nieszczelnych pierścieni/cylindrów ucieka sobie przez ten właśnie wlot na pokrywie zaworów i póki co drugi dzień oleju nie wywaliło pomimo tych zasranych mrozów.
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 27 lut 2011, 0:18
autor: Bartosz85
mam podobny problem i tez uwazam ze nie jest to normalne bo przejezdzilem 3 zimy tym samochodem i nie wiedzialem wogole co to jest odma a tej zimy pierwszy raz wywalilo mi olej, wyczyscilem odme i po miesiacu problem znow sie pojawil. W tym tyg juz 2 razy wywalilo mi olej bo nie mam warunkow zeby rozebrac, sprawdzic i znow wyczyscic ta odme (jesli to jej wina).
Zastanawiales sie co jeszcze moze byc przyczyna takiego wywalania oleju oprocz tej zapchanej odmy?? Czy to na 100% bedzie odma?
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 27 lut 2011, 16:03
autor: adamoos2004
Nie no oczywiście wywalanie oleju przez zapchaną i zamarzniętą odmę jest tutaj skutkiem. Natomiast przyczyn doszukuję się w nieszczelności pomiędzy cylindrami a tłokami. Zawory i uszczelkę pod głowicą wykluczam gdyż około miesiąca jak były wymieniane wszystkie uszczelnienia tam. Otóż w cylindrach podczas fazy pracy energia w postaci wybuchu mieszanki paliwowo-powietrznej powinna być przekazywana w całości na tłoki a dalej przez korbowód, koło zamachowe, sprzęgło, skrzynię biegów na koła. W naszych przypadkach część spalin pod ciśnieniem przedostaje się pod tłoki , do miski olejowej. Przy kilku tysiącach takich cykli tworzy się tam (w misce olejowej) takie ciśnienie, że próbuje sobie ono gdzieś uciec. Szuka najmniej szczelnego miejsca (bagnet) i wyrzuca do wyrównania ciśnienia . A że jest tam również olej, więc pluje tam również nim.
Przy normalnie funkcjonującym silniku jest odma, czyli plastikowa puszeczka która ma za zadanie odpowietrzyć skrzynię korbową i przepuścić samo powietrze do filtra powietrza a dalej przez przepustnicę do cylindrów. Ale z oleju przy niskiej temp i nie najlepszej jego też jakości wytrąca się woda, powstaje tzw kakao, kawa z mlekiem, masełko czy jak kto woli. Zamarza ono w odmie uniemożliwiając jej prawidłową pracę czego skutki znamy.
Proszę o poprawienie mnie, jeżeli ktoś się ze zmną nie zgadza gdyż mechanikiem ani specjalistą od silników nie jestem.
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 27 lut 2011, 17:28
autor: adam
A co Ty myślisz ze tu sami mechanicy na forum siedzą :butcher: Zmierz kompresje to będziesz wiedział czy masz przedmuchy czy nie
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 27 lut 2011, 22:49
autor: Bartosz85
Jaki moze byc koszt pomiaru kompresji.
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 28 lut 2011, 16:58
autor: adam
Do pięćdziesięciu złotych
Re: Odma 3-ci raz tej zimy- jest sens tym w to inwestować
: 01 mar 2011, 21:49
autor: krzychufx
Witajcie , panowie problem dotyczy tylko silnika 1.0 i 1.2 , sprawa wygląda tak że jak jeździsz na krótkich odcinkach to woda spływa z odmy pod smok pompy olejowej a ze jest lzejsza niż olej to jest zaraz pod smokiem
Gdy woda zamarznie silnik nie dostaje oleju:(
Normalnie akcja była nagłaśniana i VW zakładał zamiast tego plastikowego zbiorniczka taki elektryczny podgrzewacz dzieki któremu nie zamarzało ,ale tylko w samochodach z Polskiej dystrybucji , generalnie jak juz ci sie to stało i zapaliła sie kontrolka cisnienia to w zasadzie przygotuj sie na wymiane silnika bo niestety one sa nienaprawialne , silnik AEV nie ma tulei cylindrowych

tak to wymyslili dziwnie ale pewnie miało być tanio