VW POLO 1.9 SDI bierze olej
: 22 lut 2011, 0:07
Witam wszystkich. Stałem się wraz z moją narzeczoną szczęśliwym posiadaczem vw polo kombi 2000r o przebiegu 98 tyś co jest wielką lipą i wiem że ma dużo więcej przejechane (stan kierownicy - wytarty mówi wszystko) z motorem 1.9 sdi. Wszystko pięknie ładnie to moje pierwsze auto i mam wielki ból. Silniczek ten wcina w masakrycznych ilościach olej (MOBIL SUPER-S Turbodiesel 10W-40). Na odległość pokonaną 1000km przy bardzo spokojnej jeździe (obroty poniżej 2500 tyś) wziął 1,2 litra oleju. Zaobserwowałem parę rzeczy:
1. Płyn chłodniczy czyściutki brak w nim oleju - sprawdzone.
2. Odma sławna sprawdzona bardzo delikatna warstewka oleju wewnątrz rurki także raczej nie ona - sprawdzone.
3. Brak wycieków na zewnątrz spod uszczelek i od spodu silnika - sprawdzone.
4. Po odkręceniu korka oleju podczas pracy podciśnienie stałe nie wydobywa się dymek z wlewu - sprawdzone.
5. Przy odpaleniu na zimno idzie siwy śmierdzący dym z rury wydechowej oraz silnik głośno pracuje (z odpaleniem nie ma problemu pali na dotyk i elegancko trzyma obroty bez żadnych wachań) przez 5-7 minut później jak się nagrzeje staje się cichszy.
6. Podczas jazdy zrobiłem test na 2 biegu przekroczyłem 3000 tyś. obrotów z rury wydechowej we wstecznym lusterku zarąbisty siwy dym.
Jest to nasze wymarzone pierwsze auto wersja po liftingu z nowymi zegarami idealne i nie chcę go spisywać na straty, ale nie wiem co mnie czeka. Kochani forumowicze, zaklinacze i magowie udostępnijcie swoją wiedzę co dalej z tym fantem zrobić?
Czy opłaca się inwestować w remont silnika, co w ogóle jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
Proszę o najlepsze rozwiązanie dla naszej ukochanej polóweczki.
Dorzucam kod silnika AGP , moc 68 kM. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i porady. Jakby były jakieś pytania to na wszystkie odpowiem. Pozdrawiam :bye:
1. Płyn chłodniczy czyściutki brak w nim oleju - sprawdzone.
2. Odma sławna sprawdzona bardzo delikatna warstewka oleju wewnątrz rurki także raczej nie ona - sprawdzone.
3. Brak wycieków na zewnątrz spod uszczelek i od spodu silnika - sprawdzone.
4. Po odkręceniu korka oleju podczas pracy podciśnienie stałe nie wydobywa się dymek z wlewu - sprawdzone.
5. Przy odpaleniu na zimno idzie siwy śmierdzący dym z rury wydechowej oraz silnik głośno pracuje (z odpaleniem nie ma problemu pali na dotyk i elegancko trzyma obroty bez żadnych wachań) przez 5-7 minut później jak się nagrzeje staje się cichszy.
6. Podczas jazdy zrobiłem test na 2 biegu przekroczyłem 3000 tyś. obrotów z rury wydechowej we wstecznym lusterku zarąbisty siwy dym.
Jest to nasze wymarzone pierwsze auto wersja po liftingu z nowymi zegarami idealne i nie chcę go spisywać na straty, ale nie wiem co mnie czeka. Kochani forumowicze, zaklinacze i magowie udostępnijcie swoją wiedzę co dalej z tym fantem zrobić?
Czy opłaca się inwestować w remont silnika, co w ogóle jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
Proszę o najlepsze rozwiązanie dla naszej ukochanej polóweczki.
Dorzucam kod silnika AGP , moc 68 kM. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i porady. Jakby były jakieś pytania to na wszystkie odpowiem. Pozdrawiam :bye: