[6n] Uszczelnienie miski olejowej - kilka pytań

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

[6n] Uszczelnienie miski olejowej - kilka pytań

Post autor: mistrzsieci »

Witam!

Najprawdopodobniej mam rozszczelnioną miskę olejową, bo moje Polo regularnie gubi olej... Sprawdzałem już wiele możliwości i najprawdopodobniej to właśnie to. Silnik to 1.4 - 60 KM (tych trzech liter oznaczenia nie znam)

Mam następujące pytania, gdyż jestem niedoświadczonym "mechanikiem" i nie wiem czy sobie poradzę:

1. Co będzie mi potrzebne (jakie narzędzia i części)? Czy w moim silniku jest uszczelka miski olejowej czy sam silikon?

2. Jakiego silikonu użyć abym po tygodniu nie musiał powtarzać roboty (jakiej firmy? I czy kolor ma znaczenie)?

3. Czy dam radę samodzielnie pomalować miskę olejową i jakiej użyć farby - gdyż rdzewieje mi bardzo i nie wygląda to ładnie :(

4. Czy istnieje możliwość, że miska nie będzie się nadawała do użytku i trzeba szukać nowej/używki? Jak mogę przywrócić użyteczność miski? I czy jakiś zakład specjalistyczny mi pomoże?

5. Ile czasu zajmie mi wymiana? Czy dam radę ją wykonać we własnym garażu (nie mam kanału obecnie, ale narzędzia mam wszelkie)? I czy nie będę musiał połowy silnika rozebrać żeby tą miskę wymienić?

6. Na co muszę uważać aby nie zepsuć miski lub o wiele ważniejszych części?
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Grzesiek2507
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 309
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:21

Post autor: Grzesiek2507 »

1. no wiadome pare kluczy itp. standard
2. Idz do sklepu motoryzacyjnego i popros o jakis dobry silikon do misek olejowych, sprzedawca Ci dobierze jakies smarowidlo, ewentualnie zamow sobie orginalny silikon VW, no ale to ju troche drozsza zabawa
3. Zalezy od twoich zdolnosci artystycznych...xD wyglad miski to raczej nie ma szczeglnego znaczenia, liczy sie zeby spelnia swoje zadanie, co do pomalowania to normalnie wez ja oczysc i czyms pomaluj, dla chcacego nic trudnego.
4.Sprawdz czy miska nie jest dziurawa, ewentualnie czy nie jest mocno pogieta i czy hmmm jak to okreslic, bedzie rowno przylegac do bloku
5.Hmmmm, kanal nie jest konieczny, podnies auto do gory. Dla przykladu moge powiedziec, ze z moim starszym w garazu bez kanalu najpierw wyremontowalismy silnik w Golfie IV (czyli miske tez wyjmowalismy),a potem wymienilismy w tymze Golfie padnieta skrzynie biegow ( i tez bez kanalu dalo sie to zrobic).
6.Na co uwazac? hmmm na wszystko i na nic, troche dziwne pytanie, wszystko bedziesz widzial jak zaczniesz rozbierac.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

A szukać to się oczywiście nie chciało. :commando:

W tym temacie na końcu masz mój post gdzie jest opis wymiany uszczelki pod miską.
viewtopic.php?f=20&t=22994&p=210581&hilit=m8#p210581
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”