Strona 1 z 1
(6N) 1.9 Diesel za głośno na wolnych obrotach...
: 09 lut 2011, 19:20
autor: Pat
Mam duży problem mianowicie w moim Polo 1.9 diesel AEF wiadomo silnik jak na wolnossący dieslowski chodzi jako tako głośno ale moim zdaniem aż do przesady a szczególnie na wolnych obrotach np na światłach jak stoję to po chwili stania autem zaczyna tak trzęś ze nie da się tego opisać wszystko lata, było wymieniane sprzęgło z dwumasowego na jednomasowe i słyszałem teorie ze możliwe ze to przez to ale chciałbym poznać wasze opinie co może być tego skutkiem? może poduszki silnika? Nie wiem od czego zacząć... :/
Re: (6N) 1.9 Diesel za głośno na wolnych obrotach...
: 09 lut 2011, 21:21
autor: maly293
Prawdopodobnie poduszka silnika albo skrzyni, mi jak zdechła poducha skrzyni to trzęsła się kierownica i lekko buda po wymianie problem znikną.
Re: (6N) 1.9 Diesel za głośno na wolnych obrotach...
: 10 lut 2011, 14:44
autor: furbi
Przyczyny mogą być różne:
- źle dobrane, zniszczone opony
- poduszki pod silnikiem
- dwumasa (jest tez po to,zeby niwelować te wibracje) a skoro wymieniłeś na jedno mas to nie ma co niwelować
Możliwe też ze nie jesteś przyzwyczajony-diesel zawsze chodzi głośniej od benzyniaka a zwłaszcza jak masz 1.9 w małej kaście jaką jest polo (mam ten sam problem)
Re: (6N) 1.9 Diesel za głośno na wolnych obrotach...
: 10 lut 2011, 15:23
autor: asad87
opony odpadają, kolega napisał wyraźnie, że takie drgania mają miejsce jak stoi a nie jak jedzie.
W 80% są to poduszki silnika i może łapa trzymająca silnik jest wyrobiona.... ale jak była by to łapa, to przy zmianie biegu czuł byś jak silnik chciał by ci odjechać

Re: (6N) 1.9 Diesel za głośno na wolnych obrotach...
: 10 lut 2011, 16:05
autor: furbi
o oponach napisałam na początku ponieważ u mnie była to przyczyna drgań.... zwłaszcza na postoju opony odbierają dużą część drgań-jeśli są źle dobrane, zniszczone , zbyt twarde to nie spełniają tej funkcji... przy benzyniakach nie ma tego problemu, ale przy silnikach wolnossących zwłaszcza w tak małej kaście jak polo ma to duże znaczenie
Re: (6N) 1.9 Diesel za głośno na wolnych obrotach...
: 11 lut 2011, 18:12
autor: siwylol2
Witam, miałem problem ten sam. Najlepiej odkręć poduszke pod skrzynia biegów i wlącz samochod tylko nie jezdzij tylko odpal i zobacz czy jest lepiej jesli tak to masz odpowiedz. Wtedy najlepiej kupic poduszke najtańsza jaka jest i wyjać nowe gumy i włożyc te stare. Kolejny rzecz to włożyć kilka podkładek pod srube która sciska gume( ja włożyłem chyba 3) . dzieki temu guma nie jest tak mocno twarda i bardziej wygłusza. Jeszcze jedna rzecz gdzieś czytałem na forum ze lepiej jak przód samochodu jest podniesiony i włączy sie bieg 1 chyba i dopiero wtedy przykręcic poduszke nie wiem czy to pomaga.
POzdrawiam mam nadzieje ze pomogłem

Re: (6N) 1.9 Diesel za głośno na wolnych obrotach...
: 11 lut 2011, 19:47
autor: bialy0666
miałem podobny problem[ nie wiem jakie mam sprzęgło 1 czy2 mas ] i wymiana jednej poduszki[pod skrzynią] nic nie dała wiec wymieniłem pozostałe dwie [pasują z skody lub seata z silnikiem AEF i są tańsze od VW ] trochę się poprawiło mniej trzęsło i po zaciągnięciu ręcznego czy naciśnięciu nożnego nie nasilało się telepotanie budą jak wcześniej oczywiście na wolnych obrotach , dopiero po wymianie końcówek wtrysków AEF się uspokoił a może jeszcze telepotać przy nierównej kompresji na tłokach więc przy wymianie końcówek radze zmierzyć kompresje o ile zajdzie potrzeba wymiany końcówek może wystarczy poduchy