Strona 1 z 3
Wszystko o 6n2
: 03 lut 2011, 21:59
autor: refiko
Na wstępie się przywitam,
Mam na imię Dawid, mieszkam w Łódzkiem, i od dwóch dni jestem szczęśliwym posiadaczem 6n2 z silnikiem 1,4 16v. (75km).
Samochodzik dobrze wyposażony, elektryka, klima itd. Samochód kupiony w Italii, w genialnej kondycji.
Oczywiście jestem świadom tego, że powinienem poszukać na forum nurtujących mnie pytań, lecz niestety obecny i nadchodzący tydzień mam bardzo pracowity i przez to nie mogę poświęcić kilku godzin na forum.
Chciałbym wiedzieć:
- Jakiego spalania spodziewać się przy normalnej jeździe miasto/trasa 50%/50%????
- Mam wrażenie, że rozmiary opon w tym samochodzie są nietypowe... dobrze mówię?
- Wydaję mi się, że w tym samochodzie są straaaasznie krótkie przełożenia, bo na V biegu spokojnie jadę 55-60km/h bez większego obciążania silnika.
- jaki proponujecie nalać olej, zakładam, że mój przebieg 115tyś jest realny?
- O czym jeszcze powinienem wiedzieć?
Pozdrawiam, Dawid
Re: Wszystko o 6n2
: 04 lut 2011, 21:04
autor: refiko
Przejrzałem odrobinę forum i widzę, że mam problem.
Jadąc około 80-85km/h silniki osiąga obroty na poziomie 3300.
Wychodzi na to, że mam jakąś skrzynię biegów nie od tego samochodu. Co najlepiej będzie zrobić? Szukać drugiej, odpowiedniej, czy może można obecną jakoś przerobić??
POMOCY!
Nie da się jechać więcej jak te 80-90 bo szybciej to już duża uciążliwość!
Re: Wszystko o 6n2
: 04 lut 2011, 21:34
autor: czaja
Najlepiej kupić drugą skrzynię. a potem sprzedać ta co masz teraz. Pewnie poprzednia padła i ktoś wrzucał co się trafiło. Niektóre skrzynie ciężko kupić po prostu.
Re: Wszystko o 6n2
: 04 lut 2011, 21:36
autor: refiko
Czy z nr vin wyczytam jakie jest oznaczenie mojego silnika? Czy bez wymontowania skrzyni mogę sprawdzić jakie ma oznaczenie?
Re: Wszystko o 6n2
: 04 lut 2011, 21:45
autor: czaja
w bagażniku pod wykładziną, po lewej powinna być wlepka informacyjna. Tam znajdziesz oznaczenie silnika, skrzyni, koloru i kilku innych rzeczy. Zrób fote to powiemy ci co jest co. Jeżeli jej tam nie ma to trzeba będzie po nr VIN sprawdzić. Ale od tego jest wątek w 100 Technicznych.
Re: Wszystko o 6n2
: 06 lut 2011, 17:23
autor: refiko
Witam,
Na wlepce w bagażniku odczytałem prócz nr vin oznaczenia:
AHW oraz ETD.
Czy któryś z nich będzie symbolem skrzyni/silnika?
Dajcie jeszcze znać, gdzie mogę znaleźć na silniku jego oznaczenie. W swoim polo skrzynie mam nie taką jak potrzeba, więc może i silnik nie ten ;/...
Gdzie szukać jego symbolu?
Re: Wszystko o 6n2
: 06 lut 2011, 18:35
autor: sabled
[quote="refiko"]Witam,
Na wlepce w bagażniku odczytałem prócz nr vin oznaczenia:
AHW oraz ETD.
Czy któryś z nich będzie symbolem skrzyni/silnika?
Dajcie jeszcze znać, gdzie mogę znaleźć na silniku jego oznaczenie. W swoim polo skrzynie mam nie taką jak potrzeba, więc może i silnik nie ten ;/...
Gdzie szukać jego symbolu?[/quote]
AHW - silnik 1.4 16V 55 kW
ETD - skrzynia biegów przełożenie 2,655
Ja przy silniku AUA (1.4 16V 55 kW) na 5 mam w okolicach 100-110 przy 3000 obrotów. Model skrzyni też ETD.
Oznaczenie silnika będzie na bloku po prawej stronie.
Re: Wszystko o 6n2
: 06 lut 2011, 19:08
autor: refiko
A czy bez wyciągania skrzyni można sprawdzić jej oznaczenie? Ja niestety jadąc dokładnie 85km/h mam równo 3tys obrotów. W związku z tym przełożenie na pewno jest nie takie jak powinno być. Czy przyczyną opisanego przeze mnie stanu, może być coś innego niż zła skrzynia biegów?
Czy można jakoś przerobić tą skrzynie, czy jedyna konieczność to wymiana?
Re: Wszystko o 6n2
: 06 lut 2011, 19:12
autor: elja
to skrzynia, wrzucona krotka np od 6n2 1,0 mpi, kup sobie odpowiednia i ta co masz sprzedaj, nie wiele doplacisz do tej transakcji
Re: Wszystko o 6n2
: 07 lut 2011, 12:29
autor: refiko
No to pojawiła się kolejna wątpliwość co do wyboru skrzyni.
http://img25.imageshack.us/img25/972/benzinergkb.jpg
Według tej rozpiski, fabryczna skrzynia w moim polo przy silniku
AHW powinienem mieć skrzynkę
ETD.
Według obrazka powyżej skrzynia
ETD ma przełożenie 2,655.
Przy silnikach 1,4 i 1,6 100km i 125km przełożenia są 3,2 i 3,45 mniej więcej.
A przy silnikach 1,0 przełożenia są 3,15 i 3,8.
Więc jakiej skrzyni powinienem szukać aby jechać w miarę komfortowo te 100km/h?? Póki co to nie mam wiedzy na temat skrzyni jaka jest włożona w moim polo.
Re: Wszystko o 6n2
: 07 lut 2011, 13:43
autor: czaja
czyli śmiało możesz do siebie wrzucić skrzynie: ETE, FFR, DXP. Tylko że te skrzynie też będą lekko krótsze. ale nie tak jak ta obecna.
Re: Wszystko o 6n2
: 07 lut 2011, 14:26
autor: refiko
Zanim podejmę się wymiany skrzyni na inną chcę wykluczyć z całą stanowczością inny przyczyny.
Proszę mi powiedzieć czy jestem w stanie odczytać symbol obecnie założonej skrzyni bez jej wyciągania??
Re: Wszystko o 6n2
: 08 lut 2011, 11:00
autor: czaja
wedlug informacji ze strony skrzynie.com.pl oznaczenie skrzyni powinno byc widoczne od gory kolo takiego plastikowego bialego korka. jak wroce do domu to to spradze.
Re: Wszystko o 6n2
: 08 lut 2011, 11:12
autor: paffcio
czaja
tak jak mowisz, oznaczenie skrzyni jest obok korka na samym kołnierzu skrzyni gdzie skrzynia laczy sie z silnikiem - rzadko mozna to odczytac bo czesto sniedzieje i nic nie widac... ale po przetarciu powinienes odczytac wybite punktakiem kropka w kropke oznaczenie

Re: Wszystko o 6n2
: 08 lut 2011, 15:02
autor: czaja
Dokładnie tak. już u siebie potwierdziłem ten fakt. u mnie ori skrzynia DKF. Ponizej link do opisu jak znaleźć oznaczenie wraz ze zdjęciami:
http://skrzynie.com.pl/skrzynia-biegow- ... linki.html
napis rozszyfrowujemy czytając w kierunku od ściany grodziowej do pasa przedniego.