Strona 1 z 1
Gruntowny remont.
: 01 lut 2011, 22:09
autor: polopiotrek
Witam z gory przepraszam jezeli zły dział i prosze o przeniesienie w razie czego:)
Stałem sie szczesliwym posiadaczem Polo 1991 rok 1,3 KAT.
Samochód był nieuzytkowany przez dlugi czas wiec stał i sie marnował, odpalił na pierwszym razem co prawda po 2 miesiacach bez pracy. Co najwazniejszego wymienić w nim czy podpreperować po tak sporym czasie "stania"?
Do wymiany wiem ze mam przednia maske, prawa szybe (trojkątna) i prawdopodobnie tyla wycieraczke (po właczeniu przepala sie bezpiecznik) Jaki jest koszt mniej wiecej tych czesci?
Tyle na gorąco po pierwszym kontakcie z nim;)
Pozdrawiam
Re: Gruntowny remont.
: 02 lut 2011, 7:51
autor: picksar
W takim samochodzie do wymiany masz rozrząd+pasek+pompa wody (bo nie wiesz jaki mają przebieg), olej, filtr oleju, filtr paliwa i filtr powierza. To z takich podstawowych rzeczy jak chcesz nim dłużej pojeździć.
Co do reszty to maska różnie od 60 zł w górę (zależy jaki stan), trójkąt maks 30 zł a co do tylnej wycieraczki to w najgorszym wypadku masz spalony silnik, walniętą instalację, a w najlepszym przekaźniki jest do wymiany (jak wsiądziesz do auta to masz go po lewej stronie na wysokości kolan - tylko musisz odkręcić ten schowek). Jak chcesz to mam te części na sprzedaż. Jak coś byś potrzebował to się odezwij najlepiej na PW lub
radziu.z@poczta.onet.pl.
Re: Gruntowny remont.
: 02 lut 2011, 8:47
autor: Crazy
Jak wycieraczka pali bezpiecznik to na 99% będzie to zatarty silniczek, być może wystarczy rozebrać, wyczyścić i posmarować, ale jak nie chcesz brudzić się to działająca używka...
i tak jak pisze picksar rozrząd (pasek i pompa) pasek klinowy, filtry, jak pozwalają fundusze olej i płyn chłodniczy (chyba że zbadasz obecny na zamarzanie).
Re: Gruntowny remont.
: 06 lut 2011, 13:31
autor: polopiotrek
Od marca mam zamiar sie wziąść za polówke.
Dostep do tylnej wycieraczki a dokladnie do silnika wycieraczki jest od wnetrza bagaznika tak??
Kolejna sprawa rozrusznik zdycha czasem wsakuje czasem nie, bede miał na wymiane rozrusznik załtwiony tylko powiedzcie jak do niego dojść? Bo mam nadzieje ze sam dam rade wymienić.
W Aucie ktos sobie obnizył przód przez co tył jest podniesiony (cholernie mi sie to nie podoba) powiedzcie mi jak wrocic do orginalnego stanu rzeczy??
Jak odpaliłem go dzisiaj to mam wrazenie ze jest na wyzszych obrotach niz powinien być na biegu jałowym na postoju nie wiem od czego to zalezy i tak po jakims czasie pracy po prostu gasnie.
http://i53.tinypic.com/2akeq8z.jpg
W okolicach kopułki mam płyn chłodniczy dlaczego? Jak to usunać?
http://i53.tinypic.com/fkqfc0.jpg
Jak widac ten element nie jest pierwszej nowosci;p Da sie wymienic tą osłone? Ile kosztuje?:D
Co do powyzszych postów rozrząd moge wymienic według instrukcji znalezionej w innym temacie (
http://www.bpl.vectranet.pl/~jacekp/pol ... zrzad.html) ?
Z gory dziekuje:)
Re: Gruntowny remont.
: 06 lut 2011, 15:20
autor: Czołg GT
O kolego masz sporo roboty żeby go w miarę doprowadzić do ładu
Obrzygany motor z deczka :crazy:
Obejrzeć wszystkie węże i przewody zapłonowe powymieniać uszczelniacze tam gdzie są miejsca z wyciekami
Rozrusznik może wystarczy porządnie rozebrać wyszorować i przesmarować zasilanie oblukać
Życzę powodzenia i cierpliwości

Re: Gruntowny remont.
: 06 lut 2011, 20:18
autor: picksar
Dostęp do silnika tylnej wycieraczki masz od środka (musisz zdjąć ten czarny plastik klapy). Co do rozrusznika to dostęp "najlepszy" masz od spodu. Z zawieszeniem to zależy jak ktoś je obniżył, może wystarczy, że wymienisz sprężyny.
Re: Gruntowny remont.
: 06 lut 2011, 20:55
autor: polopiotrek
Z tego co mowił poprzedni własciciel to obnizony był kosztem skoku amortyzatora wiec moze kwestia wydłuzenia tego skoku tylko na srubach?
Edit:
Powiedzcie dlaczego sa 3 dlugosci paska klinowego do wyboru do silnika 1,3? Od czego to zalezy?? To samo tyczy sie paska rozrzadu i pompy...
Re: Gruntowny remont.
: 07 lut 2011, 20:05
autor: Czołg GT
Paski dobieraj według oznaczenia silnika np. 3f,NZ,PY najlepiej jak bedziesz wiedział jaki masz
HeH ale mondrala ze mnie powiedziałem co wiedziałem :crazy:
Re: Gruntowny remont.
: 07 lut 2011, 22:38
autor: Bercik
[quote=""polopiotrek""]Powiedzcie dlaczego sa 3 dlugosci paska klinowego do wyboru do silnika 1,3? Od czego to zalezy?? To samo tyczy sie paska rozrzadu i pompy...[/quote]
Sa rożne długości paska klinowego ponieważ były rożne średnice kółek pasowych na alternatorze (zależne od mocy alternatora).
Jeśli chodzi o pasek rozrządu to jego różne długości sa spowodowane różnica ilością zębów na pompie wody.