endriu - seryjny mieszczuch

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
endriu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:00

endriu - seryjny mieszczuch

Post autor: endriu »

Siemka!
Niech i ja się pochwalę swoją polóweczką. Kiedyś już wrzucałem tu jej fotki w innym temacie, ale jak zapewne się domyślacie-wszystko uległo dezintegracji ;)

Na wstępie kilka słów wprowadzenia:
Auto sprowadzone zostało od naszych zachodnich sąsiadów we wrześniu '06, od tamtej pory jest moją własnością.
Pojemność-niestety tylko 1043cm
Rocznik-1993
Wersja z pięcioma biegami, obrotomierzem i regulacją lusterek od wewnątrz. Więc całkiem klawo :)

W zasadzie mogłem się bawić w dokładanie mu lamp i lampeczek, grilli, obniżanie go i tak dalej, ale doszedłem do wniosku, że jest fajny taki, jaki jest. Poza tym nie jest niestety samochodem, który chciałbym mieć już na zawsze, powodem tego jest zbyt mały silnik. Jeśli mnie będzie stać to kto wie, może mu zrobię swapa na coś lepszego...?

Przejdźmy do rzeczy, a więc do fotek.
Kilka zdjęć z zewnątrz:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

I parę od środka:
Obrazek Obrazek Obrazek

Niestety, auto oczywiście nie jest pozbawione wad karoserii. Do tych najważniejszych należą:
Trochę porysowana i poodpryskiwana maska
Obrazek

Wgniecenie za drzwiami kierowcy (jakiś palant mi go kopnął pod akademikiem, widać było ewidentny ślad buta :( )
Obrazek Obrazek

I delikatne wgniecenie pod lusterkiem
Obrazek


No dobra, ale po co ja o tym wszystkim piszę, skoro nie przeprowadziłem w nim żadnych zmian? Odpowiedź jest prosta. Przez blisko trzy lata naszej znajomości, polóweczka wykazała się bardzo. Nigdy mnie nie zawiodła, nigdy nie zdechła. Nawet, gdy brakowało benzyny, dzielnie dawała radę dojechać do najbliższej stacji. Miałem też cholernie nieprzyjemną sytuację, z której wyszedłem bez szwanku i wierzę, że to właśnie zasługa samochodu.
Dlatego też uznałem, że Pola zasługuje na swoje miejsce na polo-klub-polska :)

Plany... Planuję dokupić kilka drobiazgów, jak kołpaki (takie, jak mam teraz-będę miał zapas ;) ), może jakieś pokrowce (byle bez napisów Turbo i Sport), być może zrobić coś z tą maską (macie jakiś pomysł) i wgniecionym bokiem...

A co Wy o niej myślicie?

Edit:
dorzucam fotki felg:
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 12:46 przez endriu, łącznie zmieniany 1 raz.
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

Jak na rocznik Pola w świetnym stanie. Jakieś ładne alu, i może większa gleba i będzie błyszczeć...
A tak poza tym, to ja znam skądś ten plac :cool:
Pozdrowienia dla Koszalina
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
Awatar użytkownika
endriu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:00

Post autor: endriu »

Haha, nic się przed Wami nie ukryje ;) Dzięki, dzięki :)
Co do alu i gleby-na alu mnie nie stać raczej... I lubię te kołpaki :) Może kiedyś... A gleby nie chcę. Nigdy mnie nie pociągały zglebione auta :)
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Jak ma być seria seryjna to musisz doprowadzić wszystko do "perfekszyn" i dalej tylko dbać i tak trzymać :) a na ciekawe alusy pozbieraj troche $ :grin: nic tak nie zmienia auta na PLUS jak dobra felga i dlatego ludzie Cię namawiają...
i będą namawiać :)
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
endriu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:00

Post autor: endriu »

z felgami jest taki problem, że z alu 13" będzie wyglądał dość śmiesznie (przynajmniej moim zdaniem), a z kolei 14" podobno przekłamują prędkościomierz i licznik... :>
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""endriu""]z felgami jest taki problem, że z alu 13" będzie wyglądał dość śmiesznie (przynajmniej moim zdaniem), a z kolei 14" podobno przekłamują prędkościomierz i licznik... :>[/quote]
na 13" wcale nie musi wyglądać śmiesznie (chociaż 2F opuszczony winien być :D ) a na 14" nie będzie kłamał jak odpowiednio dobierzesz rozmiar opony.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
endriu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:00

Post autor: endriu »

tak pisałem jakiś czas temu:
W zasadzie mogłem się bawić w dokładanie mu lamp i lampeczek, grilli, obniżanie go i tak dalej, ale doszedłem do wniosku, że jest fajny taki, jaki jest. Poza tym nie jest niestety samochodem, który chciałbym mieć już na zawsze, powodem tego jest zbyt mały silnik. Jeśli mnie będzie stać to kto wie, może mu zrobię swapa na coś lepszego...?
teraz przyszło po fakcie ugryźć się w język, bo w związku z sytuacją ekonomiczną zostawiam sobie polę. a jak ją sobie zostawiam, to postanowiłem doprowadzić ją do jak najfajniejszego (dla mnie) stanu :)

wczoraj odstawiłem auto do znajomych mechaników, więc dziś mam już zakonserwowany silnik, nowy olej, wyciągnięte to wgniecenie, naprawioną kontrolkę ręcznego (o której pisałem w osobnym temacie), rozwiązane kłopoty z radiem (bo miałem gdzieś zwarcie), naciągniętą linkę ręcznego... jest też kilka rzeczy, które zamierzam zmienić, czym na pewno Wam się tu będę chwalił :)

otóż chciałbym:
-zamontować centralny zamek
-elektryczne szyby
-jakiś zestaw audio, bo póki co jechałem na dwóch przednich głośniczkach (tylne mi ukradli :/)
-jakieś konkretniejsze podświetlenie kontrolek
-może zmianę foteli. jestem nastawiony na foteliki z polo GT, ale zobaczymy co się trafi :)
-swap silnika na 1.3 GT, ale póki co to byłaby dla mnie zabawa w ciemno, a mój silnik jest w idealnym stanie, więc... chyba będzie trzeba jakoś zwiększyć moc obecnego :)
-w miarę możliwości zmienić klamki zewnętrzne
-no i kupić te Wasze alufelgi :grin:
-zastanawiam się nad niższym zawieszeniem, ale nie wiem jeszcze

co jeszcze, jak myślicie? i co myślicie o tych pomysłach?
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

z silnika nic nei wyciagniesz :P reszta na + :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
endriu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:00

Post autor: endriu »

[quote=""alienek""]z silnika nic nei wyciagniesz :P reszta na + :)[/quote]
no niestety też tak myślę. kurczę, silnik jest dobry do jeżdżenia sobie, ale przy wyprzedzaniu niestety nie mogę mieć pewności czy zdążę, a wtedy się robi niebezpiecznie...
tylko tak jak pisałem-mój 1043 jest w stanie idealnym, szkoda byłoby go zamienić na coś innego, o niewiadomym pochodzeniu i stanie... zwłaszcza, że nigdy mnie nie zawiódł :)
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

ostatnio na forum byl wysyp tych 1.3 na sprzedanie .. ewentaualnie swap na ABU 1.6 z golfa ?
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
endriu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:00

Post autor: endriu »

był? nie widziałem. widziałem kilka 1.3 55KM, ale GT żadnego :) Poza samym blokiem silnika, a to mnie nie urządza.
a swap na ABU to podobna bajka, co 3f, tylko chyba spala więcej. dodatkowo nie wiem nic o tym silniku szczerze mówiąc.

Edit:
trochę szukałem-ABU to 1.6 75KM z golfa III, tak? w sumie to też nie wygląda źle, nawet spalanie porównywalne, co przy 1.3GT.... a kucy tyleż samo.
Awatar użytkownika
peeeteeer
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Świdnica & Wrocław

Post autor: peeeteeer »

Kucy tyle samo ale moment większy :)
No i 1,6 powinien być bardziej elastyczny...

Gdybyś go swapował nawet na 1,3 55km to różnica jest ogromna... Ja po przesiadce z 1,0 do 1,3 nie mogłem uwierzyć, że 10 koników może aż tyle :D
"Piotrek... Nie gazuj małego" :D

Było Polo 1,0 AAU `92...
było Polo 1,3 AAV `92...
jest... Ford Mondeo 1,8TD `95...
Awatar użytkownika
endriu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:00

Post autor: endriu »

[quote=""peeeteeer""]Kucy tyle samo ale moment większy :)
No i 1,6 powinien być bardziej elastyczny...[/quote]
hmm... i on chyba się mocno nie różni od AAU. nie wiecie może co trzeba przerabiać przy takiej przesiadce?
Gdybyś go swapował nawet na 1,3 55km to różnica jest ogromna... Ja po przesiadce z 1,0 do 1,3 nie mogłem uwierzyć, że 10 koników może aż tyle :D
no tak, w końcu to tylko 770kg (w moim przypadku), więc każdy kunik robi już chyba różnicę :)
też się zastanawiałem nad 55KM, ale... sam nie wiem. z jednej strony zawsze to więcej, ale drugiej, jak już swapować... itp ;)
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

z tego co mi sie wydaje to ABU jest praktycznie identyczny co AAU tylko ma wiekszapojemnosc .. niech Bruczyk mnie poprawi .. bo on ma kupe info na ten temat :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
endriu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:00

Post autor: endriu »

w takim razie liczę, że Bruczyk tu wpadnie, czekam na więcej info. jeśli tak faktycznie jest, to co dokładnie trzeba by wymienić i jaki mógłby być tego koszt?
ODPOWIEDZ

Wróć do „86C2F”