Strona 1 z 1
					
				Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 30 sty 2011, 14:04
				autor: Leniewiec
				Witam serdecznie!
Mam problem z moją Polą..
Podczas pulsacyjnego dodawania gazu,lub podczas gwałtownego przyspieszenia odczuwa się taki dziwny efekt stukania,szarpania...
Na początek padło podejrzenie na sprzęgło-okazało się że wszystko jest w porządku.Sprawdziłem też czy nie są to poduszki-wygląda na to,że i ta diagnoza jest chbiona..Sam nie wiem co to może być?
Miał ktoś z Was może jakieś podobne objawy?
Proszę o jakąś wskazówkę..
			 
			
					
				Re: Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 30 sty 2011, 17:14
				autor: Lechu1
				Jaki silnik? proponuję sprawdzić ustawienie zapłonu; wieczorem w ciemnościach sprawdzić czy są przebicia na kablach WN; 
a tak to jeszcze mogą ale nie muszą: czujnik Halla, zabrudzona kopułka lub palec rozdzielacza, świece, potencjometr przepustnicy, zabrudzony wtryskiwacz, uszkodzona cewka/cewki, trefne paliwo, może jezdziłeś na prawie pustym zbiorniku i syfu zaciągneło do układu paliwowego->filtr paliwa...  Tak sobie głośno myślę :jester:
			 
			
					
				Re: Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 30 sty 2011, 18:11
				autor: Leniewiec
				Kabli nie sprawdzałem,wiem że mam luz na aparacie zapłonowym-może to ma jakieś znaczenie?Silnik 1,4 AEX 
Jeśli chodzi o zanieczyszczenie paliwa to raczej odpada,to samo dzieje się na gazie-instalacja jest kilkumiesięczna.
Swiece zmieniałem 4 miesiące temu kopułkę czyściłem..
			 
			
					
				Re: Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 30 sty 2011, 18:14
				autor: sabled
				Jest to pojedyncze szarpnięcie czy szarpanie ciągłe?
			 
			
					
				Re: Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 30 sty 2011, 18:19
				autor: vwkas18
				Leniewiec tulejki na wachaczach?? swożnie??  kiedy wymieniane...
proponuje posmarować elemanty zawieszenia płynem do naczyń jeżeli ustanie to będziesz wiedział co nie tak  

 
			 
			
					
				Re: Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 30 sty 2011, 21:50
				autor: Leniewiec
				Tulejek nie sprawdzałem.Ale czy tego typu objawy świadczą o ich zużyciu?To szarpanie ciężko jest opisać..
Zależy jak się dodaje gazu-jeśli dodaje się pulsacyjnie to mam wrażenie jakby coś stukało,albo silnik się dławił i nagle złapał odpowidni "cug"..Trudno to zcharakteryzować.
Tuleje sprawdzałem parę miesięcy temu-może się skończyły?
Wiem,że przedni lewy amortyzator ma strzeloną poduszkęa możliwe że i łożysko-dlatego że przy jeździe po nierównym podłożu się odzywa a przy skręcie w lewo piszczy.Muszę tam zajrzeć tylko niech zima trochę odpuści..

 
			 
			
					
				Re: Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 30 sty 2011, 21:55
				autor: sabled
				Ja obstawiam luzy w zawieszeniu z przodu. Co dokładnie to nie powiem bo wróżką :wizard:  nie jestem ale tak jak Kacper mówił mogą to być tuleje wahaczy.
			 
			
					
				Re: Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 30 sty 2011, 22:22
				autor: bialy0666
				a masz podobne objawy przy hamowaniu pulsacyjnym ? o ile to zawieszenie radzę odwiedzić stacje diagnostyczną a może to wina mrozu jeśli polina pod chmurką
			 
			
					
				Re: Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 31 sty 2011, 18:04
				autor: Leniewiec
				No pod chmurką stoi..;( Hmmm..sam nie wiem..
Może lepiej jak się udam do stacji djagnostycznej..
			 
			
					
				Re: Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..
				: 05 mar 2011, 16:14
				autor: Leniewiec
				Okazało się,że miałem strzeloną gumę na wahaczu-wymieniłem cały komplet z jednej strony gumy marki "FEBI".Kupiłem także komplet na drugą stronę,jednak słyszałem że czasami lepiej jest wymienić cały wahacz nawet na używkę z orginalnymi gumami,dlatego zastanawiam się nad  wymianą strony drugiej..
Po jeździe próbnej okazuje się,że jest dużo lepiej ale nie idealnie.To znaczy szarpanie nadal się zdarza-myślę,że ma to związek z silnikiem.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Czy przepustnica może mieć na to wpływ,a może kopułka,przewody?Jak to sprawdzić?
A w ogóle czy po wymianie gum trzeba ustawiać zbieżność?
Proszę o pomoc.