ZAKŁÓCENIA, PISKI zalezne od obrotów silnka....

Forum dyskusyjne o nagłaśnianiu naszych pociech.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bażant
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:06
Lokalizacja: Łowicz (ELC)

ZAKŁÓCENIA, PISKI zalezne od obrotów silnka....

Post autor: Bażant »

Witam. Ostatnio kumpel zakupił sobie polo 6N i ma problem z radiem. Przy odtwarzaniu CD wszystko jest ok, natomiast są problemu z tunere,. Na zgaszonym silniki wszystko jest ok, natomiast gdy uruchomi się silnik w głośnikach pojawia się "pierdzenia" które wzrasta wraz z obrotami silnika ;/ Proszę o jakąś pomoc w tym temacie, gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam.
Obrazek
_______________POLO 6N by Bażant_______________
v
v-wej
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:56

Post autor: v-wej »

Witam.Czy kolega ma wzmacniacz?czy tylko głośniki podłączone pod radio??
Awatar użytkownika
Bażant
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:06
Lokalizacja: Łowicz (ELC)

Post autor: Bażant »

Tylko radio i głośniki.Dodam, że było podłączane kilka radyjek i na każdym te same objawy ;/
Obrazek
_______________POLO 6N by Bażant_______________
v
v-wej
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:56

Post autor: v-wej »

Radio to pewnie pioneer??Pewnie tak bo często z tymi radiami były takie kłopoty.Najprawdopodobniej nie masz w radiu masy,lub gdzie z dołu płyty odpadł lut czy coś,takie objawy to brak masy w radiu,wiem bo przerabiałem to u siebie spróbuj do radia pociągnąć skądś masę i zobacz
Awatar użytkownika
Bażant
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:06
Lokalizacja: Łowicz (ELC)

Post autor: Bażant »

Radio to alpine, w poprzednim aucie grało ok. A gdy było by to związane z masą radia to czy na odtwarzaniu cd nie było by tych samych objaw?
Obrazek
_______________POLO 6N by Bażant_______________
Awatar użytkownika
Fresh1972
GERIATRIA KLUBOWO-ZLOTOWA
Posty: 140
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:15
Lokalizacja: Uć, TM

Post autor: Fresh1972 »

Hmmm ..... ja bym sie jednak skupil na instalacji, a dokladnie - wyjmij wtyczne antenowa, poloz radio tak by byla pewnosc ze masa idzie tylko z kostki (antene zrob z czegos co nie bedzie galwanicznie polaczone z buda auta np. 3 metry przewodu w izolacji rzucone jakos tak i wlozone tylko "w garaca" czesc anteny)- jesli dalej bedzie brumalo tylko radio to cos jest nie tak z sama czescia radiowa (ingerencja w srodek), jesli sie pojawia brumy takze na cd to masz cos z masa w radiu ale w tym miejscu nie mozna tez wykluczyc "bladzacej masy instalacji", jesli brumy znikna to znaczy ze wchodzi cos ze wzmaka antenowego jesli ten model byl w niego wyposazony (montowany w stopce anteny). ja stawiam no problem z antena.

pisz jakie osiagniecia w tej materi dla innych uzytkownikow bo temat czesto wraca jak powodzie w tym roku
Widzę ją kiedy oczy zamykam, słyszę ją kiedy cisza trwa, bo to jest taka moja muzyka, co im ciszej tym ładniej mi gra
Ślesin\'07 I CA-SQ, II dB
Kozienice\'10 III BestPolo
Ślesin\'11 IV BestPolo
Ślesin\'12 out
Ślesin\'13 III BestPolo
Ślesin\'14 II BestPolo
Ślesin\'15 I
Awatar użytkownika
Bażant
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:06
Lokalizacja: Łowicz (ELC)

Post autor: Bażant »

Więc tak, od strony radia na 100% jest wszycho ok a to dlatego że, podłączyłem sobie CB no i niestety na CB te "pierdzenie" jest maksymalnie słyszalne, oczywiście na zgaszonym jest wszystko przepięknie, natomiast na zapalonym Cb nie nadaje się do normalnego użytku... Od czego więc zacząć poszukiwania przyczyny?? ;/
Obrazek
_______________POLO 6N by Bażant_______________
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Sprawdź CB na odłączonej antenie - jeśli zakłócenia zanikną to przenoszą się one przez antene z eteru i to samochód sieje zakłóceniami, a dokładnie układ zapłonowy (charakterystyczne pierdzenie). Ciężko to zwalczyć, musi być dobra masa i układ zapłonowy w dobrym stanie. Podobno w jakimś stopniu pomaga wymiana przewodów zapłonowych.
Awatar użytkownika
Bażant
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:06
Lokalizacja: Łowicz (ELC)

Post autor: Bażant »

Dzisiaj późnym wieczorem wziąłem się za przegląd instalacji zapłonowej, okazało się że na dwóch kablach nie ma prawidłowej izolacji i normalnie w ciemnościach było widać skaczące iskry;] Jutro zakupię nowe kable i przy okazji świece i zobaczymy co będzie się działo, mam nadzieje,że to rozwiąże problem ;]
Obrazek
_______________POLO 6N by Bażant_______________
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Czutając ten temat właśnie chciałem zasugerować oględzini kabli WN, a konkretnie stanu ich nasadek. Widzę jednak, że Bażant szybciej wpadł na ten trop.
P.S. Moim zdaniem, to będzie to!
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Bażant
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:06
Lokalizacja: Łowicz (ELC)

Post autor: Bażant »

Właśnie wróciłem z zakupów, nowe kable, świece i przy okazji pasek alternatora. Zaraz się biorę za wymianę. Jak się okaże,że na nowych kablach dalej "pierdzenie" występuje, to chyba zezłomuje auto :amen:
Obrazek
_______________POLO 6N by Bażant_______________
Awatar użytkownika
Bażant
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:06
Lokalizacja: Łowicz (ELC)

Post autor: Bażant »

Poszedłem do garage, wymieniłem pasek i wziąłem się za kable. Podłączyłem nowe, pierwsza próba,a w głośnikach jak pierdziało tak pierdzi... Myślę, no to zajebiś....
Ściągam fajki, klucz i wymieniam świece, druga próba i... w głośnikach jak makiem zasiał :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Dodam, że przy podłączeniu CB było to samo,ba nic nie było słychać prócz pierdzenia i zakłóceń,a teraz i na CB wszystko jest jak należy ;]
Obrazek
_______________POLO 6N by Bażant_______________
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Jestem swieżo po zamontowaniu wzmaka Rainbow MPA 2.75 zasilajacego przednie Helixy i wszystko super gra świetnie, ale jest jeden zgrzyt a właściwie pisk który nasila się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Poszukałem trochę info o tym i widzę że to dosyć typowy problem. Tu jest to ładnie do kupy zebrane : http://www.strefacaraudio.pl/topic/1102 ... -poradnik/ i jest niestety bardzo duzo potencjalnych winowajców
Może konkretnie w Polo jest jakis przepis na pozbycie się tego?
Ja konkretnie instalację poprowadzoną mam tak:
1.kabel zasilający 10mm2 od klemy przez zaslepkę w grodzi koło linki otwierania maski, dalej lewym progiem do bagaznika
2. kabel masowy od wzmaka przykręcony do sruby pasów (farba zeskrobana)
3. kabel RCA prawym progiem
4. kable od zwrotnic po obu stronach tunelu środkowego
Od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 17:02 przez Borek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Zacząć od tego czy przewody WN masz sprawne. Kable masz dobrze poprowadzone. Obstawiam, że nie raz dociskałeś (sprawdzałeś połączenie) kable do radia i wzmaka.
Obrazek
g
guesswhosback
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 528
Rejestracja: 07 maja 2010, 22:42
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: guesswhosback »

miałem przypadek i nawet już kiedyś opisywałem go na forum, otóż miałem stare kable po starym sprzęcie i po podłączeniu do wzmacniacza przy zgaszonym silniku było lekkie burczenie i zakłócenia. Kiedy odpaliłem silnik, głośnik w skrzyni sam zaczął buczeć jak silnik. Okazało się wtedy że problemem są czincze. Po wymianie wszystko było w porządku. Ewentualnie sprawdź radio bo mogą być wejścia czincz w radio.
http://www.myspace.com/mrtyno

"nie dla tych których guru to szef radia józef
a premier to tylko tusk kaczyński czy buzek"


Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio”