Polo 1.6 SE AKL Przy skrecaniu gasnie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pluciorx
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2011, 20:33

Polo 1.6 SE AKL Przy skrecaniu gasnie

Post autor: pluciorx »

Witam
Niedawno nabylem Polo 1.6 SE Classic z silnikiem AKL rocznik 2000
Wszystko bylo ok przez jakies 2 tygodnie, potem pewnego razu chcialem odpalic I cos ciezko mu szlo - musialem dodac gazu to dopiero odpalil.
Podczas jazdy przy ruchach kierownicy obroty silnika czasem spadaja, a jak skrece na maksa to czesto silnik gasnie.
Podczas ruchow kierownicy slychac wyraznie "bzzzzzzzzz".( zakladam ze to normalne bo wspomaganie dziala )
Na biegu jalowym obroty silnika czasem spadaja do okolo 500 i zaraz wracaja do okolo 900-1000 i czasem potrafi zgasnac.
Zmienilem swiece i kable , sprawdzilem filtr powietrza (zmieniany niedawno), wyczyscilem przepustnice ( nie odkrecalem jej tylko na tyle ile moglem dosiegnac ). Po wymianie swiec obroty sa jakby bardziej stabilne, ale bez gazu dalej nie odpala.I ciagle gasnie przy ruchach kierownicy.
Akumulator ok , Ladowanie 14v.

Auto ma przejechane okolo 160tys km.
Nia mam Vaga a cala historia dzieje sie w UK (auto tez UK).

Jezeli ma ktos jakies pomysly to chetnie wyslucham.
Pozdrawiam.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Wyglada mi to na przytarta pompe wspomagania. Masz odpowiednia ilosc plynu we wspomaganiu? Sprubuj zdjac pasek klinowy i odpalic samochod. Nic sie mu nie stanie ale odpal go tak tylko na moment zeby sprawdzic co jest grane. Jak go zdejmiesz to pokrec kolem alternatora i pompy wspomagania, powinny sie krecic bez problemow, jesli bedziesz czuc opor na ktoryms z tych elementow to pewnie masz do roboty lozyska. Lozyska sa typowe w tych elementach wiec nie bedziesz mial problemow zeby je dostac.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
p
pluciorx
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2011, 20:33

Post autor: pluciorx »

czy ktos wie jaka tam jest pompa wspomagania i alternator dokladnie ? za lozyska zaplace 20L a za cala pompe/ i lub alternator 25L wiec szkoda zachodu i lepiej wymienic calosc.
Bede sie tym bawil dopiero w sobote a w miedzyczasie zakupilem chinskiego VAG'a do sprawdzenia bledow. :)
p
pluciorx
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2011, 20:33

Post autor: pluciorx »

Ok zdjolem dzisiaj pasek klinowy, sprawdzilem pompe, alternator, i rolke napinacza, wszystko kreci sie bez problemu,
Plyn tez jest w normie.
Zeby zdjac pasek musialem sie troche nasilowac z napinaczem zeby go poluzowac.
Przy odpalaniu troche musialem dodac gazu (auto stalo od niedzieli nie ruszane),pochodzil chwile (mniej niz minute) na nierownych obrotach i zgasl sam.

Jakies sugestie ??
VAG'a jeszcze nie dostalem a tak apropo gdzie jest gniazdko do wpiecia sie ?
p
pluciorx
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2011, 20:33

Post autor: pluciorx »

a to udalo mi sie dzisiaj odczytac VAGiem:
VAG-COM Version: Release 409.1-US


Chassis Type: 6N - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,35,41,45,46,55

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 6K0 906 019
Component: 1.6l R4/2V SIMOS HSS073
Coding: 00011
Shop #: WSC 00430
4 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00537 - Shareware Version. To Decode all DTCs
19-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00520 - Shareware Version. To Decode all DTCs
28-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00668 - Supply Voltage Terminal 30
36-10 - Open Circuit - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 6X0 907 379 B
Component: ABS 30 IE CAN V004
Coding: 06306
Shop #: WSC 00696
No fault code found.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”