[6n2] Dziwny przypadek z termostatem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

[6n2] Dziwny przypadek z termostatem

Post autor: nightmare_1984 »

Witam wszystkich.
Moja poloweczka 1.4TDI jakis czas temu nie osiagala dostatecznie szybko temperatury, ponadto po wlaczeniu cieplego powietrza temperatura dosc szybko spadala. Pomyslalem sobie termostat :) Kupilem WAHLERA wymienilem i poki byly mrozy wszystko bylo dobrze, jednak od jakiegos czasu gdy mamy juz temperatury na plusie zaczal sie problem. Temperature osiaga juz duzo szybciej. A nie ma sie co dzic poniewaz temperatura dochodzi do ponad 90st (wg. wstaznika to bedzie ponad 95 nawet) a chlodnica zimna :( Termostat sie nie otwiera :( Po wlaczeniu nawiewu temperatura zaczyna powoli spadac. Co moze byc tego powodem ? Mozliwe jest to zebym kupil uszkodzony termostat albo zle go zalozyl (ale chyba sie nawet nie da) ?
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Hmm, a może uszkodzony króciec wodny?? Ja razem z termostatem wymieniłem i mam spokój. Kosztował mnie bodajże 7 czy 8 zł + 2 zł za uszczelkę.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

JuStIcE

niewiem czy w tdi jest taka samo jak w benzynie,ja np mam termostat w pompie wody jak 1.9 tdi
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

[quote=""JuStIcE""]Hmm, a może uszkodzony króciec wodny?? Ja razem z termostatem wymieniłem i mam spokój. Kosztował mnie bodajże 7 czy 8 zł + 2 zł za uszczelkę.[/quote]

Masz na myśli ten króciec pod którym jest termostat tak ? Ale jaki on ma mieś wpływ na otwieranie termostatu ? Mi się wydaje że żaden ale jeśli się mylę to proszę o uświadomienie mnie.

[quote=""Goozik""]JuStIcE

niewiem czy w tdi jest taka samo jak w benzynie,ja np mam termostat w pompie wody jak 1.9 tdi[/quote]

W 1.4 TDI nie ma w pompie.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""nightmare_1984""]Masz na myśli ten króciec pod którym jest termostat tak ? Ale jaki on ma mieś wpływ na otwieranie termostatu ? Mi się wydaje że żaden ale jeśli się mylę to proszę o uświadomienie mnie. [/quote]
Chodzi mi o obudowę termostatu - to jest któciec. Bolec termostatu wypycha część tego któćca, przez co otwiera się duży obieg.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

[quote=""JuStIcE""][quote=""nightmare_1984""]Masz na myśli ten króciec pod którym jest termostat tak ? Ale jaki on ma mieś wpływ na otwieranie termostatu ? Mi się wydaje że żaden ale jeśli się mylę to proszę o uświadomienie mnie. [/quote]
Chodzi mi o obudowę termostatu - to jest któciec. Bolec termostatu wypycha część tego któćca, przez co otwiera się duży obieg.[/quote]

A masz jakies fotki moze zeby to pokazac ? Mam tez pytanie czy nieodpowiednie osadzenie termostatu w tym króćcu (obudowie) mozie mieć wplyw na to ze nie bedzie puszczal na duzy obieg ? Sa w tym króćcu jakies naciecia ale jakos sie nie przejmowalem tym czy konkretnie w ktoryms z nic ma byc ulozony :oops:
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

nie da sie źle włożyć nawet krzywo nie włożysz bo bedzie ciekło, chyba ze jesteś wyjątkowy mechanik :grin:
I miejsce plac manewrowy
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

POMOCY !!!!
Wyjąłem dziś termostat, zaniosłem do domu włożyłem do wody zacząłem podgrzewać i termostat normalnie się otwiera :) Natomiast po włożeniu do samochodu i zagrzaniu silnika temperatura skacze do owych ok 95 stopni a wąż za termostatem i chłodnica zimne :( Co to może być ?
1.Jak mogę sprawdzić temperaturę faktyczna wody (bo może wskazania na desce są złe) ? Wystarczy że będę mierzył w zbiorniczku wyrównawczym ?
2. Który czujnik (gdzie się znajduje) odpowiada za wskazania temperatury na desce ?
3.Czy za otwarcie termostatu odpowiada jeszcze COKOLWIEK innego poza temperaturą?

Proszę o wszelkie sugestie :) Chce coś z tym zrobić żeby nie przegrzać polóweczki bo szkoda by jej było :(
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Króciec (obudowa termostatu). Na 99% jest wadliwy i obieg jest zamknięty.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

[quote=""JuStIcE""]Króciec (obudowa termostatu). Na 99% jest wadliwy i obieg jest zamknięty.[/quote]

A mi się wydaje że u mnie problem musi być innego typu ponieważ w polo 1.4 tdi jest termoztat tego typu:
http://allegro.pl/termostat-vw-golf-ven ... 16636.html
króciec typu:
http://allegro.pl/krociec-wodny-vw-skod ... 72383.html
I ten króciec nie ma nic co termostat mógłby otworzyć.... jest w środku pusty i ma tylko takie wypustki plastykowe na brzegu. A Ty pewnie myślisz o termostacie i króćcu tego typu: http://allegro.pl/termostat-vw-polo-sea ... 86600.html
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Aaa, możliwe. W takim razie nie wiem co może być nie tak :banghead:
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

czy ktoś inny może coś podpowiedzieć?
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""nightmare_1984""]1.Jak mogę sprawdzić temperaturę faktyczna wody (bo może wskazania na desce są złe) ? Wystarczy że będę mierzył w zbiorniczku wyrównawczym ?
2. Który czujnik (gdzie się znajduje) odpowiada za wskazania temperatury na desce ?
3.Czy za otwarcie termostatu odpowiada jeszcze COKOLWIEK innego poza temperaturą?
[/quote]
1. Mogą być złe. Najlepiej VAGiem podpiąć się i zobaczyć jakie są odczyty na kompie.
2. Szukaj czujnika z zieloną końcówką. Niestety dokładnie nie wiem gdzie, ale wydaje mi się, że możesz szukać tu:
ObrazekObrazek
3. Nie.
Obrazek
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Sprawdziłem dzisiaj temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym termometrem z pracy (jestem go na 100% pewny) i gdy temperatura na wskaźniku w samochodzie jest ok 95 termometr wskazuje 93 więc termostat powinien być już otwarty a niestety waż tuż za nim zimny :(
Co może być nie tak ? Pomóżcie proszę bo nie chce doprowadzić do zagotowanie swojej poliny....
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Jeżeli jesteś pewien, ze termostat masz sprawny, wskazania temperatury są prawidłowe to moim zdaniem należy szukać przyczyny w tym co wymusza obieg czyli w pompie wody. Jeszcze zapchane węże ale to jest już nieprawdopodobne.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”