Zmniejszenie prędkości

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wicked01
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 sty 2011, 15:05

Zmniejszenie prędkości

Post autor: wicked01 »

Witam!
Mam taki problem - nie znalazłem tego wątku na forum.
Miałem wymieniana skrzynię biegów w swoim polo. (1.4 benzyna, 1999 r.)
Nowa (znaczy używana) chodzi ok. (nie bez przygód) ale prędkość auta zmniejszyła sie znacząco.
Teraz na 5 biegu mogę jechać max 100 km/h i już jest ponad 3000 obrotów.
I czuć że samochód się męczy - nie jest to samo co przed wymianą.
Macie pomysł co można zrobić.
Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Lechu1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 09 gru 2010, 23:12
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lechu1 »

ja w AEX też przy 100km/h mam koło 3000tys przecież to normalne :grin: W GT przy 100km/h ciśnie 3600obr/min a leci prawie 180km/h. Nie masz cym się przejmować :grin:
----->VW Polo Coupe GT 87` 1272ccm GK<-----
----->VW Polo Classic 97` AEX<-----
----->VW Polo 00` APQ<-----
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""wicked01""]Teraz na 5 biegu mogę jechać max 100 km/h i już jest ponad 3000 obrotów[/quote]
wymienić skrzynie. teraz masz wsadzoną od 1.0 prawdopodobnie.
sprawdź jakie jest oznaczenie na skrzyni. tylko nie pamiętam gdzie ono jest.
w
wicked01
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 sty 2011, 15:05

Post autor: wicked01 »

[quote=""czaja""][quote=""wicked01""]Teraz na 5 biegu mogę jechać max 100 km/h i już jest ponad 3000 obrotów[/quote]
wymienić skrzynie. teraz masz wsadzoną od 1.0 prawdopodobnie.
sprawdź jakie jest oznaczenie na skrzyni. tylko nie pamiętam gdzie ono jest.[/quote]

Generalnie jak wymieniałem skrzynie to za pierwszym razem miałem wsadzona od 1.0 od seata arosa - kupowałem z "mechanikiem" kolejną i ta niby miała być od 1.4.
Czy może być inny powód takie zachowania się auta niż podany przez Ciebie?
A przy okazji skrzynie 1.0 od wspomnianego seata mam na sprzedaż :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

A pamietasz oznaczenie tej skrzyni którą kupiłeś??
w
wicked01
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 sty 2011, 15:05

Post autor: wicked01 »

[quote=""czaja""]A pamietasz oznaczenie tej skrzyni którą kupiłeś??[/quote]


No właśnie nie pamietam - była identyczna jak ta od 1.4.
A skrzynia moze mieć wpływ na prędkość maksymalną? - pytam bo się na tym nie znam.
Wiem, że ten mechanik majstorwał coś przy sprzęgle z tym samoregulatorem, ale nic z tym nie wywalczył.
Awatar użytkownika
Pimpek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 349
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: Pimpek »

[quote=""wicked01""]A skrzynia moze mieć wpływ na prędkość maksymalną?[/quote]

Skrzynia ma znaczący wpływ na v-max. A skrzynia może być identyczna tak ja ta od 1.4 ale może mieć inne przełożenia.
Potrzebujesz pomocy w doborze opon lub felg? Pisz na PW lub na gadu.

Ślesin \'09 Najstarsze Polo Zlotu

Obrazek

"Mam zawieszenie za które ten samochód lubi mój dentysta i silnik za który u
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Pimpek""]Skrzynia ma znaczący wpływ na v-max. A skrzynia może być identyczna tak ja ta od 1.4 ale może mieć inne przełożenia[/quote]
Dokładnie tak. wyglądem zewnętrznym niewiele się różnią. ale zastosowane łożyska w skrzyni mają znaczący wpływ na długość przełożeń.
Ja jak wsadziłem do swojego 1.4 skrzynie od 1.0 (o oznaczeniu DKG) to przy 80km/h miałem 3000obr/min.
V-max to było jakieś 150-160 (nie testowałem bo silnik już tak wył że cieżko mi się na sercu robiło.)
w
wicked01
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 sty 2011, 15:05

Post autor: wicked01 »

[quote=""czaja""][quote=""Pimpek""]Skrzynia ma znaczący wpływ na v-max. A skrzynia może być identyczna tak ja ta od 1.4 ale może mieć inne przełożenia[/quote]
Dokładnie tak. wyglądem zewnętrznym niewiele się różnią. ale zastosowane łożyska w skrzyni mają znaczący wpływ na długość przełożeń.
Ja jak wsadziłem do swojego 1.4 skrzynie od 1.0 (o oznaczeniu DKG) to przy 80km/h miałem 3000obr/min.
V-max to było jakieś 150-160 (nie testowałem bo silnik już tak wył że cieżko mi się na sercu robiło.)[/quote]

To u mnie jest identycznie - 80/90 km/h i silnik wyje, a wcześniej było 150/160 km/h.
Czyli mechanik po prostu nie wiedzieał co jest grane i robił na czuja :) świetnie.
Zastanawiam się czy można jeżdzić z tą skrzynią i nie uszkodzę silnika czy kupować kolejną?
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""Lechu1""]ja w AEX też przy 100km/h mam koło 3000tys przecież to normalne :grin: W GT przy 100km/h ciśnie 3600obr/min a leci prawie 180km/h. Nie masz cym się przejmować :grin:[/quote]

ja mam też 1.4 AEX i skrzynia DKF i przy 100km/h mam 3000obr/min
w
wicked01
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 sty 2011, 15:05

Post autor: wicked01 »

Dzięki za pomoc - niestety nie mam teraz środków żeby kupić skrzynie z modelu 1.4 - będę jeździł "na tym co mam".
Temat uważam za zamknięty.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”