Strona 1 z 1

[6n2] Piasta na tył

: 15 sty 2011, 23:29
autor: twister
Przyjdzie mi najprawdopodobniej wymienić piastę w tylnim lewym kole. Rozejrzałem się jak mniej więcej kształtują się ceny:
SKF - ok. 320zł
FAG - ok. 210zł

Czy rzeczywiście FAG obniżył jakość produktów, czy raczej SKF zawsze było na wyższej półce cenowej? Do tej pory myślałem, że jakościowo i cenowo podzespoły tych firm wyglądają podobnie.

Re: Piasta na tył

: 16 sty 2011, 9:12
autor: Zoodix
wg mnie to niema zadnej roznicy i mam pytanko patrzyles w jakims sklepie motoryzacyjnym czy w intercarsie? w intercarsie chciali mi sprzedac skfa za 350 a w motoryzacyjnym kosztowal juz 280

Re: Piasta na tył

: 16 sty 2011, 9:20
autor: turzol
ja bym raczej powiedział, że SKF obniżył loty i można trafić często na kiepskie partie
bierz FAG-a, jest producentem, który dostarcza łożyska do pierwszego montażu samochodów koncernu VAG
Cena jaką Ci zabronowano za te łożysko jest bardzo dobra.

Re: Piasta na tył

: 16 sty 2011, 10:41
autor: twister
[quote=""Zoodix""]patrzyles w jakims sklepie motoryzacyjnym czy w intercarsie?[/quote]

W intercarsie nawet nie szukałem. Zwykle mają tam baardzo wysokie ceny. Znalazłem FAG-a w takiej cenie na allegro:
http://allegro.pl/fag-piasta-tyl-lupo-p ... 89810.html

Re: Piasta na tył

: 16 sty 2011, 20:40
autor: twister
Teraz kwestia bardziej praktyczna. Próbowałem dziś odkręcić śrubę mocującą piastę, ale nawet nie chce drgnąć. Specjalnie kupiłem nasadkę 12-ramienną rozmiar 30 ale siłowanie się z tym to strata czasu. Nie wiem czemu to tak mocno siedzi, bo hamulce (a więc i piasta odkręcana) były wymieniane niecały rok temu. Prędzej podniosę całą belkę niż ruszę tę śrubę. Przyłożyć młotkiem nie bardzo można, bo to w końcu łożysko. Ma ktoś pomysł na to dziadostwo?

P.S. A gdzieś czytałem, że odkręca się ją palcami :P

Re: Piasta na tył

: 16 sty 2011, 20:43
autor: sabled
[quote=""twister""]Nie wiem czemu to tak mocno siedzi, bo hamulce (a więc i piasta odkręcana) były wymieniane niecały rok temu.[/quote]
A zawleczkę wyjąłeś?
Opis jak mniej więcej powinna przebiegać procedura:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265415
Mniej więcej bo to Golf II i nie wiem czy jest podobnie w polo, ale ogólny zarys jest ;)

Re: Piasta na tył

: 16 sty 2011, 22:09
autor: twister
Cóż, przyglądałem się dokładnie i nie znalazłem żadnej zawleczki. Wersja zintegrowanego łożyska z piastą chyba nie posiada tego zabezpieczenia, bo jest niepotrzebna. Mylę się?

Re: Piasta na tył

: 16 sty 2011, 22:12
autor: Artpolo
U mnie nie ma już zawleczki. Jeżeli nie masz pneumata to pozostaje rura.
Solidny klucz, długa rura zaparta o ziemię i pchasz auto. Mój magik szwagier robi to z włączonym silnikiem i na biegu :)
Warto nie pomylić biegu, żeby komuś zębów nie wybić.
Warto to czymś spryskać dzień przed odkręceniem jeżeli zapieczone.

Re: Piasta na tył

: 16 sty 2011, 22:16
autor: BuBu
twister
nie mylisz się nie ma żadnej zawleczki, przechodziłem przez to samo z tym ze poradziłem sobie z tym w dosłownie 5min. podnośnik+klucz pneumatyczny może było tak zapieczone ale poszło ;) powodzenia

Re: Piasta na tył

: 24 sty 2011, 22:33
autor: twister
Chwilę mi zajmie zanim zdobędę klucz pneumatyczny albo poćwiczę na tyle, żeby to ruszyć rękoma ;) W międzyczasie zauważyłem, że z tego koła (tylne lewe) zaczyna wydobywać się jakieś szuranie w momencie pokonywania zakrętów w prawo. Wydaje mi się, że lewe koła są wówczas bardziej dociążone i może to być łozysko, które hałasuje. Ale poprawcie mnie jeśli się mylę.

Re: Piasta na tył

: 25 sty 2011, 1:20
autor: Zoodix
te lewe lozyska cos widze to jedna wielka padaka u mnie tez do wymiany leci a co do odkrecania to tak jak mowia koledzy i ja potwierdze ze zawleczki byly we wczesniejszych polo gdzie mozna bylo z tylu wymienic samo lozysko, te sruby sa fabrycznie ostro zakrecone, ja wzielem do roboty kumpla ktory trzymal klucz przy piascie a ja okrecalem dwumetrowa rurka i poszlo jak z platka bo pamietac trzeba moc do okrecenia sruby to sila razy ramie ;d u mnie juz jest tak wyrobione ze kiedys szumialo przy 80 wczesniej 60 teraz i przy 40 jest glosno wiec wymiana to priorytet, pola garaz i czekamy do wyplaty a co do szurania kola kolego to u mnie to samo przy skrecie