Strona 1 z 1
Po nagrzaniu przestaję pracować 4 cylinder...
: 03 sty 2011, 14:37
autor: adam_OF
Witam!
Tak jak w temacie po nagrzaniu przestaję pracować czwarty cylinder. Sprawdziłem ciśnienie kompresji i wygląda to tak:
Cylinder 1 - 12,7
Cylinder 2 - 13,5
Cylinder 3 - 14,0
Cylinder 4 - 14,2
Po nagrzaniu jak już nie pracuję ten 4 cylinder sprawdzałem czy jest iskra i jest normalnie.
Może ktoś wie w czym rzecz?
Re: Po nagrzaniu przestaję pracować 4 cylinder...
: 03 sty 2011, 15:04
autor: ghul177
podaj co to za silnik kolego. może coś z wtryskiem. skąd wiesz który cylinder nie działa? jakie objawy
Re: Po nagrzaniu przestaję pracować 4 cylinder...
: 03 sty 2011, 15:10
autor: adam_OF
Silnik 1.4 16V DOHC AFH. Nie pracuje 4 cylinder bo sprawdziłem wyciągając kabel. Nierówno pracuje (po wyciągnięciu kabla i przed), drga silnik. A jak sprawdzić wtrysk?
Re: Po nagrzaniu przestaję pracować 4 cylinder...
: 03 sty 2011, 15:16
autor: Borek
[quote="adam_OF"]A jak sprawdzić wtrysk?[/quote]
wyciągnij ten kabel niech pochodzi i wykręć tą świecę-jesli będzie mokra znaczy wtrysk podaje paliwo
Re: Po nagrzaniu przestaję pracować 4 cylinder...
: 03 sty 2011, 15:30
autor: bialy0666
z tego co piszesz to wydaje mi się żę masz za więlką różnice sprężania na poszczegulnych tłokach iniewien jaką jednostką wyraziłeś te wartości. mogą to być uszkodzone zawory ,pierścienie ,cylinder
Re: Po nagrzaniu przestaję pracować 4 cylinder...
: 03 sty 2011, 18:04
autor: marcin86
To sa zapewne wartosci w barach. Takie wartosci podaje monometr do pomiaru cisnienia sprezania. Czesto myli sie go ze stopniem sprezania, a sa to dwie rozne wartosci. Ale wracajac do problemu, odepnij wtyczke od wtryskiwacza, moze sie cos zmieni. Mozesz tez sprawdzic jak wyglada swieca w tym cylindrze, tak jak pisza wyzej. Byc moze padl Ci wtryskiwacz i jest caly czas otwarty. Mozesz sprubowac zamienic go np z tym z 3 cylindra.
Re: Po nagrzaniu przestaję pracować 4 cylinder...
: 03 sty 2011, 19:07
autor: bialy0666
[quote="marcin86"]To sa zapewne wartosci w barach. Takie wartosci podaje monometr do pomiaru cisnienia sprezania. Czesto myli sie go ze stopniem sprezania, a sa to dwie rozne wartosci.[/quote]
dla mnie nie ponieważ można przeliczyć i różnica pomiędzy najwyższą wartością a najniższą wynosi 2,5 i to jest blisko wartości róznicy spreżania na tłokach[3 bary lub 0,3MPa dla benzyniaka] a mierzy ja się przy temperaturze oleju 30* C
im mniejsza różnica tym lepiej dla silnika benzyna czy dizel
dodam jeśli to bary to jeszcze nie jest zle z tym silnikiem poniewaz wartości pomiaru nie spadły do 7 barów czyli 0,7 MPa