Strona 1 z 1
Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 02 sty 2011, 10:12
autor: asad87
Chcę zamontować w swoim polo taki moduł, który włącza podgrzewanie świec żarowych, gdy silnik jest ciepły. Jaki według was jest lepszy ? czy, to nie ma znaczenia ? Proszę o poradę. Dzięki
http://moto.allegro.pl/bmw-opel-vw-dies ... 98653.html
http://moto.allegro.pl/zle-odpala-sintr ... 88788.html
http://moto.allegro.pl/chip-ulatwiajacy ... 76286.html
Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 02 sty 2011, 11:36
autor: Michał88
Te wszystkie moduły są przeznaczone do tdi gdzie pompa sterowana jest elektronicznie a jak jest w aef?
Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 02 sty 2011, 12:22
autor: asad87
http://moto.allegro.pl/bmw-opel-vw-dies ... 98653.html
w opisie tego modułu napisanej jest, że znajduje doskonałe zastosowanie w silnikach vw zwykłych dieslach (1.9D) a ja taki posiadam.... a ma ktoś może taki albo inny moduł zamontowany ?
w AEF pompa raczej nie jest sterowana elektronicznie. ale mogę się mylić....
Zamówiłem taki moduł od firmy MSE w Krakowie. Czekam na przesyłkę i jak zamontuję, to napiszę jak to działa i czy działa
Podobno trzeba to podpiąć pod czujnik temperatury i zasilanie i to wszystko

po przekręceniu kluczyka w stacyjce moduł oszuka czujnik, że jest niska temperatura silnika i załączy grzanie świec i silniczek odpali elegancko, nie męcząc rozrusznika

Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 28 sty 2011, 19:05
autor: asad87
Moduł został dziś zamontowany i sprawuje się dobrze. Świece grzeją niezależnie od tego, jaka jest temperatura silnika.
- czerwony kabelek do zasilania
- czarny do masy
- dwa brązowe do czujnika temperatury silnika
Nie ma już problemu z odpalaniem na temperaturze 70 stopni

Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 28 sty 2011, 20:22
autor: cage009
Odpowiedz mi tylko na jedno pytanie:
jaki jest sens grzania świec żarowych jak silnik jest ciepły?? Bo nie rozumiem sensu tego rozwiązania 
Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 28 sty 2011, 20:43
autor: wodzu.janovia
[quote="cage009"]Odpowiedz mi tylko na jedno pytanie:
jaki jest sens grzania świec żarowych jak silnik jest ciepły?? Bo nie rozumiem sensu tego rozwiązania 
[/quote]
Taki ze inaczej jest ciężko zapalić na ciepłym silniku. Dziwne ?? niekoniecznie. Winna jest pompa wtryskowa . Zapewne polo ma ok 150 -160 tys. Bo wtedy już ona pada. Wiem bo ... sam mialem takie problem tylko ze moja modyfikacja nie kosztowala mnie ani zł i 2 min roboty. Ale na wiosne musze zrobić pompe.
Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 28 sty 2011, 21:00
autor: cage009
To rozumiem że jest usterka pompy. Tylko pytam czy nie lepiej jest ją naprawić, zamiast montować takie wynalazki?? Psująca pompa = większe spalanie, możliwe przecieki itp. Nie lepiej zainwestować raz a porządnie??
Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 29 sty 2011, 8:29
autor: asad87
Autko ma już 180 tyś przebiegu i zapewne pompa tyle samo.... No i długo kręci na ciepłym, tzn raz odpala od razu a raz muszę długo kręcić.... Najlepiej kupić nową pompę ale ona kosztuje z 700zł jak nie lepiej.... i to jeszcze jest ten zasrany lucas.... Spalanie mam w normie, trasa 5,3 miasto do 7 litrów. W mieście robię, krótkie odcinki....
Teraz czekam mnie przegląd, oc + ac i wyjdzie jakieś 700-800zł.... a już na pompę nie będę mieć od razu tyle....
A co zrobiłeś ze swoją pompą, że rozwiązałeś ten problem ? podniosłeś dawkę paliwa na pompie ?
Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 29 sty 2011, 11:56
autor: wodzu.janovia
gorzej

rozłaczylem kabelek od czujnika

Bo masz 4 . 2 na czujniku sa odpowiedzialne za pokazywanie temp. na zegarach a 2 za informacje o temp. dla jednostki sterujacej (bo komputerem tego nie mozna nazwac) i poprostu zawsze widzi ze silnik jest niby zimny. I ustawia sobie automatycznie dawke na zimny silnik. Też mam teraz włąsnie rpzeglad i ubezpieczenie ale zbieram zbieram i zrobie tą regeneracje

Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 29 sty 2011, 13:13
autor: ghul177
wodzu@ to spalanie masz większe i obroty cały czas masz wysokie czyli 1000 nie drażni Ci to? nie lepiej zrobić ten kabelej na przerywnik tak jak ja mam? ze kabelek mam cały czas złączony a gdy nacisne przycisk pod kierownicą (przerywacz) tego magicznego kabelka oszukuje silnik podgrzewa świece ja go puszczam po około 5sekundach i odpalam od strzała i obroty na 950 lecą dodam ze polo na liczniku ma 257tyś :p hehe i wole mieć 700 zł w kieszeni (koszt używki pompy) niż 2zł przerywacz fakt troszke upierdliwe ale przyzwyciaiłem sie.Dodam że dałem sie na to złapać jak kupowałem polo mianowicie handlarze mówili że to przycisk od odcinania zapłonu (że sam sobie świece grzeje itd) hehe taki bajer .dopiero po jakimś czasie zrozumiałem że to tylko przerywnik od temperatury zeby na ciepłym palił.
Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 29 sty 2011, 13:19
autor: wodzu.janovia
[quote="ghul177"]wodzu@ to spalanie masz większe i obroty cały czas masz wysokie czyli 1000 nie drażni Ci to? nie lepiej zrobić ten kabelej na przerywnik tak jak ja mam? ze kabelek mam cały czas złączony a gdy nacisne przycisk pod kierownicą (przerywacz) tego magicznego kabelka oszukuje silnik podgrzewa świece ja go puszczam po około 5sekundach i odpalam od strzała i obroty na 950 lecą[/quote]
Obroty spadaja normalnie na 940-950.... po ok 3 min . I jest ok. na początku spalanie jest wieksze ale... co zrobić. Bedzie cieplej to zrobie pompe i ponownie podepne tak jak ma być. Nie bede sie bawil w prowadzenie kabli itp. bo chwilowo nawet nie mam czasu i gdzie się w to bawić

Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 29 sty 2011, 21:38
autor: asad87
[quote="ghul177"].Dodam że dałem sie na to złapać jak kupowałem polo mianowicie handlarze mówili że to przycisk od odcinania zapłonu (że sam sobie świece grzeje itd) hehe taki bajer .dopiero po jakimś czasie zrozumiałem że to tylko przerywnik od temperatury zeby na ciepłym palił.[/quote]
Podobno dobry bajer, to połowa sukcesu

Dziś patrzyłem na ceny używanych pomp.... i tak 700zł trzeba dać... ale w jakim to stanie.... a wiecie ile kosztuje regeneracja własnej pompy ? i czy to ma sens ? bo za wymianę uszczelki w pompie zapłaciłem 100zł :shock:
Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 30 sty 2011, 1:19
autor: wodzu.janovia
u mnie niedaleko gosciu za 500 regenerowal ale to bylo do Forda Escorta 1.8D
Re: Jaki moduł odpalania wybrać ?
: 30 sty 2011, 9:50
autor: ghul177
podobno ze lucasa cieżko zregenerować wrecz nie opłacalne. podobno jakas tam głowica kosztuje 1800 i pompiarz polecił mi żeby na szrotach pojeżdzić i z jakiegoś anglika kupić (szrotów u mnie pełno) mówi ze im mniejsze zaśniedzenie pompy na zewnątrz tym lepiej i pompa w lepszej kondycji jest. narazie jezdze tym co mam do puki całkiem nie padnie