1.9 aef piszczaca rolka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

x
xxcappucinoxx
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:19

1.9 aef piszczaca rolka

Post autor: xxcappucinoxx »

Witam !
Mam Pytanie.. Od jakiegos czasu, po odpaleniu auta, piszczy rolka , pasek klinowy jest naciagniety ( niedawno byl wymieniany), obroty w tym czasie spadaja prawie o polowe. przy dodaniu lekko gazu, obroty sie podnosza i piszczenie ustaje.
Co to moze byc?
Pozdrawiam
T
Tomo3
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tomo3 »

wymień rolkę napinacza.
czy przed wymianą paska też piszczała rolka?
mi pewen mechanik założył pasek o 2 cm za krótki i wtedy rolka wręcz jęczała na wolnych obrotach
Machanik samochodowy - hobbistycznie ;)
Zawieszenia MTS Technik i inne - zamówienia i montaż
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

pani gosiu sa dwie opcje oczywiście bez urazy poniewaz nie wiem czy koleżanka interesuje się motoryzacją ;
-polinę do mechanika
-zdematować pasek wieloklinowy i posprawdzać wszystkie koła napędzane przez ten pasek czy nie maja luzów[na boki] ,koła; powinny się obracać bez oporów ,jakich szumów ,zgrzytan izapraszam do lektury watku viewtopic.php?f=20&t=26041 poniewaz naprawdę trudno odpowiedzieć jednoznacznie na koleżanki pytanie
edit;
wdodatku obroty spadają i tu może być jeszcze jakaś usterka
x
xxcappucinoxx
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:19

Post autor: xxcappucinoxx »

Nie przed wymiana nic nie piszczało;) teraz gdy auto sie nagrzeje po okolo 3-5 minut to przestaje piszczec ..
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

czyżby pasek BOSHA ???

jeśli tak to się nie dziwię :P

POLECAM CONTINENTAL CONTITECH i po problemie
Czerwone jest szybsze ;-)
x
xxcappucinoxx
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:19

Post autor: xxcappucinoxx »

NIe pasek nie jest Bosha ;) Moze to przez mróz , bo wczesniej nic sie ne dzialo , dopiero od czasu wiekszego mrozu :D he
Chyba odwiedze mechanika :)
Awatar użytkownika
adaxdk
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:16

Post autor: adaxdk »

a czy na pewno idzie to z paska klinowego ?
ponieważ mam podobnie ale pisk (a po rozgrzaniu - szmer) idzie z paska rozrządu.

mi też możecie coś poradzić.
VW Polo 1.9 Diesel 47 kW; 64 KM + 2 przy otwartym lufciku szyberdachu.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli to pasek rozrzadu ,napinacz to radzę jak najszybciej zdiagnozować iwymienić szkody powstałe przy awari rozrzadu mogą być ogramne łącznie zwymianą silnika
k
kufcio
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:53

Post autor: kufcio »

Podepne sie pod temat... Coś piszczy/szumi w okolicach paska alternatora. Dla 100% pewnosci ze to ta okolica zdjołem pasek i zapaliłem auto i... cisza. Kreciłem, ruszałem na boki wszystkimi kołami (alternator napinacz wspomaganie a nawet koło na silniku) bez stwierdzenia który element chałasuje.
Podejrzewam że to słynny napinacz ale czy macie jakis sposób na 100% identyfikacje chałasującego napinacza?
Za sugestie serdecznie dziekuje.
pozdrawiam
k
kufcio
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:53

Post autor: kufcio »

Witam
podepne sie pod temat..

W zwiazku z silnych szelestem z okolic silnika a bardziej paska alternatora zdjołem go i odpaliłem auto w celu upewnienia sie czy to dobry trop. Tak to ta okolica.\
Kreciłem wszystkimi kołami, ruszalem na boki itp w poszukiwaniu uszkodzenia i niestety nic nie znalazlem, wszystki koła pracuja równo bez luzów itp. Jedynie koło na wale korbowym było nie do obadania:)

Czytając forum dowiedziałem sie ze 99% to właśnie zużywający sie napinacz powoduje szelest/świerszcza.
Pytanie:
Jak ustalic na 100% czy to faktycznie on? jak Wy sobie poradziliście z "świerszczem" ?:)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

albo wina napinacza albo wolenego kola na alternatorze tzw sprzegielka alternatora. Stawiam na to sprzegielko.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

nie wiem czy dobrze obadałeś koła ponieważ wystarczy minimalny luz na łożysku i jest ledwie wyczuwalny
aby się upewnić odkręć rolkę napinacza[lewy gwint] i sprawdz dokładnie czy łożysko ma luz minimalny
napinacz powinien stawiać duży opór przy demontażu paska na dodatek sprawdz czy wszystkie koła są w jednej linii [w spół osiowo] może tulejka dzwigni napinacza jest jajowata i dzwignia z rolką jest nie pod kątem prostym
jeśli masz wspomaganie to pompa też może wydawać podobne odgłosy tylko przy skręcie kół do oporu słychać mocno a tu wystarczy za niski poziom płynu
pompa wodna także wydawać może podobne odgłosy
a jeśli chodzi o altka to pewno też ponieważ ma łożyska i szczotki też mogą piszczeć
po prostu trzeba szukać i słuchać
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”