Strona 1 z 1

Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 29 gru 2010, 14:42
autor: rafisoltys
Witam,

W swoim Classicu mam silniczek 1,6 8V 75 PS o oznaczeniu 1F monotronic. Zastanawiam się czy możliwe jest przerobienie wtrysku paliwa na wielopunktowy ? Podejrzewam, że będę potrzebować kompletny rozrząd, listwę z wtryskiwaczami i komputer.

Jest sens aby się w takie coś bawić Opłaca się to ?
A nawet jeśli się nie opłaca to co bym jeszcze potrzebował ?

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 30 gru 2010, 15:08
autor: marcin86
Szczerze to nie oplaca sie to w zadnym wypadku.
Chyba ze mialbys dawce z wszystkimi elementami. Potrzebujesz komputer, kompletna wiazke komputera, listwe wtryskowa, zestaw czujnikow (np inny czujnik temperatury, przeplywomierz itp), mozliwe ze potrzeba bedzie ingerencja w program komputera. A po co chcesz to przerabiac? Lepiej jak wpakujesz gaz do silnika lepiej na tym wyjdziesz.

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 30 gru 2010, 19:26
autor: Artpolo
marcin86 załóżmy, że nie mówimy o opłacalności. Mi też mówili po co Ci szczęki z tył - wymień bębny i będziesz jeździł :)
Czy sam silnik to wytrzyma ? Czy do wymiany również korbowody i wałek?
Jakiś miesiąc temu też mnie to zainteresowało.
Uważam jednostkę 1F za bezawaryjną i nigdy bym do niej gazu nie podłączył.

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 30 gru 2010, 19:31
autor: rafisoltys
[quote="Artpolo"]marcin86 załóżmy, że nie mówimy o opłacalności.
Czy sam silnik to wytrzyma ? Czy do wymiany również korbowody i wałek?
Jakiś miesiąc temu też mnie to zainteresowało.
Uważam jednostkę 1F za bezawaryjną i nigdy bym do niej gazu nie podłączył.[/quote]


Ja u siebie gaz właśnie mam wstawion BRC Just. Zrobiłem już na nim 10 000 km w niecałe 3 miesiące i nie ma z nim ani z silnikiem żadnych problemów. Spalanie gazu w trasie poniżej 8 litrów w mieście ok 12.

Ale nie o tym miała być mowa w tym temacie, a pytam się dlatego, że na wielpunktowym wtrysku zawsze parę koni by się dognało pod maskę.

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 31 gru 2010, 9:03
autor: marcin86
Jesli popatrzysz na wykaz silnikow to zobaczysz ze te dwa silniki maja ta sama pojemnosc, skok tloka i jego srednice. Wiec w najlepszym wypadku wal bedzie ten sam. Z czystych wzgledow obnizenia kosztow produkcji wal korbowy, korbowody i tloki beda te same. Zauwazylem ze w przypadku innej pojemnosci, VW czy Audi takze stosuja tylko zmiane skoku tloka, tzn wkladaja inny wal. Moim zdaniem silnik spokojnie by wytrzymal zmiane sposobu zasilania z jednopunktowego wtrysku na wielopunktowy. Ale dalej nie widze sensu, takiej zmiany. Samochod nie robi Ci psikusow? Jezdzi a im silnik ma mniej elementow tym jest mniej zawodny.

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 31 gru 2010, 9:16
autor: Goozik
a wiec bedziesz musiał zmienic wiele rzeczy
pompe paliwa,instalacje silnika,kolektor ssacy,wtryski ecu
ja co prawda takie cos zrobiłem u siebie w polo ale u mnie była troche inna historia,bo miałem w aucie wielopunkt a kupiłem silnik za monowtrysku i przełozylem caly osprzet tylko
u ciebie bedzie wiecej zabawy

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 31 gru 2010, 9:16
autor: Goozik
a wiec bedziesz musiał zmienic wiele rzeczy
pompe paliwa,instalacje silnika,kolektor ssacy,wtryski ecu
ja co prawda takie cos zrobiłem u siebie w polo ale u mnie była troche inna historia,bo miałem w aucie wielopunkt a kupiłem silnik za monowtrysku i przełozylem caly osprzet tylko
u ciebie bedzie wiecej zabawy

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 31 gru 2010, 10:35
autor: rafisoltys
Teraz właśnie nasunęła mi się myśl, że jak dobrze pamiętam to mój silnik ma pojemnośc 1595 ccm.

A z tego co wiem to te na multi mają 1598 ccm.

Czyli lepiej swap zrobić, bo nigdy nie wiadomo co to wyjdzie.

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 31 gru 2010, 13:33
autor: marcin86
[quote="rafisoltys"]Teraz właśnie nasunęła mi się myśl, że jak dobrze pamiętam to mój silnik ma pojemnośc 1595 ccm.

A z tego co wiem to te na multi mają 1598 ccm.[/quote]
Ale kolego zalezy z jakiego silnika chcesz brac osprzet, pojemnosc jest w zasadzie o tyle wazne zeby wiedziec aby czasem nie brac osprzetu z 1.4, albo z 1.8 badz 2.0. bo wtryski moga miec za mala albo za duza wydajnosc, i zalewac silnik.
Tu masz caly wykaz... http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/dane-silnikow. Znajdz Swoj jest na samym koncu prawie. Znajdz ten z ktorego osprzet chcesz wlozyc.
Tak nawiasem mowiac golf mk3 GTi mial 4 silniki 8 zaworowe rozniace sie sposobem zasilania, a konkretnie samym wtryskiem, oraz dwa 16 zaworowe. A wszystkie one mialy ta sama pojemnosc. A malo tego wsadzajac do silnika ADY (8V) osprzet i glowice z ABF'a (16V) robiles skok z 115km na 150, bo tylko tym sie roznily. Miedzy wszystkimi silnikami wystepuja drobne roznice, ale bloki silnika zazwyczaj sa te same. Znam przypadek gdzie znajomy do golfa mk1 GTI zamiast mechanicznego wtrysku zalozyl Digifant'a z golfa mk3 i mu to dzialalo elegancko.
Jesli wezmiesz AEE chyba jest na wielopunkcie, to jedyne co zyskasz to moze niewiele mniejsze spalanie bo moc ten silnik ma ta sama co Twoj. Ale przelicz to teraz ile wydasz na ta podmiane, i po jakim czasie Ci sie to w paliwie zwroci. Moim zdaniem jest to bez sensu.

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 31 gru 2010, 20:27
autor: rafisoltys
A mnie chodzi aby trochę kucy dopędzić.

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 11 sty 2011, 1:12
autor: Artpolo
rafisoltys trzeba poszukać informacji na temat silnika 1.8 ABS, ADZ
Silnik 1F został fabrycznie zredukowany z tych silników.
Wywiedziałem się, że można montować osprzęt z 1.8.
1F z racji konstrukcji pod 1.8 jest bardzo wytrzymałym silniczkiem choć i na 1.8 ludzie nie narzekają.

Zbieram wszystkie możliwe materiały na ten temat.

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 20 sty 2011, 17:30
autor: rampage
A ja na twoim miejscu zamiast bawić się w przekładki osprzętu, kupił bym silnik 1.8 T od audi a3 i założył bym do polo.
poniżej filmiki z youtube fajnie śmigają takie autka ;) pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=UHP60SPZ ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=7-JB42DIbYI

Re: Przeróbka monotronic na wielopunktowy wtrysk

: 21 sty 2011, 19:09
autor: marcin86
Widac ze nowy jestes...
Do tego dochodzi grubsza przerubka, taki silnik moglbys predzej wpakowac do ibizy niz do polo. Polo ma za mala komore silnika, trzeba ciac podloznice. A na dodatek chamulce zmienic na wieksze, z tylu napewno zalozyc tarcze. Jak widzisz koszta juz rosna. A taki silnik nie kupisz za grosze. Pare tysiecy trzeba dac za caly ze skrzynia, kompletna wiazka elektryczna. No i co najwazniejsze w dobrym stanie.