ZIMA - Temperatura silnika SDI (może i inne silniki?)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
BocianWaw
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 gru 2010, 22:22

ZIMA - Temperatura silnika SDI (może i inne silniki?)

Post autor: BocianWaw »

Witam - nie znalazłem topic'u o temperaturze silnika - a "nadejszła" zima i robi się kiepskawo ... Moj SuperKlekotDIesel po przejechanym odcinku około 8km w mieście, najczęściej w korku ... ledwie nagrzewa się do ... 50 stopni ... (jeszcze białe pole wskaźnika - białe chyba od koloru śniegu :szefu: )
Pytanka:
1. Jaka jest prawidłowa temp rozgrzanego silnika SDI?
2. Czy SDI (lub inny VW diesel) naturalnie rozgrzewa się długo?
3. Czy przysłaniacie na zimę chłodnicę, jakowąś derką?
4. Wymiana Termostatu - pewnie pomoże ...
5. Czy występują termostaty w odmianie "zimowej"/"letniej"?
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Ad.1. Na wskaźniku temp. powinieneś mieć 90stopni
Ad.2. Ciężko powiedzieć, będzie to zależeć od konstrukcji silnika i jego pojemności
Ad.3. Jeśli termostat jest sprawny to przysłanianie chłodnicy nie ma dużego znaczenia
Ad.4. W Twoim przypadku - na 100%
Ad.5. Nie występują. Termostat w zależności od temp. płynu w układzie otwiera/zamyka duży obieg przez chłodnicę. W zimie zrobi to później, w lecie wcześniej.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Ja zasłoniłem chłodnice kartonikiem bo ledwo co 70 stopni miał,
teraz nareszcie dochodzi do 90 ;)
B
BocianWaw
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 gru 2010, 22:22

Post autor: BocianWaw »

Będę zmieniał olej to i termostat zmienię przy okazji, bo mi zimny wiatr chula po łydkach :-)
A całkowite zakrycie chłodnicy skutkuje tym, że jak się ostro daje w palnik na trasie - to się rozgrzewa, ale po mieście i tak ZIMA!
Jak mówi cytata " Jak jest zima, to musi być zimno! Takie jest odwieczne prawo natury" :-)
Awatar użytkownika
Gepard
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:14
Lokalizacja: Zabrzeg SBI

Post autor: Gepard »

8 km i dalej 50 stopni? wyłącz nawiew ciepłego powietrza albo zmniejsz go do połowy. Swoją drogą sprawdź poziom płynu.Ja raz w classicu ( też 1,9 SDI) też się zastanawiałem czemu nie grzał.... nie było płynu. Aktualnie w TDI po przejechaniu 5 km mam ok 70 stopni.
POLO CLASSIC - Maluch wsród Limuzyn
2012 Ślesin
2013 Ślesin
2014 Ślesin
B
BocianWaw
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 gru 2010, 22:22

Post autor: BocianWaw »

[quote=""Gepard""]8 km i dalej 50 stopni? wyłącz nawiew ciepłego powietrza albo zmniejsz go do połowy. Swoją drogą sprawdź poziom płynu.Ja raz w classicu ( też 1,9 SDI) też się zastanawiałem czemu nie grzał.... nie było płynu. Aktualnie w TDI po przejechaniu 5 km mam ok 70 stopni.[/quote]

Toż to Panie S Z O K !
Zmneijszyłem grzanie i temperatura się podniosła!
Normalnie nagrzewnica tak wychładza!
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""BocianWaw""]Zmneijszyłem grzanie i temperatura się podniosła![/quote]
Ja w zimie czekam, aż silnik trochę się nagrzeje i dopiero włączam grzanie w aucie. Przed rozgrzaniem silnika i tak leci raczej chłodne powietrze, więc nie ma sensu. Po 3-4km mogę dawać grzanie na maks i w aucie jest upalnie :beach:

[quote=""BocianWaw""]Normalnie nagrzewnica tak wychładza![/quote]
Nagrzewnica dość konkretnie odbiera ciepło z układu chłodzenia, więc jak dajesz maks grzanie w aucie i to jeszcze przy niesprawnym termostacie, to rzeczywiście nawet po 8km wskazówka od temp. może leżeć.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

moj SDI ma tą przypadłość też. zasłaniam kartonikiem chłodznice bo jest masakra ale winie za to termostat. czeka już nowy u mojego klubowego mechanika z płynem ori VW także teraz tylko czas znaleźć i będzie git :) niestety ta konstrukcja to wolnossąca jednostka - strasznie wolno się nagrzewa, TDI to inna historia niestety ;)

nagrzewnica bardo wychładza :) ze zepsutym termo może całe ciepło z silnika zabrać praktycznie ;)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
B
BocianWaw
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 gru 2010, 22:22

Post autor: BocianWaw »

No więc chłodnica już w 100% zasłonięta. Użyto dywaników gumowych tylnego rzedu siedzeń. Pomogło! Dziś w mieście po około 20km przejechanych osiągnąłem sukces! 90stopni! pierwszy raz od 20 października (kiedy to parcha kupiłem) "=_)
Termostat wciąż w planach :-))))
Awatar użytkownika
tocamartin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 31 mar 2010, 16:34
Lokalizacja: DZA

Post autor: tocamartin »

BocianWaw słuchaj ja w moim szmeldzwagenie sdi zasłaniam grila od wewnątrz na każdą zime. Przy -20' (bez grzania budy) po 4-5 km(trasa), po 2km (miasto) juz jest 70' i leci do góry.
moja rada: wyłącz grzanie budy, masz pare na szybach, nawiew nastaw na zimny (nie patrz na marudzenie pasażerów, ze zimno ;) ).
pozdro!
[size=12px]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”