Termostat i czujnik temperatury płynu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

E
Exodos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Termostat i czujnik temperatury płynu

Post autor: Exodos »

Witam, po dość długiej przerwie, mam dwie małe awarie, a mianowicie, do wymiany mam termostat, auto grzeje się bardzo długo, dla tego rodzi się pytanie, gdzie on się znajduje, bo jakoś go nie mogę zlokalizować, druga sprawa, mam strasznie duże ssanie i do tego strasznie długie, ale pewnie jest to spowodowane termostatem, ssanie jest na poziomie 2000 - 2500 RPM i nie wyłącza się nawet po przejechaniu 5-6 km.
Jaki tam jest gaźnik nie mam pojęcia. Autko od użytkownika NeVWille.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

masz tam pierburga 1b. Nevwile juz rok temu mial problemy z tym gaznikiem.

zaslon chlodnice a dowiesz sie czy termostat jest sprawny.
E
Exodos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Exodos »

Mam też cały motor 1.1, ale ze ssaniem manualnym, zastanawiam się czy przypadkiem go nie przerzucić.
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Witam termostat masz w plastikowym króćcu przykręconym do głowicy pod aparatem zapłonowym a ssanie najlepiej byłoby przerobić na ręczne jest do tego manual na francuskim forum polo.
Ja do swojej padlinki nawet kupiłem gaźnik od kadeta ale jak to mówią szewc boso chodzi skończyło się na planach .
Te gaźniki mają niestety sporo przejechane u mnie np. bardziej foszy na benzynce niż na lpg .
To że trzyma Ci cały czas wysokie obroty to trochę dziwi u mnie na zimnym motorze naciskam gaz puszczam i odpalam i wchodzi na wysokie obroty a ze nie lubię jak wyje to nacisnę gaz puszczę i sobie zejdzie na niskie obroty a Ty mówisz że ciągle wyje normalnie obłęd.Może kolega Bruczyk skomentuje .
Pozdrawiam Witek.
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

termostat w króćcu pod aparatem zapłonowym
czujnik temperatury też w króćcu kolor niebieski od ssania czarny od wskazania na licznik
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Dobrze ustawione ssanie to obroty 1800+/-50. Tam ssanie jest sterowane głównie płynem chłodniczym idącym przez gaznik. 5km to powinna być już temperatura robocza. Ssanie ręczne jest bardzo fajne bo sam decydujesz kiedy potrzebujesz je mieć. W maluchu np. Używałem ssania tylko do uruchomienia i ruszania. Silnik HZ potrafi być wdzięczny w użytkowaniu ale też i bardzo kosztowny.
E
Exodos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Exodos »

Najpierw sprawdzę ten termostat, zakryłem chłodnicę kartonem.
Gaźnik chyba wymienię na ten z 1.1 z ręcznym ssaniem, bo całego motoru już nie zdążę przełożyć.
E
Exodos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Exodos »

Temat powrócił, wymieniłem termostat, stary był padnięty, teraz motor bardzo ładnie się zagrzewa i trzyma temperaturę, jednak ssanie chodzi bardzo długo, przejadę ok. 10 km w trasie i dopiero ssanie zejdzie, normalnie masakra, przez co jeszcze dużo zupki pochłania.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”