Strona 1 z 2

[6n2] prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 16:44
autor: Czarny000
Witam serdecznie. Pokrótce wyjaśnie moja sytuację. Otóż wczoraj zakupiłem regenerowany akumulator 70aH firmy warta z roczną gwarancją. Poprzedni po pierwsze za słaby na zime po drugie kompletnie sie wysypał.. Nawet codzienne 12-godzinne ładowanie ledwo pomagało. Ale do rzeczy. Koleś który ma ta firmę zajmująca się akumulatorami sprawdził ładowanie przy okazji i nie znam się na tym ale pisało na jego urządzeniu 14.65 i powiedział że jest bardzo dobre. Ok. Na drugi dzień, po 8 godzinach stania na parkingu ledwo załapał... dosłownie ledwo :( . No to jade do niego. Ma te wszystkie jakies mierniki, sprawdza, obciąża akumulator grzebie i wykazuje sprawnośc 100%, nawet zdemontował i na jakis tester go wziął. Ale miał takie urządzenie własnie do sprawdzania stanu akumulatora itp. itd. podłaczył swoimi dwoma klemami z tego urządzenia do + i - a trzecią klemę taką plastikową opasał przewód + i ten drugi który leci z tej skrzyneczki z bezpiecznikami nad akumulatorem. wykazało na wyłączonym aucie i wszystkich urządzeniach że pobiera mi 0.30a... I teraz pytanie do speców. Czy to normalne? Jesli nie to co w szczególności sprawdzić z elektryki jeśli gdzieś "kradnie" prąd... :( poratujcie bardzo was proszę. Z góry dziękuje

Re: prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 17:01
autor: Alone
Coś ci kradnie prąd. U mnie pobór prądu jest 0,01A a na włączonym alarmie 0,02A. Dobra metoda podpiąc miernik pod akumulator i wyjmowac bezpieczniki po jednym i sprawdzac kiedy spadnie pobór prądu. Maksymalny pobór prądu to 0,05A ale też spotkałem sie z wartosciami 0,08A jako normalne ale to raczej naszych aut niedotyczy.Zrób to jak najszybciej bo póżniej wogóle nie zapalisz auta. A ile dałes za ten regenerowany akumulator??? Nielepiej było kupic nowy???

Re: prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 17:33
autor: Czarny000
[quote=""Alone""]Coś ci kradnie prąd. U mnie pobór prądu jest 0,01A a na włączonym alarmie 0,02A. Dobra metoda podpiąc miernik pod akumulator i wyjmowac bezpieczniki po jednym i sprawdzac kiedy spadnie pobór prądu. Maksymalny pobór prądu to 0,05A ale też spotkałem sie z wartosciami 0,08A jako normalne ale to raczej naszych aut niedotyczy.Zrób to jak najszybciej bo póżniej wogóle nie zapalisz auta. A ile dałes za ten regenerowany akumulator??? Nielepiej było kupic nowy???[/quote]

dałem 100zł z roczną gwarancją ale widze że tu teraz nie akumulator winny. Porządna centra futura to wydatek 300-400zł a teraz niestety mam inne wydatki. Na przyszłą zimę zakupię napewno. No dobrze spróbuje Twojej metody ale powiedz mi jeszcze które bezpieczniki? W półeczce wewnątrz po lewej te małe czy nad akumulatorem te 4 czy 5 sztuk?

Re: prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 17:42
autor: bazi
[quote=""Czarny000""]powiedz mi jeszcze które bezpieczniki? W półeczce wewnątrz po lewej te małe czy nad akumulatorem te 4 czy 5 sztuk?[/quote]
Wszystkie pojedyńczo po kolei. Az wreszcie trafisz na taki po wyjeciu ktorego pobor pradu spadnie.
Najlepiej zaczac od tych bezpiecznikow pod ktore podpiete sa radio, alarm, centralny zamek czy inne pradozerne akcesoria.

Re: prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 17:45
autor: Cinal
Nie mogłeś odpalic auta.

Akumulator sprawyn.

Moja sugestia jest taka:
- Zobacz czy masz szczelne kable wysokiego napiecia w samochodzie i czy iskra nie lata ci po silniku.
- Albo zrobione masz gdzies przebicie i najlepiej jechac do elektryka.

Pytanie:
Zmnieniałes ostatniam czasem radio czy głosniki??

Re: prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 18:04
autor: bazi
Instrukcja jak miernik podlaczyć
viewtopic.php?f=14&t=15686&p=136062#p136062

Re: prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 18:42
autor: sabled
[quote=""Cinal""]Moja sugestia jest taka:
- Zobacz czy masz szczelne kable wysokiego napiecia w samochodzie i czy iskra nie lata ci po silniku.
- Albo zrobione masz gdzies przebicie i najlepiej jechac do elektryka.[/quote]
Iskra przy dieslu... :blind:

To ja się podepnę. Rozrusznik może Ci pada? W transporterze T4 w tym roku wymieniłem akumulator, ale nadal na zimnym silniku ciężko kręcił (bardzo ledwo). Wymiana rozrusznika pomogła. To raz. Dwa: masz wzmacniacz do CA?

Re: prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 20:19
autor: Czarny000
[quote=""sabled""][quote=""Cinal""]Moja sugestia jest taka:
- Zobacz czy masz szczelne kable wysokiego napiecia w samochodzie i czy iskra nie lata ci po silniku.
- Albo zrobione masz gdzies przebicie i najlepiej jechac do elektryka.[/quote]
Iskra przy dieslu... :blind:

To ja się podepnę. Rozrusznik może Ci pada? W transporterze T4 w tym roku wymieniłem akumulator, ale nadal na zimnym silniku ciężko kręcił (bardzo ledwo). Wymiana rozrusznika pomogła. To raz. Dwa: masz wzmacniacz do CA?[/quote]

Wzmacniacza nie mam. Czasem rozrusznik przy odpalaniu mi sie zawiesza.. Ale to bardzo rzadko. Zastanawia mnie to dlaczego na postoju pobiera aż tak dużo energii.. przecież wtedy rozrusznik nie pracuje, wszystko było wyłączone i pokazywało 0,30a. dobra sprawdzę w poniedziałek te bezpieczniki... w sumie to najprostsza metoda i mogę ją wykonać samodzielnie. Jeśli dalej dupa to pojadę do jakiegoś speca... Jeśli ktoś ma jeszcze jakiekolwiek sugestie to proszę o wsparcie. Pozdrawiam i życze miłej nocy

Re: prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 21:13
autor: Zoodix
ja mam jedną sugestię że wcale nie musisz kupować hiper mega akumulatora ja kupiłem akumulator westa 50ah wapienno siarkowy czy jakoś tak dałem za niego 200zł i niemam z nim żadnych problemów mam gwarancję na 2 lata i co pół roku mam z nim na przeglądzie sie zjawiać jeśli coś będzie nie tak to dostanę nowy a jeśli będzie wszystko git to przedłużą mi gwarancję o pół roku

Re: prąd ucieka?

: 04 gru 2010, 22:55
autor: Czarny000
[quote=""Zoodix""]ja mam jedną sugestię że wcale nie musisz kupować hiper mega akumulatora ja kupiłem akumulator westa 50ah wapienno siarkowy czy jakoś tak dałem za niego 200zł i niemam z nim żadnych problemów mam gwarancję na 2 lata i co pół roku mam z nim na przeglądzie sie zjawiać jeśli coś będzie nie tak to dostanę nowy a jeśli będzie wszystko git to przedłużą mi gwarancję o pół roku[/quote]

No tak kolego ale Ty masz pojemnośc 1.0 i na dodatek benzyne... Akumulator żeby odpalić diesla musi mieć niezłego kopa... Jak dzwoniłem do centrali Centry i Boscha to do mojego silnika według nich to max 74Ah.. ja zakupiłem 70AH więc jest ok. W serwisie VW nie polecali akumulatora poniżej 64AH... Mówili że zimą mogą być problemy... A niestety tak jak pisałem wyżej.. taka 70 z boscha lub centry to wydatek około 300-400zł.

Re: prąd ucieka?

: 05 gru 2010, 0:12
autor: Ralph
Jakie masz radio i jak podłączone? Czy dziala zawsze, czy dopiero po kluczyku możesz je włączyć?

Re: prąd ucieka?

: 05 gru 2010, 0:20
autor: Czarny000
[quote=""Ralph""]Jakie masz radio i jak podłączone? Czy dziala zawsze, czy dopiero po kluczyku możesz je włączyć?[/quote]


mam JVC coś tam :D mp3, może chodzić stale bez przekręcenia kluczyka.

Re: prąd ucieka?

: 05 gru 2010, 0:30
autor: Ralph
Niby JVC nigdy nie robil mi numerów z podjadaniem prądu, ale proponuje odłączyć go na czas pomiarów lub na jakiś czas zrobić tak zeby chodzil z kluczyka.
Wykluczysz czy to nie radio, robi Ci psikusa.

Rzuć okiem tutaj:
viewtopic.php?f=12&t=11775

Re: prąd ucieka?

: 05 gru 2010, 10:48
autor: Zoodix
właśnie jak kolega Ralph wspomniał u ciebie w kostce iso mogą być pokręcone 2 kabelki tzw. podtrzymywanie pamięci które daje prąd ciągle z kabelkiem od prądu od zasilania po przekręceniu kluczyka

Re: prąd ucieka?

: 05 gru 2010, 18:40
autor: lismen82
dokladnie, koledzy maja racje
jak pracowalem w serwisie vw to dwa razy przyjezdzal to nas klient polo 9n i twierdzil ze jak auto stoi 2-3 dni to nie moze go odpalic bo aku mu sie wyladowuje. Elektryk zaczal sprawdzac wszystko po kolei zaczynajac od alarmu. Okazalo sie ze najwiecej pradu na postoju pobiera radio JVC (zamontowane w serwisie). Na probe klient mial odlaczone radio na dwa tygodnie i bylo ok. Zakupil nowe radio ktore zostalo zamontowane i problem znikl.
Proponuje sprawdzic radio i glosniki, potem alarm i centralny zamek