Płyn chłodniczy z wiekiem traci swoje właściwości. I powiedzmy jeśli w jednym roku wytrzymywał do -35 to za rok już może być -33 itd. Raz na jakiś czas wypadałoby go wymienić całkowicie.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się!
[quote=""Tomek001""]Płyn chłodniczy z wiekiem traci swoje właściwości. I powiedzmy jeśli w jednym roku wytrzymywał do -35 to za rok już może być -33 itd. Raz na jakiś czas wypadałoby go wymienić całkowicie.[/quote]
płyn chłodniczy wynienia się na ciepłym silniku poniżej 90*C jeśli silnik jest zimny uruchomić aż przewód gurny chłodnicy stanie sie ciepły
do sprawdzenia gęstość płynu chłodniczego mamy przyrząd zwany areometrem
po zmierzeniu płynu wzależności od wskazania , spuszczamy plyn zukładu chłodzenia i dolewamy czystego środka [koncentratu jaki podaje producent pojazdu np; G 12]np ;
wskazanie areometru -20*C wymagana wartość -25*C ilość cieczy do wymiany 1,0 L
wskazanie areometru -20*C wymagana wartość -35*C ilość cieczy do wymiany 2,5 L
wskazamie areomeyru-25*C wymagana wartość -35*C ilość cieczy do wymiany 2,0 L
wskazanie areometru -30*C wymagana wartość -35*C ilość cieczy do wymiany 1,0 L
jeśli wskazanie areometru wskazuje wymaganą wartość cieczy to płynu nie wymieniamy
wymieniamy płyn jeśli został zlany [nie wlewamy płynu poraz drugi doukładu]; przy remącie, wymienione zostały głowica lub inneczęści układu chłodzenia z stopów lekkich.plyn zawiera środki konserwujące
jeśli była dolewana woda sprawdzamy gęstość płynu ipostępujemy według wskazań areometru