Strona 1 z 2

[6n2] Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 28 lis 2010, 17:04
autor: krzysiekkrgu
Tak jak w temacie, ktoś już tego próbował?? w dieslach często się tak robi, że zakrywa się np. tekturą chłodnicę w celu szybszego nagrzewania silnika, pytam bo wczoraj w nocy po zrobieniu 20km temperatura wzrosła tylko do 75C, tzn miałem włączone ogrzewanie na maxa i nie przekraczałem 2tys obrotów, dopiero jak wyłączyłem ogrzewanie i zwiększyłem obroty to silnik nagrzał się do 90C i potem było już ok, ma ktoś jakieś doświadczenie z tym? planuję też wymianę termostatu chociaż ten wg mnie sprawuje się prawidłowo.

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 28 lis 2010, 17:22
autor: wojtasllb
z tego co mi wiadomo to nie ma sensu takie działanie ,bo przecież dopóki silnik nie osiągnie 80-90stopni płyn chłodniczy krąży w "małym" obiegu i omija chłodnice,więc zakrywanie jej nie ma sensu, w sumie zawsze mnie to ciekawiło czego tyle ludzi nadal zakrywa chłodnice nawet w nowoczesnych autach, nawet można kupić dedykowane przesłony na grill z pleksi , u mnie nie zaobserwowałem żadnych zmian,ostatnio w -3 nagrzał się do 90stopni po około 3 km, a nawiew chodził na 80% w temp 26stopni

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 28 lis 2010, 19:08
autor: danielek_88
zgodzę sie z tym co pisze kolega wyżej, sam przerabiałem ten temat i zakrywanie chłodnicy mija sie z celem. Jest na forum temat gdzie poruszono kwestię zastosowania podgrzewacza płynu który usprawni uzyskanie w szybszym czasie 90C. Według mnie to jest lepsze rozwiązanie problemu wolnego nagrzewania się silnika.

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 28 lis 2010, 19:12
autor: KoKo
ale jak jedziesz to masz podmuch wiatru na chłodnicę i płyn w chłodnicy robi się jeszcze zimniejszy co opóźnia nagrzanie tak mi mówił znajomy mechanik :P

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 28 lis 2010, 19:40
autor: wojtasllb
ale skoro płyn w chłodnicy nie bierze udziału w obiegu dopóki silnik się nie nagrzeje to nie ma znaczenia w dalszym ciągu i może sie ochładzać, wtedy tylko wyziębiony silnik wpływa na tępo nagrzania układu ;)

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 29 lis 2010, 8:19
autor: rat4
zastosowanie osłonki na chłodnicę przy sprawnym termostacie to jak dmuchanie na lody,
także bardziej będzie to odczuwalne jako efekt placebo, dodam że chłodnica w polo ma gródź oddzielającą cały system chłodzenia od bloku silnika, cały plastik oddziela chłodnicę i nie ma tu mowy o dmuchaniu na silnik, jedyne rozwiązanie to dolna osłona silnika która może co nieco przyśpieszyć nagrzewanie silnika.

temat wałkowany wiele razy poczytaj sobie:

viewtopic.php?f=21&t=12878

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 29 lis 2010, 16:51
autor: krzysiekkrgu
Dzięki za odpowiedzi:) wczoraj zrobiłem 150km ale nie włączyłem od razu ogrzewania na max i kręciłem autko trochę powyżej 2tys obrotów i wszystko grało pięknie;) także tektura odpada;)

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 30 lis 2010, 0:47
autor: gallus
ja tak tylko skromnie dodam że przy tym kursie 20km mogła zaistnieć sytuacja że miałeś trochę ponad 70 st. właśnie dlatego że termostat otworzył Duży obieg. i wtedy temp spadła. Ja mam dość często taką sytuacje.

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 30 lis 2010, 11:27
autor: rat4
miałeś trochę ponad 70 st. właśnie dlatego że termostat otworzył Duży obieg
no to uwalony termostat, termostat powinien się otwierać dopiero jak już konkretnie silnik zagrzejesz w innym przypadku termostat puszcza zbyt wcześnie wodę na duży obieg, i wymaga wymiany na nowy.
Wg tego co napisałeś gallus masz do wymiany termostat, termostat ma trzymać zimne naprawdę długo i nie puszczać wody na chłodnicę, na blacie masz mieć po kilku km (3-5 km) 90 stopni bite, i nie ważne czy w trasie czy w korku, wtedy dopiero termostat pracuje jak należy.

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 30 lis 2010, 18:54
autor: stillo
3-5km... ja mam 90'C po przejechaniu ok 10km :? przy dmuchawie wlaczonej na 1 stopniu i 3/4 cieplego.Dodam że termostat wymieniony tak samo jak płyn w chłodnicy.Tyle że to 1,9 SDI i chyba one tak mają...

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 30 lis 2010, 19:03
autor: rat4
wlaczonej na 1 stopniu i 3/4 cieplego
no jeśli na gorącym nawiewie no to automatycznie dłużej się nagrzewa silnik ale nie aż 10 km...

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 30 lis 2010, 19:29
autor: stillo
u mnie niestety tyle to trwa i chyba nie da się temu zaradzić dlatego też się zainteresowałem sprawą zasłaniania wlotu chłodnicy.
Dla przykładu-dzisiaj auto stało 8h w podziemnym parkingu, było tam może z 5 stopni, po przejechaniu ok 8-9km wskazówka była pomiędzy 70 a 90, na dworze ok -7'C, ustawienia nawiewu-jak wyżej.

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 30 lis 2010, 19:45
autor: Zoodix
u mnie w polówce zawsze jest włączony nawiew na 1 biegu i max ciepla i tego się nie przestawia oczywiscie w zimie wiec juz wiem dlaczego dluzej sie silnik nagrzewa

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 30 lis 2010, 20:29
autor: Tomek001
Ja staram się przez pierwsze 1-2 km nie włączać wcale nawiewu, bo i tak mało co daje. Po 3-5km mam już stałą temperaturę ok. 90 stopni. Co innego jak stoję w korku i auto ledwo sobie pyrka. Wtedy nie grzeje się tak szybko.

Re: Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

: 03 gru 2010, 20:10
autor: stillo
Dzisiaj wieczorem zakrylem 2/3 wlotu powietrza do chlodnicy kartonem.Jutro napisze czy cos to dalo poza tym ze wiesniacko wyglada ;)

Moje obserwacje:
Dzisiaj-temperatura -12C
cieplejsze powietrze z dmuchawy po ok 2km /wcześniej ok 5km
temperatura silnika 90C po ok 6-7km / wcześniej ok 10km
na trasie przy jezdzie 90-120km/h temperatura utrzymywała się na 90C / wcześniej potrafiła delikatnie spaść

dmuchawa na 1 stopień, max ciepło

Różnica jest spora, do końca zimy nie ściągam tego kartonu :)

Testujcie i podzielcie się swoimi spostrzeżeniami :good: