Strona 1 z 1

Rygielek w klapce wlewu paliwa

: 22 lis 2010, 21:11
autor: christopherek
Jak w temacie nie chcę pisac centralny zamek itp itd.chodzi mi o rzeczowe podejście do tematu.mianowicie prawdopodobnie mam nieszczelność w klapce wlewu paliwa.mam centralny pneumatyczny oryginalny.wszystko jest ok poza rygielkiem.Zamykam z pilota wszystkie drzwi,klapę i klapkę bagażnika rygluje-pompka działa 5sek mniej więcej w tym czasie i jest ok-drzwi zamkniete.otwieram pilotem i pompka wyje jakby miała zaraz zakończyć żywot,rygle w drzwiach ani drgną,w klapce wlewu paliwa słychać delikatnie sssssssssssssssss-jak popchnę palcem rygielek wszystko się otwiera-pompka przestaje wyć.z tego wynika że coś jest nie tak z samym ryglowaniem klapki.oto moje pytanie:Jak się dostać do całego ustrojstwa łacznie z rygielkiem w klapce.chciałbym jakiś rzeczowych odpowiedzi gdyż chcę to naprawić a nie uśmiecha mi się na deszczu stać i metodą prób i błędów z tym walczyć.Pompkę dam radę wyjąc ze styropianu,styropian tak ciasno siedzi że raczej nigdy go nikt nie wyjmował.od pompki odchodzi przewód który idzie w trójnik i jedna część idzie do słupka C a drugi przewód idzie za blachą na której zamocowany jest prawy tylny pas.nie ma jak się dostac tam ręką,myślałem że jak złoże oparcie i zdejmę plastik to się dostanę ale chyba nie ma to sensu.przejrzałem Etkę i nic ciekawego nie znalazłem,instrukcję obsługi od auta ale też nei za specjalnie bo gebelsowemu tam napisane,forum przejrzałem łacznie z wgolf.pl ale golf to golf-polo jest polo i miejsca mniej na wkładanie rąk gdziekolwiek.jak ktoś ze 100licy udzieli mi kluczowych info w postaci fotek,skanów czy czegokolwiek jak gdzie sie dostać co rozłożyć stawiam% na jakimś spocie

Re: Rygielek w klapce wlewu paliwa

: 23 lis 2010, 9:32
autor: kuchar
Jest tylko jedna droga aby dostać się do rygla wlemu paliwa - wyjmujesz pompkę razem ze styropianem i dostęp masz bezproblemowy. Rygiel zamocowanyjest na dwóch śrubkach krzyżakowych.
A teraz co do naprawy rygla - NIE DA SIĘ! Najprawdopodobniej masz to co ja, czyli dziurawą uszczelkę (taki kondonik gumowy). Samej uszczelki nie kupisz nawet w ASO, tylko cały rygiel - koszt około 150PLN. Kupować używkę to też loteria ile w niej uszczelka wytrzyma. Osobiście odłączyłem ten rygiel, zaślepiłem przewód ciśnieniowy i reszta zamków działa.

A przy okazji to temat był już poruszany - poszukaj.

Re: Rygielek w klapce wlewu paliwa

: 23 lis 2010, 9:53
autor: christopherek
dobra zanim przeczytałem spać nie mogłem i poszedłem działać i wyjąłem.rzeczywiście ten kondonik jest pęknięty,no coż trzeba będzie cos działać dalej.pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kilka zdjęc dla potomnych.Tak jak kolega napisał,trzeba wyjąc pompkę ze styropianu-odłączyć,wyjąc styropian.Po wyjęciu styropianu ukazuje się ta biała część zaworu regulacyjnego który jest przykręcony 2 śrubkami na śrubokręt krzyżak.po odkręceniu zaworek sam wpada nam w ręce wraz z rygielkiem.na zdjęciach widać resztę co zrobił ząb czasu z tym :kondonikiem".gdyby ktoś chciał zamawiać to podaję nr zaworka 6n0 862 160a

Re: Rygielek w klapce wlewu paliwa

: 23 lis 2010, 10:53
autor: turzol
U mnie było to samo, zamówiłem nowy zawór i zamontowałem w miejsce uszkodzonego. Działa jak należy.
koszt nowego ok 110zł

Re: Rygielek w klapce wlewu paliwa

: 23 lis 2010, 15:35
autor: czaja
a nie można było tak użyć opcji szukaj?? Pytam się teraz. PO JAKĄ CHOLERĘ ODPOWIADAMY W INNYCH TEMATACH ROZWIĄZUJĄC IDENTYCZNE PROBLEMY? ŻEBYŚCIE ZAKŁADALI KOLEJNE WĄTKI O TYM SAMYM??
ZAYKAM!