Strona 1 z 1
tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 21 lis 2010, 18:32
autor: wejrzesz
witam!
zrywa mi pasek wielorowkowy. wymieniełem już chyba z 10 pasków! w międzyczasie - kolejno wyminiałem -
rolkę od napinacza, koło pasowe z tłumikiem drgań, tuleki na łapie napinacza (no i - rzecz jasna - za każdym razem dawałem nowe paski). Nic nie pomogło. Paski dalej zrywa (mniej wiecej po 500 km, wiec dramat!). Załączam zdjęcie - widać na nim, że paski rwie od spodu, zawsze w ten sam sposób. Ścina zwoje, aż w końcu pasek cały pęka. Wtf????? help!
Polo 1.9 D (AEF), 96 r.

Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 21 lis 2010, 19:03
autor: mario
proszę o wstawienie miniaturek zdjęć
mario
Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 21 lis 2010, 19:17
autor: dumle
a sprawdziłeś czy wszystkie elementy są ze sobą ustawione symetrycznie? np koło pasowe nie kręci się lekko w innej płaszczyźnie niż napinacz?
Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 21 lis 2010, 19:18
autor: vwkas18
sprawdzałeś koło zębate na wale??
widać że pasek nie ma prowadzenia

Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 21 lis 2010, 21:54
autor: cage009
Cześć kolego!
Miałem kiedyś ten sam problem. Ciągle mi zrywało pasek, wymieniałem napinacze i cuda na kiju. Aż w końcu trafiłem do mądrego mechanika i sprawdził mi koło pasowe od alternatora. Okazało się że ma zjechane rowki jakby ktoś śrubokrętem zajechał po nim i właśnie tak fajnie cięło sobie paski. Może któreś w kółek właśnie jest tak zjechane jak moje od alternatora. Może od klimy jak masz. Warto sprawdzić to. Bo byłem załamany jak u mnie je tak ciachało. Ale udało się. I wygrałem. Powodzenia!!

Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 21 lis 2010, 21:57
autor: JuStIcE
Może to być równie dobrze koło od pompy wspomagania

Ale generalnie tam bym szukał usterki - albo wspoma albo alternator.
Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 21 lis 2010, 23:04
autor: wejrzesz
dzięki za odpowiedzi (i prośba o jeszcze:-) . generalnie wydaje mi się, że macie racje, tj. koło od alternatora i pompy nie są idealnie w jednym położeniu. dodatkowo - są to elementy, które jako jedyne nie były jeszcze wymieniane. też stawiam na to. ale jestem wk......., bo każdy mechanik coś tam wymieni i zadowolony, kasę niemałą zgarniając. mam ich dość! bo co innego jak masz czas to i części sie znajdzie i samemu w kanale posiedzi, a jak nie to musisz ufać konowałom...
Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 21 lis 2010, 23:48
autor: wejrzesz
Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 21 lis 2010, 23:55
autor: wejrzesz
[quote="vwkas18"]sprawdzałeś koło zębate na wale??
widać że pasek nie ma prowadzenia

[/quote]
jeśli chodzi Ci o koło pasowe na wale korbowym to wymieniałem. co znaczy, że pasek nie ma prowadzenia??
Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 22 lis 2010, 0:06
autor: vwkas18
to zanczy że nie trzyma osi nie poruszają się koła i pasek jak powinny
może coś ociera obdowa, plastik
zdejmik kólko od alternatora i sprawdź czy jest prost u łożysko jest ok
bardziej wygląda mi na jakieś cięcie przez..??
Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 22 lis 2010, 1:40
autor: ghul177
tez mi cos ostatnio zjechało pasek lecz założyłem nowy i jak narazie jezdzi. contitech firam. a mam pytanie jak powinno sie krecić kółko od pompy wspomagania? dosyc lekko? bo u mnie zaraz po oddaniu w ruch koła (krecenie reką) zaraz staje ciezko chodzi no i płyn mam tez cieply od wspomagania
Re: tylko dla ludzi o mocnych nerwach - zrywanie paska!1.9D
: 22 lis 2010, 13:56
autor: marcin86
Plyn od wspomagania bedzie cieply bo jak kazda ciecz gdy ja sprezasz to sie ogrzewa. Kolo od pompy wspomagania nigdy nie bedzie chodzilo lekko tak jak od alternatora. Masz w pompie plyn hydrauliczny i on robi opory. W niektorych samochodach (np audi 80) masz przed chlodnica taka rurke, to jest wlasnie chlodnica plynu hydraulicznego od wspomagania, w polo jej nie ma, bo widocznie uklad nie jest na tyle obciazony jak w innych samochodach.