Strona 1 z 1
łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 11 kwie 2009, 23:54
autor: tyrachiel
Witajcie,
Dwa pytania za jednym zamachem, z prośbą o poradę do Was mam:
1) z silnika od strony kierowcy wydobywa się dziwny dźwięk, jakby takie stukanie/strzelanie.. kolega bardziej zaprawiony w bojach twierdzi że to łożysko sprzęgła. Teraz prośba o poradę - czy trzeba to naprawiać? ile jeszcze można tak jeździć? Sprzęgło pracuje normalnie, auto ma 103 tys przebiegu, specyfikacja jak w stopce.
2) z silnika cieknie płyn chłodniczy, myślałem początkowo że cieknie m.in. spod uszczelki pod głowicą, ale najprawdopodobniej jest nieszczelność między blokiem silnika a tą taką plastikową mniej więcej kwadratową obudową w której jest m.in. termostat i czujnik temperatury i węże do niej wchodzą. Teraz pytanie - czy spotkaliście się z takim zjawiskiem żeby to stamtąd ciekło? Ile może kosztować naprawa? Była by to nie ukrywam komfortowa sytuacja, bo lepsze to niż wymiana uszczelki pod głowicą.
Serdeczne dzięki za odpowiedzi!
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 12 kwie 2009, 7:50
autor: rat4
ad 1. Nie wiem jak tam ze sprzęgłem ale lepiej to wymienić niż potem stanąć gdzieś w trasie, polecam sprzęgła firmy luk cena około 350-400 zł, za robociznę wezmą podobnie albo mniej.
ad 2. Obudowa termostatu do wymiany cena około 30 zł,one po prostu zrobione są z plastiku który potrafi się ukruszyć wymień i przy okazji termostat (wahler około 30 zł) i płyn żeby dłużej tam nie zaglądać,będziesz spać spokojnie, za wymianę mechanik nie powinien dużo wziąć.
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 12 kwie 2009, 10:56
autor: BALON
1) na wciśniętym sprzęgle i wyciśniętym jest tak samo :?:
2)jesteś pewny że to z tamtąd :?:
niekoniecznie trzeba bendzie wymieniać kruciec

niekiedy aluminium z głowicy sie utleni i uszczelka źle dolega
starczy odkręcić aluminim przeczyścić nowy oring

i po kłopocie
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 12 kwie 2009, 19:32
autor: stillo
podepnę się pod temat,
U mnie przy puszczonym sprzegle wydobywa sie dzwiek jakby śrubki obijały się o metal,miele.Przy wciśnietym sprzęgle jest cisza,tak samo jak przejade autem kilka kilometrów-mielenie ustaje.Zauważyłem że jest problem z wrzuceniem 1 biegu gdy redukuje z 3,4,5.Wchodzi, ale troche na siłe natomiast gdy powajchuje biegi z 1 na 2(pare razy) to jedynka wchodzi leciutko.Olej w skrzyni był wymieniany w zeszłym roku, skrzynia sie lekko poci ale mysle, że nie na tyle, żeby mogło wyparować duzo oleju przez 1 rok.Nie ma wycieków.
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 15 kwie 2009, 18:49
autor: BALON
"stillo"
a wsteczny wchodzi ze zgrzytem :?:
prawdopodobnie kończy sie sprzęgło
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 15 kwie 2009, 19:31
autor: savic
[quote=""stillo""]U mnie przy puszczonym sprzegle wydobywa sie dzwiek jakby śrubki obijały się o metal,miele.Przy wciśnietym sprzęgle jest cisza[/quote]
sprzegło raczej jeszcze się nie kończy ale łożysko oporowe może dogorywać
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 15 kwie 2009, 21:08
autor: lechu
Ad2. Sprawdz czy nie cieknie z tych gumowych węzyków na łączeniach obok filtra powietrza, w moim przypadku wystarczylo dokrecic zaciski
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 16 kwie 2009, 12:24
autor: Max
Ad2. Obudowa termostatu z termostatem i czujnikiem temperatury kosztowała mnie 110zł rok temu, winny był oring między obudową termostatu i blokiem silnika oraz pęknięta obudowa termostatu koło tego oringa. Przed wymianą dokładnie oczyść z osadu.
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 16 kwie 2009, 14:21
autor: bleah
Ad2. Ja kupywałem miesiąc temu obudowe termostatu kompletną tj z termostatem i czujnikiem temperatury i zapłaciłem 77 zł + 13 zł przesylka. Koszt w ASO 230 zł.
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 19 kwie 2009, 17:17
autor: Mazzi
BALON - sprzęgło się nie kończy - nie strasz chłopaka

Łożysko oporowe do wymiany, któregoś pięknego dnia możesz stanąć w trasie i nie wrzucić żadnego biegu.
Ile można z tym jeździć? A no nie wiem - ja przejechałem już 10 tys. kilometrów tyle, że na "szumiącym" łożysku a nie imitującym dźwięk "latających śrubek" czy też przy jakiś metalicznych odgłosach.
Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika
: 26 sty 2011, 1:23
autor: tyrachiel
Panowie,
wracając do tematu:
Ad 1) jezdze z tym stukajacym lozyskiem na sprzegle caly czas i mam juz 130 tys, mam nadzieje ze oby tak dalej;)
Ad 2) faktycznie, mieliscie racje - cieknie spomiedzy bloku a termostatu caly czas ale nieduzo, kropla na dzien wiec jest ok, okazuje sie ze ta obudowa jest przykreca bodajrze na trzy sruby i w jednym miejscu pod wplywem temperatur sie odksztalca i dlatego stamtad cieknie.