Strona 1 z 1

łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 11 kwie 2009, 23:54
autor: tyrachiel
Witajcie,
Dwa pytania za jednym zamachem, z prośbą o poradę do Was mam:

1) z silnika od strony kierowcy wydobywa się dziwny dźwięk, jakby takie stukanie/strzelanie.. kolega bardziej zaprawiony w bojach twierdzi że to łożysko sprzęgła. Teraz prośba o poradę - czy trzeba to naprawiać? ile jeszcze można tak jeździć? Sprzęgło pracuje normalnie, auto ma 103 tys przebiegu, specyfikacja jak w stopce.

2) z silnika cieknie płyn chłodniczy, myślałem początkowo że cieknie m.in. spod uszczelki pod głowicą, ale najprawdopodobniej jest nieszczelność między blokiem silnika a tą taką plastikową mniej więcej kwadratową obudową w której jest m.in. termostat i czujnik temperatury i węże do niej wchodzą. Teraz pytanie - czy spotkaliście się z takim zjawiskiem żeby to stamtąd ciekło? Ile może kosztować naprawa? Była by to nie ukrywam komfortowa sytuacja, bo lepsze to niż wymiana uszczelki pod głowicą.

Serdeczne dzięki za odpowiedzi!

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 12 kwie 2009, 7:50
autor: rat4
ad 1. Nie wiem jak tam ze sprzęgłem ale lepiej to wymienić niż potem stanąć gdzieś w trasie, polecam sprzęgła firmy luk cena około 350-400 zł, za robociznę wezmą podobnie albo mniej.
ad 2. Obudowa termostatu do wymiany cena około 30 zł,one po prostu zrobione są z plastiku który potrafi się ukruszyć wymień i przy okazji termostat (wahler około 30 zł) i płyn żeby dłużej tam nie zaglądać,będziesz spać spokojnie, za wymianę mechanik nie powinien dużo wziąć.

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 12 kwie 2009, 10:56
autor: BALON
1) na wciśniętym sprzęgle i wyciśniętym jest tak samo :?:
2)jesteś pewny że to z tamtąd :?:
niekoniecznie trzeba bendzie wymieniać kruciec :arrow: niekiedy aluminium z głowicy sie utleni i uszczelka źle dolega
starczy odkręcić aluminim przeczyścić nowy oring :arrow: i po kłopocie

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 12 kwie 2009, 19:32
autor: stillo
podepnę się pod temat,
U mnie przy puszczonym sprzegle wydobywa sie dzwiek jakby śrubki obijały się o metal,miele.Przy wciśnietym sprzęgle jest cisza,tak samo jak przejade autem kilka kilometrów-mielenie ustaje.Zauważyłem że jest problem z wrzuceniem 1 biegu gdy redukuje z 3,4,5.Wchodzi, ale troche na siłe natomiast gdy powajchuje biegi z 1 na 2(pare razy) to jedynka wchodzi leciutko.Olej w skrzyni był wymieniany w zeszłym roku, skrzynia sie lekko poci ale mysle, że nie na tyle, żeby mogło wyparować duzo oleju przez 1 rok.Nie ma wycieków.

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 15 kwie 2009, 18:49
autor: BALON
"stillo"
a wsteczny wchodzi ze zgrzytem :?:
prawdopodobnie kończy sie sprzęgło

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 15 kwie 2009, 19:31
autor: savic
[quote=""stillo""]U mnie przy puszczonym sprzegle wydobywa sie dzwiek jakby śrubki obijały się o metal,miele.Przy wciśnietym sprzęgle jest cisza[/quote]
sprzegło raczej jeszcze się nie kończy ale łożysko oporowe może dogorywać

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 15 kwie 2009, 21:08
autor: lechu
Ad2. Sprawdz czy nie cieknie z tych gumowych węzyków na łączeniach obok filtra powietrza, w moim przypadku wystarczylo dokrecic zaciski

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 16 kwie 2009, 12:24
autor: Max
Ad2. Obudowa termostatu z termostatem i czujnikiem temperatury kosztowała mnie 110zł rok temu, winny był oring między obudową termostatu i blokiem silnika oraz pęknięta obudowa termostatu koło tego oringa. Przed wymianą dokładnie oczyść z osadu.

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 16 kwie 2009, 14:21
autor: bleah
Ad2. Ja kupywałem miesiąc temu obudowe termostatu kompletną tj z termostatem i czujnikiem temperatury i zapłaciłem 77 zł + 13 zł przesylka. Koszt w ASO 230 zł.

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 19 kwie 2009, 17:17
autor: Mazzi
BALON - sprzęgło się nie kończy - nie strasz chłopaka ;) Łożysko oporowe do wymiany, któregoś pięknego dnia możesz stanąć w trasie i nie wrzucić żadnego biegu.

Ile można z tym jeździć? A no nie wiem - ja przejechałem już 10 tys. kilometrów tyle, że na "szumiącym" łożysku a nie imitującym dźwięk "latających śrubek" czy też przy jakiś metalicznych odgłosach.

Re: łożyska sprzęgła i wyciek płynu chłodniczego z silnika

: 26 sty 2011, 1:23
autor: tyrachiel
Panowie,
wracając do tematu:

Ad 1) jezdze z tym stukajacym lozyskiem na sprzegle caly czas i mam juz 130 tys, mam nadzieje ze oby tak dalej;)

Ad 2) faktycznie, mieliscie racje - cieknie spomiedzy bloku a termostatu caly czas ale nieduzo, kropla na dzien wiec jest ok, okazuje sie ze ta obudowa jest przykreca bodajrze na trzy sruby i w jednym miejscu pod wplywem temperatur sie odksztalca i dlatego stamtad cieknie.