Strona 1 z 1

[6n2] co zmienić aby z AUA było AUB

: 10 lis 2010, 14:04
autor: sabled
Czy w silniku AUA wystarczy zmienić kolektor, przepustnice i wtryski aby uzyskać taką lub zbliżoną moc jak w silniku AUB?
Taki kolektor będzie pasował?:
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-skoda- ... 07925.html
Taka przepustnica?:
http://allegro.pl/oryginalna-przepustni ... 12021.html
Takie wtryski?:
http://allegro.pl/wtrysk-wtryskiwacz-sk ... 04071.html

Czy podany komplet będzie działał i pasował bez modyfikacji w kompie?
Czy coś da, jak tak to co zmiana samego kolektora?

Re: co zmienić aby z AUA było AUB

: 10 lis 2010, 14:09
autor: Acadaptor
Podpytaj Wojciechu lub Tofika

Re: co zmienić aby z AUA było AUB

: 10 lis 2010, 15:00
autor: turzol
Ja dołączam się do pytania.
W garażu luzem leży przepustnica, wtryski, listwa wtryskowa, kolektory z GTI (AVY).

Re: co zmienić aby z AUA było AUB

: 10 lis 2010, 16:02
autor: TOFIK_6n2
Dzieki tym gratom mozesz uzyskac od 90 do 100 KM lecz bez strojenia słabo je odczujesz ale ECU same sie podstroi tak by to było bezpieczne dla silnika.

101 od 75 rozni sie walkami, programem, kolektorem ssacym, wtryskami, przepustnca i wydechem.

turzol

Ja bym sie nie zastanawiał i ładował te graty. Co do ssacego to jesli nie bedziesz robił ECU to lepiej dac od 101. Ale jesli bedziesz robił chipa i przesuwał odciecie jak ja to obowiazkowo od GTI , dzieki nie mu mamy bardzo wysoko ciągnący sie wykres z mocą powyzej 6000 rpm, przy tym kolektor od 101 od 6000 rpm moc drastycznie spada ale lepszy jest dół. Ja obecnie jeżdżę na tym od GTI i ciągnie cały czas do 6800 rpm :D hy hy hy w obecnej chwili to jestem blizej mocy GTI :D ale musze pojechac na pomiar :P i tak chyba mam najszybsze 75 N/A hehehe

Wykres na kolektorze wtryskach i przepustnicy od 101
Obrazek

Re: co zmienić aby z AUA było AUB

: 10 lis 2010, 16:10
autor: sabled
A wymiana samego kolektora coś zmieni?

Re: co zmienić aby z AUA było AUB

: 10 lis 2010, 16:12
autor: TOFIK_6n2
Nie jestem w stanie ci odpowiedziec bo nie wiem. Ale moze dac nie duzo gdyz roznica pomiedzy przepustnicami jest duuza a to ma duze znaczenie ile powietrza wpuszczamy do takiego kolektora.

Re: co zmienić aby z AUA było AUB

: 10 lis 2010, 16:13
autor: bogu7020
Witam :)
Mam pytanie troche z innej beczki a mianowicie co trzeba wymienić w polo 6n2 1.4 8V 60km aby podnieść trochę moc?

Re: co zmienić aby z AUA było AUB

: 10 lis 2010, 22:06
autor: Toto
[quote=""bogu7020""]Witam :)
Mam pytanie troche z innej beczki a mianowicie co trzeba wymienić w polo 6n2 1.4 8V 60km aby podnieść trochę moc?[/quote]silnik :grin: w sumie półżartem, półserio, tego silnika nie warto dłubać, tak czy siak i tak za wiele byśmy nie wycisnęli, tańszą alternatywą jest wymiana silnika, tańsza i pewniejsza :)

Re: [6n2] co zmienić aby z AUA było AUB

: 09 cze 2013, 21:16
autor: Phobos
Panowie trochę odgrzewam kotleta, ale kończą mi się pomysły a być może ktoś miał podobny problem. W moim AUA 75 KM zamontowałem kolektor od silnika AUB (101 KM) oraz przepustnicę od polo GTI od silnika AVY. Na początku miałem trochę problemów z dopasowaniem EGR, potem z podciśnieniami, których przepustnica od GTI ma więcej. No ale ostatecznie udało mi się dojść do ładu ze wszystkim z tym że auto dziwnie się zachowuje. Od razu wywala kontrolkę EPC i check engine. Chodzi różnie - raz nawet całkiem sensownie, a po zgaszeniu i odpaleniu znowu zaczyna wariować i np. nie ma wolnych obrotów i przygasa, albo nie chce się w ogóle wkręcać na obroty. Nie zakładałem wtryskiwaczy większych bo nie chcę wchodzić w większe koszty dopóki nie ogarnę tego co mam. Ma ktoś jakieś pomysły co posprawdzać? Podciśnienia wszystkie są, lewego powietrza nie łapie - nie wiem co robić dalej.