[6n] rozrząd 1.9 diesel

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

[6n] rozrząd 1.9 diesel

Post autor: booster29 »

Mam takie może dziwne pytanie, może troche jestem nadgorliwy. Szykuje się do wymiany paska rozrządu i chciałbym zasięgnąć Waszej opinii, czy przy tej okazji trzeba wymienić pompę wody, rolkę napinacza paska od alternatora oraz simering wałka rozrządu? Czy też w razie awarii pompy wodnej da się ją wymienić bez ingerencji w elementy rozrządu?
Jak narazie zakupiłem pasek rozrz. (Contitech CT 1012), pasek napędu alternatora i pompy wspomagania(też Contitech), napinacz paska rozrz. (ruville), pompe wody(ruville).

Pozdrawiam i życzę zdrowych i wesołych świąt wszystkim.
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Pompa wody w tym silniku jest na pasku od alternatora a nie na pasku rozrzadu, wiec smialo mozesz nie wymieniac przy wymianie rozrzadu.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""booster29""]Jak narazie zakupiłem pasek rozrz. (Contitech CT 1012), pasek napędu alternatora i pompy wspomagania(też Contitech), napinacz paska rozrz. (ruville), pompe wody(ruville).[/quote]chcesz to samemu zmieniać?
jak nie to po co kupowałeś? mechanicy mają po 20-30% zniżki na części
[quote=""booster29""]trzeba wymienić pompę wody, rolkę napinacza paska od alternatora oraz simering wałka rozrządu[/quote]

pompy wody, napinacz paska alternatora i sam pasek alternatora nie koniecznie
odnośnie simmeringu - warto go obejrzeć, ten na wale z resztą też, bo do wymiany już trzeba ściągać pasek
b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

Post autor: booster29 »

[quote=""ANDPISK""]Pompa wody w tym silniku jest na pasku od alternatora a nie na pasku rozrzadu, wiec smialo mozesz nie wymieniac przy wymianie rozrzadu.[/quote]

To akurat wiem, ale obudowa tej pompy napewno częściowo zachodzi pod pasek rozrządu i wydaje mi się że bez demontażu paska rozrządu nie da się jej wymienić (gdyby nawaliła sama pompa).

[quote=""mmmarcin""]chcesz to samemu zmieniać?
jak nie to po co kupowałeś? mechanicy mają po 20-30% zniżki na części[/quote]

Potrafie niektóre rzeczy zrobić, ale za rozrząd raczej się samemu nie zabiorę. Wymianę pozostawiam bardziej doświadczonym mechanikom.
Zależy gdzie i jacy mechanicy mają zniżki. Owszem mechanik zapytał mnie kto ma kupić części, ale o rabatach nic mi niewiadomo.
Zresztą wolałem kupić części samemu, dobrej i polecanej do VW marki, niż niewiedzieć co zostało założone.

[quote=""ANDPISK""]pompy wody, napinacz paska alternatora i sam pasek alternatora nie koniecznie[/quote]

Napinacz, hmmm coś mi tam dzwoni jak silnik sie zagrzeje (podejrzewam, że to właśnie rolka napinacza paska wielorowkowego alternatora).
Pasek alternatora to równiż ważna sprawa, czytałem na tutejszym forum, że jak strzeli to może narobić biedy(z przeskokiem paska rozrządu włącznie). U mnie ten pasek (jego bieżnia) jest popękana, więc wymieniam i nie ma tu nad czym się zastanawiać.
Innym użytkownikom również radzę zerknąć na jego stan, bo można się czasami zdziwić.
Pozdrówka
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

[quote=""booster29""]
To akurat wiem, ale obudowa tej pompy napewno częściowo zachodzi pod pasek rozrządu i wydaje mi się że bez demontażu paska rozrządu nie da się jej wymienić (gdyby nawaliła sama pompa).[/quote]

ja mam 1.9 AEF i pompe wody wymienia sie bez ingerencji w rozrząd bo i po co :)

[quote=""booster29""]
Napinacz, hmmm coś mi tam dzwoni jak silnik sie zagrzeje (podejrzewam, że to właśnie rolka napinacza paska wielorowkowego alternatora).
Pasek alternatora to równiż ważna sprawa, czytałem na tutejszym forum, że jak strzeli to może narobić biedy(z przeskokiem paska rozrządu włącznie). [/quote]

Że jak?? Co ma pasek alternetora do rozrządu??

To chodzi osobno a to osobno. Jeśli by strzelił to poczujesz gumę :P ale bez problemu da sie zjechac na bok bez paniki tylko wspomagania nie bedziesz miał :P
Ważne zeby nie jechać długo bo jednak nie ma wtedy chłodzenia silnika.
Czerwone jest szybsze ;-)
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""wodzu.janovia""]ja mam 1.9 AEF i pompe wody wymienia sie bez ingerencji w rozrząd[/quote]
Ja też mam AEFa i jest podobnie, czyżby jakiś zbieg okoliczności?
[quote=""booster29""]le obudowa tej pompy napewno częściowo zachodzi pod pasek rozrządu[/quote]
Albo Ci się wydaje, albo nie masz AFEa ;p
b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

Post autor: booster29 »

No to może i dobrze, że pompa da się wyciągnąć bez demontażu pasków i napinaczy (o to mi w sumie chodziło). Ale i tak nakaże ją dobrze obejrzeć, gdy będzie rozbebeszony cały rozrząd.

[quote=""booster29""]Że jak?? Co ma pasek alternetora do rozrządu??
To chodzi osobno a to osobno. Jeśli by strzelił to poczujesz gumę :P ale bez problemu da sie zjechac na bok bez paniki tylko wspomagania nie bedziesz miał :P
Ważne zeby nie jechać długo bo jednak nie ma wtedy chłodzenia silnika.[/quote]

żeby nie było że coś zmyślam:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 85d#p11168 tu gostek pisze jak w oktavi głupi pasek wielorowkowy zrobił ciekawe bum :(
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
s
safa
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 12 sie 2013, 0:17

Post autor: safa »

A jak wyglada z pompa diesla? trzeba ja jakos przestawiac czy regulowac ? tez mnie czeka wymiana, w benzyniaku robilem sam (golf 2 )
ale w dieslu nie bardzo wiem jak sie zabrac, nie przygladalem sie nawet zbytnio ale znajomy troche lepszy fachowiec cos wspominal ze to nie takie proste wlasnie przez pompe diesla ?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Masz zrobic zgodnie ze sztuka. Zblokowac wal, walek i pompe wtryskowa. poluzowac napinacz, wymienic rolki i pasek i zalozyc nowy pasek. Skontrolowac ustawienie, obrocic walem i jeszcze raz skontrolowac.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”