Strona 1 z 1
[9N3] Diagnostyka deski rozdzielczej
: 03 lis 2010, 1:37
autor: Anonymous
Czy da sie sprawdzić testerem / interfejsem jakimś, a w zasadzie ogólnie, czy da sie sprawdzić przepalenie żarówki (lub jej brak) na desce rozdzielczej od kontrolki?
Nie mam 2 kontrolek i albo we francji ich nie dawali - otwarcie drzwi, klapy bagaznika, tak samo jak nie na kazdy rynek eksportowy byla kontrolka tempomatu, mimo iz mam tempomat, a nie mam kontrolki. Albo nie mam zarowek, bo przepalenie raczej odrzucam.
Jesli ktos ma jakis interfejs lub tester to prosilbym o napisanie czy taka mozliwosc sprawdzenia kontrolek istnieje oraz zeby w jakims programie na PC podali, gdzie szukac tego testu.
Re: Diagnostyka deski rozdzielczej
: 04 lis 2010, 14:17
autor: Anonymous
Bylem w ASO dzis, sprawdzilem. Okazuje sie ze te liczniki nie maja zarowek, tylko diody. Jak dioda padnie, to albo caly licznik do wymiany, albo przy masie szczescia uda nam sie przelutowac diodę. Diagostyka deski rozdzieczej polega na tym, ze na interfejsie w ASO wyswietlilo sie jakie powinien posiadac kontrolki i sprawdzamy, jakie sie palą.
Re: Diagnostyka deski rozdzielczej
: 04 lis 2010, 15:44
autor: czaja
[quote="cruz"]Okazuje sie ze te liczniki nie maja zarowek[/quote]
Już 6n1 po lifcie miały miały diody w liczniku. A czy tak trudno je wymienić. W 6n1 nie jest to jakieś trudne

VCDS też by ci przetestował licznik.
Re: Diagnostyka deski rozdzielczej
: 04 lis 2010, 17:23
autor: Anonymous
tzn testowalem deske rozdzielcza pod katem tego czy swiea sie te kontrolki , ktore powinny, zegarow nie ruszalismy. Caly test w tym przypadku polega na sprawdzeniu sterownika, odpytaniu go jakie powinnismy miec kkontrolki, i sprawdzeniu optycznym ktore sie swieca, ale bledu, ze sie wypalila jakas dioda nie ma.
Wiesz nie wiem jak wygaldaja diody w tych licznikach, bo jesli to sa takie diody jak podswietlenie komorki, to powodzenia zycze w ich wylutowaniu.
Re: Diagnostyka deski rozdzielczej
: 04 lis 2010, 21:53
autor: czaja
[quote="cruz"]i sprawdzeniu optycznym ktore sie swieca, ale bledu, ze sie wypalila jakas dioda nie ma[/quote]
Tak też wygląda to w 6n1. Uwalona dioda nie zrobi ci błędu w sterowniku. Wtedy to dopiero musiałaby być baza kodów błędów
Jeżeli diody w liczniku w 9n3 są takie jak w 6n1 to są to diody LED w obudowie SMD i nic trudnego w ich wylutowaniu.
Re: Diagnostyka deski rozdzielczej
: 04 lis 2010, 23:16
autor: Anonymous
Wyczytalem gdzies ze np czujnik temperatury zewn. laczy sie z modulem steruajcym licznikiem, wyswietlana jest dana temp., a ze licznik jest podlaczony do CAN, to gdy komputer silnika czy inny sterownik potrzebuje miec wiedze o temp. to dobija sie do modulu licznika.
Jako ze prawie kazdy modul ma system walsnej diagnozy, ktore potem sa odpytywane przez gateway. Na tej podstawie wyobrazilem sobie ze licznik ma bardziej rozbudowana diagnostyke, wystarczyloby, ze na rozkaz test kontrolek dana sciezka bylaby bez przejscia i juz bysmy mieli flage erroru. Przeciez zeby np jakis system zapalil kontrolke w razie awarii to jakis mikrokontroler musi miec odpowiednia ilosc portow wyj. na diody albo do dekodera adresow, zeby zapalic odpoweidnia diode.
Nie musialby blad wyskoczyc w pamieci , wystaraczyloby ze bylaby sygnalizowana usterka podczas "wejscia w licznik", no ale wszystko pewnie wiaze sie z ceną. Tak samo jak ktos mowil ze nie widzi logiki,miedzy tym ze na pcozatku produkcji Polo 5 z kazdym 1.4 byly montowane tarcze na tył, a po jakims czasie tarcze na tyl maja wersje highline, 1.4 , a 1.4 diesel 75 koni nie ma tarcz, tylko bebny. Logiki tu nie widac, bo diesel jest ciezszy niz benzyniak, ma wiecej eleemtow wygluszajacych, inne zawieszenie itp wiec powinien miec mocniejsze hamulce, ale Diesel jest drozszy wiec jakby dac tarcze jeszcze to widocznie cena bylaby jeszcze wyzsza, a bebny sa tansze chyba.
Tak mi sie wydaje, moge sie mylic.
http://www.youtube.com/watch?v=7CrxCt0k ... xszwTrzzNU polecam obejrzec
