[6n2] Klekoczace zawory....

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kronid18
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2010, 20:05

[6n2] Klekoczace zawory....

Post autor: kronid18 »

Od ok 2 tygodni jestem posiadaczem polówki jest to moja druga polówka.I nie ukrywam że jestem dość mocno zaskoczony ale niestety negatywnie.... :( od ok tygodnia klekoczą zawory i niestety już straciłem siły co zrobić. Została wymieniona uszczelka pod kolektorem wydechowym.Auto jeździ na midlandzie 10w40 i nie dość że go papusia jak dziecko to zmiana z 5w40 nic nie dała.Dziś odebrałem auto od mechanika.Została zrobiona diagnostyka silnika i nie ukrywam że było mu głupio jak mi powiedział że nie ma pojęcia co to może być ...Jesteście w stanie mi podsunąć jakiegoś pomysła ....????
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

najpierw kolego powiedz jaki masz silnik, bo model Polówki nie za wiele mówi...co do klekoczących zaworów w benzyniakach, głównie 1.4 MPI to jest obowiązkowa przypadłość, i wielu już próbowało coś na to zaradzić, niestety z mizernym skutkiem, proponuje najpierw poczytać co nieco forum na ten temat :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Magiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:24
Lokalizacja: Rabka Zdrój/Kraków

Post autor: Magiko »

Jetem posiadaczem polówki z jednym z najbardziej klekoczących silników 1.4 AUD silnik jest zalany shell 10w40 i klekocze tylko na zimnym silniku (momentami klekot słychać w samochodzie jak się przysłuchać) jak się rozgrzeje to dość cicho chodzi aż momentami mnie zaskakuje. Toto ma racje temat wałkowany parę razy na forum.
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Najbardziej klekoczący jest chyba moj AFK :D Po odpaleniu rano zawsze radio na volume 10 i jazda :D Dopiero kolo 70 stopni robi sie ciszej. Niestety 1.4 maja to do siebie, ze klepia sobie...dodam tylko, ze po zrobieniu testu na sprawnosc popychaczy wszystko ok wiec olewam temat.
Zalany 10W40 Mobil.
Obrazek
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

To ja dodam od siebie, że nawet po wymianie popychaczy i całego szpeju z nimi związanego cichnie... na jakieś 100-1000 km...
Obrazek
Awatar użytkownika
Magiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:24
Lokalizacja: Rabka Zdrój/Kraków

Post autor: Magiko »

patryk2k jak się robi test na sprawdzenie popychaczy??
k
kronid18
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2010, 20:05

Post autor: kronid18 »

toto sorki ale przez roztargnienie zapomniałem podać model silnika a mianowicie:1.4 16V AGW
Awatar użytkownika
sadam
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:26
Lokalizacja: Wola Rtype

Post autor: sadam »

u mnie w AHW tez klekocze ale pracuje normalnie bez falowan itp.ja olalem temat.mozliwe ze to popychacze mozliwe ze tak ma po prostu.druga sprawa to wydech ktory jest zwyczajnie glosny.jak sie rozgrzeje to jest juz ok.za to u mojego ojca w fabii jest ten mpi caly i ani na zimnym ani na cieplym nie ma roznicy.jest ultra cichy, az w szoku bylem.
k
kronid18
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2010, 20:05

Post autor: kronid18 »

Jedno co zauważył i mechanik i ja to jak jest zimny to jest po problemie ale jak się tylko nagrzeje (90stopni) to się zaczyna koncert ale tylko w zakresie ok 1800- 2200 już sam nie wiem czy to olać czy coś kombinować dalej......Ale jedno jest pewne autko robi WRAŻENIE !!!!!!!!!!!!! :oki:
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Temat rzeka już niejednokrotnie opisywany. Mi w ostatni weekend taki jeden powiedział, że fajny cichy ten mój diesel;) :mrgreen: :yahoo:
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Popychacze hydrauliczne należy sprawdzić
w razie występowania hałasów w układzie
rozrządu po osiągnięciu przez silnik normalnej
temperatury pracy.
• Nagrzać silnik. W tym celu należy przejechać
odpowiedni odcinek drogi, aż wskaźnik
temperatury cieczy chłodzącej zasygnalizuje
normalną temperaturę roboczą. Wskaźnik
znajduje się wtedy przy znaku +90°C. Przejechać
jeszcze co najmniej 5 km, aby zapewnić
odpowiednią temperaturę oleju silnikowego.
• Pozostawić silnik na biegu jałowym, aż włączy
się wentylator chłodnicy.
• Zwiększyć prędkość obrotową silnika do
około 2500 obr/min przez 2 minuty.
• Jeśli popychacze hydrauliczne pracująnadal
zbyt głośno, należy zatrzymać silnik i wymontować
pokrywę głowicy cylindrów.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”