[6n2] 1.4 TDI temperatura, termostat? Zima i inne

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
pet07
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:10

[6n2] 1.4 TDI temperatura, termostat? Zima i inne

Post autor: pet07 »

Witam
1. Mam pytanie odnośnie temperatury, z którą mam problem.
W zimę przy dużych mrozach silnik nie dogrzewa się a na jałowym biegu (np. w korku) temperatura spada nawet do jednej kreski (chyba 70 stopni) jeden z mechaników twierdzi że to na pewno termostat, ale wymieniałem go dokładnie rok temu stąd moje pytanie do was czy wymieniać czy przyczyną może być coś innego?

2. Drugie pytanie tez jest związane z temperaturą:P tym razem chodzi o to że jak robi się zimno na dworze czyli w okolicahc 0 stopni nie mogę otworzyć drzwi od środka. Czytałem już o tym i podobno trzeba przeczyścić cały mechanizm z całego syfu. Czytałem, że niektórzy wymontowywali cały zamek i moczyli w jakiś roztworach ale nazwy nie pamiętali:P Poradźcie coś bo w piątek planuje rozebranie drzwi i ogólne przygotowanie polówki do zimy

3. Ostatnie pytanie czy można mieszać płyn do wspomagania bo zauważyłem ubytek i nie wiem czy dolewać czy cały wymienić

Z góry dziękuje za wszelką pomoc
TDI
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

1. Na 99% to termostat, jakiej firmy zalozyles termostat rok temu ? Wymien jeszcze raz na WAHLER'a a nie pozalujesz...

2. Tak, to czesta przypadłość polowek w zimie :) sam czesto wysiadalem od strony pasazera albo tyłem, tam nie ma filozofii, rozbierasz drzwi, wykrecasz cały zamek, rozkrecasz co sie da i solidnie smarujesz dobrym specyfikiem

3. Jesli ubyło to polecam wymienić na nowy oryginalny, jesli nie masz na to ochoty to dolej tylko poczytaj czy moze byc mieszany z innymi
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

O wszystkim było już na forum wielokrotnie.
Jeszcze raz:
1. Wymienić termostat ale na dobrej firmy.
2. Nic więcej nie powiem. Trzeba wyczyścić i koniec.
3. Można. Jak nigdy nie był wymieniany to wymień.
Obrazek
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

[quote="pet07"]1. Mam pytanie odnośnie temperatury, z którą mam problem.
W zimę przy dużych mrozach silnik nie dogrzewa się a na jałowym biegu (np. w korku) temperatura spada nawet do jednej kreski (chyba 70 stopni) jeden z mechaników twierdzi że to na pewno termostat, ale wymieniałem go dokładnie rok temu stąd moje pytanie do was czy wymieniać czy przyczyną może być coś innego?[/quote]
tak to jest jak sie pojedzie a mechanik ktory nigdy nie mial doczynienia z silnikiem od razu na pewniaka wali ze to napewno termostat.
niestety dla tego silnika niedogrzewanie na jalowym przy duzych mrozach to norma, a przy włączonym ogrzewaniu jest jeszcze gorzej. ten typ tak ma. nic nie poradzisz. jak wyjedziesz z korka na trase polecisz sobie te 80-100 na piatce to od razu sie rozgrzeje do 90
Awatar użytkownika
pet07
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:10

Post autor: pet07 »

Dzięki za szybką odpowiedz:)
Zawsze można na was liczyć :)
TDI
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

[quote="elja"]tak to jest jak sie pojedzie a mechanik ktory nigdy nie mial doczynienia z silnikiem od razu na pewniaka wali ze to napewno termostat.
niestety dla tego silnika niedogrzewanie na jalowym przy duzych mrozach to norma, a przy włączonym ogrzewaniu jest jeszcze gorzej. ten typ tak ma. nic nie poradzisz. jak wyjedziesz z korka na trase polecisz sobie te 80-100 na piatce to od razu sie rozgrzeje do 90[/quote]

Potwierdzę to co mówi kolega mi Pola rozgrzewa się gdzieś na odcinku około 7 km (styl jazdy do 2000 tyś zmiana przy 2500 do max 3000) jak byś gazował pole od pierwszych metrów to i rozgrzejesz ją na 3 km ale nie polecam zajedziesz tym silnik. A na -15 to może nawet i potrzebować 10 km. Pamiętajmy też że Jest MAły i duży obieg chłodzenia więc temp ma prawo spać na początku jazdy.

[quote="Paffcio"]rozbierasz drzwi, wykrecasz cały zamek, rozkrecasz co sie da i solidnie smarujesz dobrym specyfikiem[/quote]
paffcio masz namiary na jakieś opisy lub fotki rozebranych drzwi. Bo muszę rozkręcić zamek bo "trzeszczy" w nim jakaś część i mnie to doprowadza do szału. Przy okazji bym wyczyścił.
A co z wygłuszeniem w drzwiach bo jest coś takiego w poli? trzeba zedrzeć tą jak by piankę ?
I o jakich specyfikach mówisz prawiąc o specyfikach?
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

[quote="gallus"]A co z wygłuszeniem w drzwiach bo jest coś takiego w poli? trzeba zedrzeć tą jak by piankę ? [/quote]
jest przyklejona na jakas tasmo/klej, lekko ja zerwiesz reka, a pozniej ja przyklej na jakas tasne dwustronnaalbo jakis klej wodoodporny
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Jak Ci zamarzną drzwi to spróbuj otworzyć szybę i od zewnątrz pociągnąć za klamkę :P Silnik dogrzewa się stosunkowo długo co potwierdzam. Szybkie grzanie to efekt niskiej sprawności ( straty cieplne ). Jak poczytacie sobie co jest plusem w trzech garach to podobno wyższa sprawność, co za tym idzie wolniej się nagrzewa:mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”